Gå til innhold

Hva ville du gjort her? Vedr. sykehus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Partnerer din skal på sykehuset som ligger ca.15 minutter med bil. 
Det skal utføres et lite inngrep som ikke er farlig eller med bedøvelse som gjør at en ikke kan kjøre bil. 
Eneste er at det er veldig smertefullt i etterkant så det må tas sterke smertestillende nå fort en er hjemme igjen. 
Sykehus timen er kl.9 og tar ca 30 minutter. 
Du har jobbet natt og er hjemme ca. 07:30. 

Ville du ventet med å sove og gått med partner på sykehuset eller ville du latt partner kjøre alene? 

Anonymkode: b16fc...1e7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt med partner om partner ønsket det. :) 

Anonymkode: f6a3c...6d7

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde blitt med partner om partner ønsket det. :) 

Anonymkode: f6a3c...6d7

Det hadde jeg også gjort. Hadde ikke villet at han skulle kjøre med så sterke smerter i etterkant, og heller ikke ta offentlig kommunikasjon med slike smerter.

Anonymkode: 47662...0f3

• Liker 10
Skrevet

Da stiller man opp for partner tenker jeg. 

• Liker 11
Skrevet

Du kan hvile en time eller mer før inngrepet.. og det varer jo ikke så lenge.. så søvnen blir bare utsatt et par timer. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sikkert vært så sta at jeg hadde kjørt hjem og tatt smertestillende da. 
Hva slags inngrep er dette? Tannlegen ? 
Det har litt å si 

Anonymkode: 0a2cd...b17

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke partner ta taxi?

Anonymkode: a16da...e2b

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville forhåndsbestilt taxi. 

Er til liten hjelpe for partner etter å ikke ha sovet. Og skal definitivt ikke kjøre. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her stiller vi opp for hverandre, det er liksom ikke et tema en gang, det bare er slik. Jeg er syk og har div timer på sykehus (somatisk), hos fysio og på dps. Og mannen kjører alltid, han har heldigvis en jobb der han styrer det meste av arb.dagen selv, og han tilrettelegger rundt timene og avtalene mine. Jeg kunne jo selvsagt klart meg selv, men han ønsker å stille opp/være med, bla fordi jeg helst vil ha han med, selv om det ikke er nødvendig. Om det er han som feks har time på sykehus, så pleier jeg å være med.

Selv om det i ditt tilfelle, ts, ikke er noe alvorlig, så er det gjerne litt stusselig å bli overlatt til seg selv og måtte klare å komme seg hjem på egenhånd. Samtidig så vet jeg at ikke alle er som meg, eller som mannen, og det vil nok gå helt fint å komme seg hjem på egenhånd. 

Anonymkode: 9715e...a1e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Partnerer din skal på sykehuset som ligger ca.15 minutter med bil. 
Det skal utføres et lite inngrep som ikke er farlig eller med bedøvelse som gjør at en ikke kan kjøre bil. 
Eneste er at det er veldig smertefullt i etterkant så det må tas sterke smertestillende nå fort en er hjemme igjen. 
Sykehus timen er kl.9 og tar ca 30 minutter. 
Du har jobbet natt og er hjemme ca. 07:30. 

Ville du ventet med å sove og gått med partner på sykehuset eller ville du latt partner kjøre alene? 

Hadde ventet med å sove om partner ønsket at jeg ble med. 

Anonymkode: 0c59a...670

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke sjans å ikke sove etter nattevakt. Vi har travle netter og jeg er sykt trøtt, når jeg kjører hjem er jeg en farlig sjåfør. Ikke sjans at jeg kunne ventet noen timer og så kjørt bil.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig han ikke kan kjøre hjem. Men om du må sove, så bør han ta drosje hjem. Er selv nattevakt,  og vet hvor farlig man kan bli i bil etter et langt nattskift.

Anonymkode: a7cfa...cd4

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde bedt mannen min bli hjemme for å sove var jeg den som skulle opereres, men det er fordi jeg vet at timer kl 0900 fort kan bli 1200.

Avgjørende for om jeg hadde blitt med var jeg den som hadde hatt nattevakt, ville ha vært når jeg evnt skulle på neste vakt og om jeg ville få muligheten til å hente inn søvn før denne.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan vel ta taxi hjem? 

Anonymkode: 55048...725

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du fast natt?

For hvis ikke ville jeg nok forsøkt å få byttet vakt, først og fremst.

Om ikke - er du kjørbar noen timer etter nattevakt? Må du tvinge deg til å holde deg våken bør du neppe kjøre.

Men om du ikke bør kjøre, så kan du jo likevel bli med i taxi?

Det blir litt hva din partner ønsker i grunn :) vil din partner gjerne ha deg der, så finner dere en løsning på det. Andre vil gjerne helst være i fred i slike situasjoner. Den som skal på sykehus må få være styrende i det.

Anonymkode: 62692...428

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært etter første nattevakt kunne jeg fint kjørt  verre lenger ut i uka.

Anonymkode: 7ebe9...905

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 
Det er jeg som skal på sykehuset og mannen som jobber natt. Det er første nattskiftet hans og det er ikke innen helse, så det er veldig rolig nattevakt han har. De er to på jobb, så de kan ta seg en hvil i løpet av natten. Inngrepet er ikke stort, men det er veldig smertefullt i etterkant. 
Jeg kan kjøre, men kan derfor ikke ta sterke smertestillende før jeg kommer hjem. Det går fortere å kjøre hjem enn å ta taxi. 
Ble bare litt skuffet over at han ikke ble med, har hatt samme inngrep tidligere å han så da hvor vondt jeg hadde. For min del hadde det vært en selvfølge at jeg ble med, så kanskje derfor jeg ble litt lei meg. 
Men, jeg klarer med, lite trafikk på den tiden. 
Ville bare høre andres tanker rundt dette. 
Takk! 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. 
Det er jeg som skal på sykehuset og mannen som jobber natt. Det er første nattskiftet hans...

Han skal selvsagt ikke kjøre deg på morgenen etter sitt FØRSTE nattskift. Egentlig burde han også ta bussen hjem fra jobb. Noe annet er jo trafikkfarlig. 

Anonymkode: 6a137...0ec

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker taxi i dette tilfelle. 

Anonymkode: 1bbd0...6a7

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt partneren min i en taxi. En time på sykehuset blir fort forsinket. Og jeg hadde rett og slett ikke hatt noe bak rattet å gjøre. Syns det var innafor av partneren din å la være å kjøre deg.

Anonymkode: 4f3bb...b98

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...