Gå til innhold

Kjønnsleppereduksjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg virker dum nå, men når dere skriver antall cm, er det hvor mange cm det henger utenfor de ytre leppene? Jeg er selv litt plaget, syntes det er fælt å gå med bukser som har søm der. Det gnager. 
Hva koster det å gjøre privat? Hva skal til for å få det dekket?

Anonymkode: 51365...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mulig jeg virker dum nå, men når dere skriver antall cm, er det hvor mange cm det henger utenfor de ytre leppene? Jeg er selv litt plaget, syntes det er fælt å gå med bukser som har søm der. Det gnager. 

Man kan være like plaget om man har 1 cm utenfor eller 4. Det gnager, kommer i klem og er vondt uansett. De som sier at det ikke stemmer fordi menn har baller kan ta seg en bolle, såvidt jeg vet har ingen menn baller under som kommer i klem mellom truse/bukse og gjør sykling og alskens vondt. Den følelsen når man har klemt så lenge at det dovner bort, fy flate. Å konstant måtte gå med truseinnlegg for å unngå gnaging gir mye problemer det og.

Kostnad kommer an på hvor du bor, lokalbedøvelse/narkose, metode etc. Du må nesten google.

Det skal en del til for å få det dekt, men hør med legen din.

Anonymkode: 6dac4...63a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det på Aleris på Frogner for drøyt år siden! Er så sykt fornøyd og eneste jeg angrer på er at jeg ventet så lenge med å gjøre det. Er i midten av 40 årene og har hatt plager med det «hele» livet. 
Mener jeg betalte 27.000. Kirurgen var tillitsvekkende og veldig flink. Inngrepet ble gjort i narkose og hadde svært lite smerter etterpå. Var litt ubehagelig å gå de første dagene (med digert bind), hadde hjemmekontor noen dager også var det greit å gå på jobb igjen (med kjole/skjørt). 

Var et par sting som «aldri» datt ut så de fjernet kjæresten. Ikke mulig å se at det er gjort, kanten er også helt myk. Sexlivet er 1000 ganger bedre, ingen fare for at leppa blir med inn, lettere å få stimulert klitoris. Føler jeg klarer å tørke meg «tørr» når jeg har tisset. Ingen folder og kriker det ligger en dråpe i. Må ikke rette på leppa som kommer i klem mellom bukse og truse. Kan sykle! 

Anonymkode: 42730...b78

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det på Fornebuklinikken for 3 år siden. Var sengeliggende i nesten en uke. Har aldri angret. Om noe skulle jeg ønske jeg hadde gjort det før. 

Men vondt ja 😜

Anonymkode: 02bb8...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ca lengde på de indre.

For å få det dekt må det være problematisk ifht at det gnager, blir sårt, ubehag ved fysisk aktivitet, ubehag ifht sex, bukser og undertøy som gnager, hygiene perspektiv sånn som nevnes over her. Har vurdert operasjon kjempelenge, men kviet meg skikkelig for å gå til fastlegen med det, men gleder meg skikkelig til å få det overstått nå.

Anonymkode: 617b9...40b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg gjorde det på Aleris på Frogner for drøyt år siden! Er så sykt fornøyd og eneste jeg angrer på er at jeg ventet så lenge med å gjøre det. Er i midten av 40 årene og har hatt plager med det «hele» livet. 
Mener jeg betalte 27.000. Kirurgen var tillitsvekkende og veldig flink. Inngrepet ble gjort i narkose og hadde svært lite smerter etterpå. Var litt ubehagelig å gå de første dagene (med digert bind), hadde hjemmekontor noen dager også var det greit å gå på jobb igjen (med kjole/skjørt). 

Var et par sting som «aldri» datt ut så de fjernet kjæresten. Ikke mulig å se at det er gjort, kanten er også helt myk. Sexlivet er 1000 ganger bedre, ingen fare for at leppa blir med inn, lettere å få stimulert klitoris. Føler jeg klarer å tørke meg «tørr» når jeg har tisset. Ingen folder og kriker det ligger en dråpe i. Må ikke rette på leppa som kommer i klem mellom bukse og truse. Kan sykle! 

Merket du noe til vond lukt etter operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Akkurat der sliter jeg skikkelig, må bruke en halv rull dopapir, er så utrolig irriterende. Mine er også lange, men de gjør ikke vondt.

Anonymkode: e64fd...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 22.18):

Det var helt uproblematisk, ikke angret en dag på at jeg gjorde det.

Eneste som var vondt var bedøvelsen, indre kjønnslepper og sprøyte var ingen god kombo. Hadde på Xylocain for å bedøve en times tid før, så det hjalp nok noe, men det var ganske vondt likevel. Hadde kun den bedøvelsen, ingen beroligende eller annet. Hørte på musikk, da lyden av "brenn-apparatet" var litt ekkel. Luktet litt brent. 

Var godt bedøvd når det var ferdig, så kjørte bil hjem selv med en gang. 

Vet ikke om du har erfaring med å ha sydd etter fødsel, men opplevelsen etterpå var ganske lik. Altså litt ømt, litt hovent, og litt vondt i sting. Ingenting som var voldsomt, bare ubehagelig. Brukte is første kvelden. Klapptørket etter toalett, skylte med dusjen. Gikk nok litt bredbeint et par dager, brukte litt løs bukse og synes også det var behagelig å bruke et bind slik at ingenting "kom borti" mer enn nødvendig. Kunne fint vært på jobb etter et par dager hvis jeg hadde kontorjobb, ville ventet litt lenger med fysisk tungt arbeid.

