Gå til innhold

Hva ligger i begrepet mannlig dominans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menes da sosial dominans? At mannen leder, er iniativtaker og styrer/leder /stabiliserer? En mann jeg møtte sa han var dominant OG innenfor BDSM. Jeg liker å bli ledet , men jeg vil ikke fornedres. Og jeg liker langsom sex. Når jeg har kommet er det mannens tur. Da kan han gjerne skjende litt. Spørsmålet er: Kan dominans bety lyst til å fornedre ? Dette skjedde nemlig når han hadde fått sin sex. 

Anonymkode: f3021...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv syntes jeg hele begrepet «dominerende» er litt malplassert og lite beskrivende. Dominans er noe jeg ser i bikkjeflokken min.

En mann som «leder an» er ikke dominant. Han leder an. Hverken mer eller mindre. En mann som tar initiativ er initiativrik, hverken mer eller mindre.

Når du snakker om sex og fornedrelse, så har det ingen verdens ting med dominans å gjøre.

Noen av disse begrepene du finner i deler av BDSM er begreper som adoptert fra andre arenaer og således ikke særlig godt beskrivende. 
 

Litt samme funksjonelle brist man ser når mennesker bruker begrep som «alfa» om mennesker feks. 

 

Anonymkode: f8a29...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en Dominant mann, en som tar kontroll innenfor områder vi har blitt enige om. 

Ja, om det er innenfor det som er diskutert og samtykket til, så kan dominans bety fornedring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bdsm inkludert dominans/underkastelse er mange ulike ting som har å gjøre med fysisk og/eller psykisk maktlek å gjøre. Man snakker sammen på forhånd hva spesifikt man liker innen bdsm, og ser hvor det er overlapp og hva man samtykker til å gjøre eller prøve ut. Noe av det kan være ting som kan kalles fornedring. Men det er mange varianter.

Hva ting heter, er ikke så viktig som hvordan dynamikken fungerer mellom dere. At det kjentes spennende (men trygt) og godt. 

Og viktig med aftercare hvor man tar stemninga helt ned etter å ha vært "høy" på adrenalin. Vi pleier å ligge tett inntil og kose lenge etterpå. Derfor har vi også heller aldri quickies.

Anonymkode: 4ad9e...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...