Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør så mange om det? Er gravid med barn nummer 3. Er 31 år, og har et barn på 4 og et barn på 3 år. Det er så mange som reagerer med: hæ? Var det planlagt?» når de får vite om graviditeten. 

Har også hørt flere andre fortelle like erfaringer når de venter barn 3+. Er det virkelig SÅ overraskende at folk får mer enn 2 barn idag? O

Anonymkode: 0e1ba...bf0

• Liker 5
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansett når folk sier dette, så syns jeg de er sykt frekke. Hvorfor spørre om det er en planlagt graviditet? Det er for privat, og antyder at de kanskje ikke syns man burde fått barn. At det i det minste er "et uhell" er vel eneste forklaring som unnskylder at man er gravid.

Det har vel mer med de frekke folka, og mindre med din situasjon å gjøre. 

Anonymkode: 0dc26...629

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Krenk

Anonymkode: 2c598...c8e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig frekt. Bare svar: Hvorfor spør du om det?

Når de da svarer: eh nei, jeg bare lurte, he he.

Så sier du bare: Åja.

Anonymkode: e840c...f20

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire barn og har aldri fått det spørsmålet.
Ikke alle av mine var planlagt, men de fleste i min familie og omgangskrets  har aldri vært så tett i pappen at de har hatt behov for å spørre om slikt. 
Må være personlighetene i det miljøet som er sånn skrudd sammen 

Anonymkode: 8b07d...959

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Krenk

Anonymkode: 2c598...c8e

Dust

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor spør så mange om det? Er gravid med barn nummer 3. Er 31 år, og har et barn på 4 og et barn på 3 år. Det er så mange som reagerer med: hæ? Var det planlagt?» når de får vite om graviditeten. 

Har også hørt flere andre fortelle like erfaringer når de venter barn 3+. Er det virkelig SÅ overraskende at folk får mer enn 2 barn idag? O

Jeg får ikke spørsmålet selv om jeg venter nummer tre, har det likt som deg. 

Anonymkode: aed4c...568

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk har et behov for å masseprodusere seg selv, så jeg undrer men spør aldri.

Anonymkode: 9664a...19f

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så enig. Utrolig teit spørsmål. Er selv 28 år og gravid med første. De fleste oppfører seg, men så var det den «ene» kollegaen da.. «var det planlagt» og jeg svarer, ja. «Hvor lang tid brukte dere»? Asså, hallo? Sikkert hormoner som gjør at en blir så sur, men folk bør tenke seg om før de åpner munnen..

Anonymkode: eb77b...49e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette har jeg også lurt på!! Har akkurat fortalt om graviditet nr 2 på jobben og to stk stilte dette spørsmålet?!

Anonymkode: fc56f...b9b

Skrevet

Haha, jeg fikk det spørsmålet av en kollega da jeg ventet nr 2. Jeg svarte pent, 'Ja, det var flere leger og sykepleiere involvert i prosessen, så stort mer planlagt kan det vel ikke bli' Han ble helt taus 🤣 

Det er uansett et teit spørsmål. Dersom det ikke var planlagt, og det ikke passer, men man fant det ut for sent til å ta abort så kan jo det spørsmålet være tungt. For ikke å snakke om at ingen har noe med det. Det er da vel mellom de to som skal få barn? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 tette men aldri blitt spurt det spørsmålet

Anonymkode: e2d0a...117

AnonymBruker
Skrevet

Har bare 1, men ja vi fikk det spørsmålet. Skjønner ikke hvorfor folk tenker at de har noe med det å gjøre egentlig. 

Anonymkode: 507ab...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten så er det bare noe de tror er naturlig å spørre om generelt, eller så er det noe i ditt liv som antyder at det ikke skulle vært planlagt. Eksempelvis kjenner jeg til en som venter barn nummer 4 nå og ikke har noenting i orden mtp økonomi og bolig til de tre hun har fra før, hun er det ikke spesielt rart om får dette spørsmålet - forøvrig har ingen av de vært planlagt.

Anonymkode: 5a3aa...2f4

Skrevet

Er jo bare nysgjerrighet, mest trolig ikke ment frekt. 

Mange sliter/ brukte lang tid på å få barn, derfor kan det være interessant å vite hvor lenge andre har prøvd.

Folk sier jo ofte: vi prøver å få barn, eller har planer om å få barn. Dette er bare andre siden av spørsmålet.

I løpet av livet får en mange rare spørsmål og kommentarer fra folk, best å ikke ta det så høytidelig eller legge for mye i dette. Vi kan ikke kontrollere andre, bare hvordan vi selv tolker/ reagerer på slikt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De jeg har fortalt nyheten til, har spurt om dette… Og jeg må ærlig innrømme at jeg ble skikkelig irritert, så jeg har ikke sagt det til flere enn jeg «måtte» av familie og kollegaer. Orker ikke tanken på det spørsmålet en gang til. Jeg er nok full av hormoner og jeg blir lettere irritert over ting enn vanlig😅 

Anonymkode: 4baf4...872

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk har bare vanskelig for å forstå om noen gjør noe som helst utenom A4-livet. Vil du ikke ha barn, hæ, hvorfor ikke? Vil du bare ha ett barn, unner du ikke ungen søsken? Fikk du to gutter, vil du ikke prøve på en jente? Fikk du to jenter, vil du ikke prøve på en gutt? Du som har gutt og jente, hva er vitsen med å få en til? Osv.

Anonymkode: 4f3a5...32d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Folk spør om alt mulig teit. Da jeg ble gravid som 40-åring skulle folk vite om vi hadde fått hjelp. Samme spml dukket opp igjen da vi ventet nr.2. Nei vi har ikke fått hjelp. Var det noe mer du lurte på? Pleide jeg da å si 😅

Anonymkode: f433d...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at folk tror det er et innafor spørsmål. Jeg har gjennom hele mitt tvillingsvangerskap måttet svare på spørsmål av typen "er de naturlige" (hva nå det måtte bety. De er i alle fall ikke overnaturlige). "Er det ivf?" Og ikke at de har noe med det, men jeg har nå trukket pusten dypt og svart at nei, ikke ivf. Så GIR de seg ikke! "Er du sikker??" 🙄 Og den udødelige "toeggede ja. Har mannen tvillinger I familien?" Som om mannen sin familie har noe innflytelse på hvor mange egg jeg slipper. Vi er ikke i slekt liksom. Invaderende spørsmål galore her ja.

Anonymkode: 226f1...c34

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 17.22):

Så enig. Utrolig teit spørsmål. Er selv 28 år og gravid med første. De fleste oppfører seg, men så var det den «ene» kollegaen da.. «var det planlagt» og jeg svarer, ja. «Hvor lang tid brukte dere»? Asså, hallo? Sikkert hormoner som gjør at en blir så sur, men folk bør tenke seg om før de åpner munnen..

Anonymkode: eb77b...49e

Unødvendig å stille slike spørsmål, men kanskje kollegaen prøver å bli gravid selv, og bare vil høre erfaringer til andre folk? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...