Gå til innhold

Oppvaskmaskinen tar bare inn kaldt vann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ☺️

 

Oppvaskmaskinen her jeg leier tar ikke inn varmt vann lengere, og den spyler ikke (høres det ut som) men den tømmer seg for vann etterpå så selve programmet virker. Har vært nøye med å holde filter rene og kjørte gjennom rensemiddel hver 3 mnd. Er vel noe mer alvorlig som feiler den enn tette filter....skal si ifra men jeg vil vite om det er noe jeg kan prøve selv først eller om noen har en teori på hva det er. Har ikke hatt oppvaskmaskin før så jeg håper det er noe opplagt jeg har misset 😄

Og må jeg betale for elektriker/ annet eller er det utleier? Jeg har ikke gjort noe annet enn å bruke den normalt og pent.

Anonymkode: 07334...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppvaskmaskin tar bare inn kaldt vann, den varmer vannet selv, slik som vaskemaskinen gjør. 

Blir den ikke varm kan elementet være gått. Hører den til leiligheten så er det huseier som skal ha beskjed. 

Anonymkode: e3247...ff5

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" vaske- og oppvaskmaskiner som selges i Norge er bare koblet til kaldt vann. Er du sikker på at den i det hele tatt er koblet til varmt vann?

Anonymkode: f22df...0bb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, ante ikke at den ikke tok inn varmt vann 😅 Nei ser nå at den bare er koblet til en slange, men problemet er det samme. Den varmer ikke vannet da.

Anonymkode: 07334...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskin kobles da ikke på varmtvann, maskina varmer vannet selv. Så hvis maskinen ikke blir varm så kan det være varme elementet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er noe galt? Er det kun pga det kalde vannet den tar inn og lyden? Eller er ting fortsatt skittent etterpå?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du det er noe galt? Er det kun pga det kalde vannet den tar inn og lyden? Eller er ting fortsatt skittent etterpå?

Ja den spyler ikke lengere, men den tar inn litt kaldt vann og tømmer. 

Anonymkode: 07334...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det ikke blir varmt?

Vaskemaskin syklus:

1. Fyller bunnen med vann og blander inn vasketab og varmer vannet

2. Spyler med såpevann fra undersiden og oversiden

3. tømmer maskinen

4. fyller bunnen med vann og varmer dette

5. Spyler med varmt vann fra under og oversiden. 

6. Tømmer maskinen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke rent da eller?

Anonymkode: 8d522...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonn123 skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at det ikke blir varmt?

Vaskemaskin syklus:

1. Fyller bunnen med vann og blander inn vasketab og varmer vannet

2. Spyler med såpevann fra undersiden og oversiden

3. tømmer maskinen

4. fyller bunnen med vann og varmer dette

5. Spyler med varmt vann fra under og oversiden. 

6. Tømmer maskinen

Kjenner utenpå maskinen at den ikke blir varm, og det er ikke lyd fra den utenom når den tar inn litt vann i begynnelsen og så en time etter tømmer den vannet ut igjen. Maskinen er også helt kald når jeg åpner og jeg satte inn en tallerken i bunnen og ett glass oppe i den rista, men ingen av de så ut som om de var rørt. 

TS

Anonymkode: 07334...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner utenpå maskinen at den ikke blir varm, og det er ikke lyd fra den utenom når den tar inn litt vann i begynnelsen og så en time etter tømmer den vannet ut igjen. Maskinen er også helt kald når jeg åpner og jeg satte inn en tallerken i bunnen og ett glass oppe i den rista, men ingen av de så ut som om de var rørt. 

TS

Anonymkode: 07334...949

Hvilken maskin er dette? Står ofte litt om feilsøking i div manualer.

Finnes det forskjellige programmer på maskinen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonn123 skrev (Akkurat nå):

Hvilken maskin er dette? Står ofte litt om feilsøking i div manualer.

Finnes det forskjellige programmer på maskinen?

Det er en Logik, den virker ganske ny egentlig. Lyser en lampe, men når jeg googlet det så står det at den vil ha salt. Åpnet det lokket i bunnen og det var vann i beholderen. Har ikke fylt på med mer men det har kanskje ikke noe med noe viktig å gjøre?

TS

Anonymkode: 07334...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier du med hvitevarer inkludert? Da kontakter du huseier. Dersom maskinen er ny (under 5 år) har han garanti på den.

Du har vedlikeholdsplikt og kan måtte betale for reparasjon dersom reparasjon lønner seg, men skal maskinen byttes og du har hvitevarer inkludert i leien skal huseier bytte ut maskinen.

Anonymkode: 93e68...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en Logik, den virker ganske ny egentlig. Lyser en lampe, men når jeg googlet det så står det at den vil ha salt. Åpnet det lokket i bunnen og det var vann i beholderen. Har ikke fylt på med mer men det har kanskje ikke noe med noe viktig å gjøre?

TS

Anonymkode: 07334...949

Står det noen tall på maskinen noe sted?

Skal ikke være nødvendig med salt, er kun dersom du har hardt vann. Men maskinen skal virke uten salt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonn123 skrev (9 minutter siden):

Står det noen tall på maskinen noe sted?

Skal ikke være nødvendig med salt, er kun dersom du har hardt vann. Men maskinen skal virke uten salt.

Finner ikke noe all, den er inne i et skap, liksom. 

Anonymkode: 07334...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Finner ikke noe all, den er inne i et skap, liksom. 

Anonymkode: 07334...949

På siden av døra du åpner pleier det å stå produktnummer

Anonymkode: e6386...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du fylt på med salt (ikke vanlig salt!) og glansemiddel? Min maskin blir heller ikke varm utenpå men ting kommer ut gullende ren og åpner jeg maskinen midt i ett prog dugger brillene. 

Anonymkode: 5959e...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...