Gå til innhold

«Var det planlagt?»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 17.53):

altså ; hva annet enn været kan man snakke om i dag? Folk tåler jo ingenting! Blitt så latterlig at..! 

Anonymkode: 4fc65...b02

Jada, og det neste blir vel å spørre om hvilken stilling barnet ble unnfanget i?

Anonymkode: 94db7...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Var det planlagt?" var det første folk spurte om da vi fortalte om både første og andre graviditet her. Fikk spørsmålet fra både kollegaer, nære familiemedlemmer og venner, alle er normalt oppegående folk. Stusset veldig på det, for jeg synes at akkurat det er et ganske personlig spørsmål. Fikk mest lyst å svare "Ja mamma, jeg tisset på en eggløsningstest og så hadde vi sex uten beskyttelse når den var positiv".... 

Men tror ikke noen mener noe vondt med spørsmålet altså, de tenker sannsynligvis ikke over hvor rart det høres ut. Tror bare de forsøker å vise interesse. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt dette, og grunnen til det var at hun dama er en nær familiemedlem som var ganske klar på at hun ikke ønsket seg flere enn de hun hadde. Det var planlagt.

Anonymkode: 51cf3...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 11.38):

Veldig rart at folk tror det er et innafor spørsmål. Jeg har gjennom hele mitt tvillingsvangerskap måttet svare på spørsmål av typen "er de naturlige" (hva nå det måtte bety. De er i alle fall ikke overnaturlige). "Er det ivf?" Og ikke at de har noe med det, men jeg har nå trukket pusten dypt og svart at nei, ikke ivf. Så GIR de seg ikke! "Er du sikker??" 🙄 Og den udødelige "toeggede ja. Har mannen tvillinger I familien?" Som om mannen sin familie har noe innflytelse på hvor mange egg jeg slipper. Vi er ikke i slekt liksom. Invaderende spørsmål galore her ja.

Anonymkode: 226f1...c34

Hahaha, kjenner meg så igjen! «Har mannen tvillinger i familien?» og «Er det eneggede eller toeggede?» etter at jeg har fortalt at det er en jente og en gutt. Folk har tydeligvis ikke fulgt med i biologitimen

Anonymkode: 8aeaf...147

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Nei, men vi skal selge det.» *klappe seg på magen*

Anonymkode: 2c02a...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har spurt dette, og grunnen til det var at hun dama er en nær familiemedlem som var ganske klar på at hun ikke ønsket seg flere enn de hun hadde. Det var planlagt.

Anonymkode: 51cf3...346

Å så? 

Anonymkode: 507ab...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jada, og det neste blir vel å spørre om hvilken stilling barnet ble unnfanget i?

Anonymkode: 94db7...f09

Ja, hvis du syns det så . 

Anonymkode: 4fc65...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/25/2024 at 8:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg har spurt dette, og grunnen til det var at hun dama er en nær familiemedlem som var ganske klar på at hun ikke ønsket seg flere enn de hun hadde. Det var planlagt.

Anonymkode: 51cf3...346

Det er ikke sikkert hun fortalte sannheten da hun sa hun ikke ønsket seg fler enn hun hadde. Kanskje hun måtte ty til en hvit løgn den gang, fordi du stakk nesa i ting du ikke hadde noe med da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2024 at 3:48 PM, AnonymBruker said:

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk har et behov for å masseprodusere seg selv, så jeg undrer men spør aldri.

Anonymkode: 9664a...19f

Mine barn er ikke masseproduserte kopier av meg selv. Heldigvis. De er egne unike mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 13.45):

Hvorfor spør så mange om det? Er gravid med barn nummer 3. Er 31 år, og har et barn på 4 og et barn på 3 år. Det er så mange som reagerer med: hæ? Var det planlagt?» når de får vite om graviditeten. 
 

Har også hørt flere andre fortelle like erfaringer når de venter barn 3+. Er det virkelig SÅ overraskende at folk får mer enn 2 barn idag? O

Anonymkode: 0e1ba...bf0

Da ville jeg blitt sarkastisk tilbake og forklart at jeg ramla på fylla en helg mannen var borte og er jammen ikke sikker på hvem som er faren. 

Men jeg kan være litt krass når folk er ufine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja, den fikk jeg også høre! Det var seks år mellom nummer to og nummer tre. Ganske så frekk ting å spørre om, egentlig. Man spør jo egentlig om prevensjonen feilet, og det blir knapt mer personlig enn det… 

Jordmor spurte om det var samme far. 🙄 Jeg bare eh… ja. Hun trodde nok jeg var på kull nummer to.

Anonymkode: 0b5fa...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jordmor spurte om det var samme far. 🙄 Jeg bare eh… ja. Hun trodde nok jeg var på kull nummer to.

Anonymkode: 0b5fa...802

He he, den er fin, ja. Noen lurer jo på hva som er vitsen med å få så mange barn med samme mann. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 13.45):

Hvorfor spør så mange om det? Er gravid med barn nummer 3. Er 31 år, og har et barn på 4 og et barn på 3 år. Det er så mange som reagerer med: hæ? Var det planlagt?» når de får vite om graviditeten. 
 

Har også hørt flere andre fortelle like erfaringer når de venter barn 3+. Er det virkelig SÅ overraskende at folk får mer enn 2 barn idag? O

Anonymkode: 0e1ba...bf0

Nei, kjenner mange som har 3 barn🙂 broren min fikk nr 3 som 28 åring, venninnen min fikk barn nr 5 som 30 åring. 

Anonymkode: c5628...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ei venninne spør er deg ok, men en kollega er noe annet. Jeg har svart noe ala «lurer du på om jeg har hatt samleie uten prevensjon med vilje?». Da blir folk litt satt ut og hører selv hvor privat det er. Jeg sier deretter ikke noe mer :)

Anonymkode: 43a64...cf4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...