Kan se litt tjukt og klumpete ut de første ukene, men det går seg til og nå vises det ingenting. Det er hovent en stund etterpå, så ikke forvent at det endelige resultatet kommer helt med en gang. Resultatet er kjempefint, kunne ikke vært mer fornøyd. 

Lykke til!

Anonymkode: 6dac4...63a

Hvor gjennomførte du operasjonen? Og var det et krav med ledsager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofieelisa skrev (3 timer siden):

Hvor gjennomførte du operasjonen? Og var det et krav med ledsager? 

Privat gynekolog. Hadde ikke med ledsager :) Kjørte selv hjem etterpå, var fortsatt bedøvd så det var ingen problem. 

Anonymkode: 1afdb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Privat gynekolog. Hadde ikke med ledsager :) Kjørte selv hjem etterpå, var fortsatt bedøvd så det var ingen problem. 

Jeg er ab63a forresten, har ny bruker på grunn av ny mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er ab63a forresten, har ny bruker på grunn av ny mailadresse.

Tusen takk for svar! Vasket du håret med hibiscrubben kvelden før og før operasjonen? Evt noe balsam etter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofieelisa skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar! Vasket du håret med hibiscrubben kvelden før og før operasjonen? Evt noe balsam etter på?

Håret trenger ikke hibiscrub. Vask det som vanlig.

Anonymkode: 1e06c...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofieelisa skrev (4 timer siden):

Nei, ingen Hibiscrub :)

Har gjort det i forbindelse med andre operasjoner, men ikke her. Følg det legen din sier at du skal, så får du beskjed om Hibiscrub bør du gjøre det. De gangene jeg har brukt Hibiscrub har jeg ikke brukt balsam etterpå. Håret blir jævlig, men det får så være..

Fikk forebyggende antibiotikakur kommer jeg på nå. De har sikkert ulike rutiner på dette..

Men anbefaler å bedøve med Xylocain først, hvis du ikke skal ha narkose :)

Har du fått tid for operasjon? Dette blir spennende! Du kommer ikke til å angre en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ingen Hibiscrub :)

Har gjort det i forbindelse med andre operasjoner, men ikke her. Følg det legen din sier at du skal, så får du beskjed om Hibiscrub bør du gjøre det. De gangene jeg har brukt Hibiscrub har jeg ikke brukt balsam etterpå. Håret blir jævlig, men det får så være..

Fikk forebyggende antibiotikakur kommer jeg på nå. De har sikkert ulike rutiner på dette..

Men anbefaler å bedøve med Xylocain først, hvis du ikke skal ha narkose :)

Har du fått tid for operasjon? Dette blir spennende! Du kommer ikke til å angre en dag..

Har operasjon 27. oktober. Har fått beskjed om å faste og vaske kroppen med Hibiscrub. Skal ikke i narkose, er det kirurgen som gir tilbud om Xylocain på dagen?

Er veldig spent på operasjonen og evt smerter i etterkant. Gleder meg til å gjennom føre da dette er noe jeg har ønsket lenge, skulle helst gjort d i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofieelisa skrev (6 timer siden):

Har operasjon 27. oktober. Har fått beskjed om å faste og vaske kroppen med Hibiscrub. Skal ikke i narkose, er det kirurgen som gir tilbud om Xylocain på dagen?

Er veldig spent på operasjonen og evt smerter i etterkant. Gleder meg til å gjennom føre da dette er noe jeg har ønsket lenge, skulle helst gjort d i morgen

Da gjør du slik kirurgen sier, og bruker Hibiscrub :) Jeg fikk beskjed av gynekologen å smøre på en time før oppmøte, Xylocain selges reseptfritt på apoteket, men du kan jo sjekke med operasjonsstedet om det er OK. 

Hvis jeg skal rangere smerter i mitt liv så hadde trekking av visdomstann kommet langt over denne operasjonen, synes også mensensmerter er verre (og det har jeg lite av.) Det er mer ømt enn vondt, og du må ta mer hensyn enn at du nødvendigvis er så smerteplaget, etter min erfaring. Tenker da av typen tørke forsiktig etter toalett, spyle forsiktig når du vasker, bruke truseinnlegg/bind for å skåne litt, osv. Det kan sammenlignes godt med sying etter å ha født barn, hvis du har gjort det. Ubehagelig og litt i veien, kan klø litt når det gror, svi litt når du tisser osv, men mer irriterende enn vondt. 

Du får jo også smertestillende dersom du har behov for det, så kan du jo ha en pose frosne erter til å legge på samme kveld hvis du synes det er litt hovent. Ikke bli skremt av at det kan se litt tjukt og kantete ut de første ukene, det er slik det ser ut når det gror, det går over! Jeg ble livredd av å se de tykke kantene og lurte på hva i alle dager som hadde skjedd, men når det gikk over så vises det null antydning til at det er gjort noe som helst her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da gjør du slik kirurgen sier, og bruker Hibiscrub :) Jeg fikk beskjed av gynekologen å smøre på en time før oppmøte, Xylocain selges reseptfritt på apoteket, men du kan jo sjekke med operasjonsstedet om det er OK. 

Hvis jeg skal rangere smerter i mitt liv så hadde trekking av visdomstann kommet langt over denne operasjonen, synes også mensensmerter er verre (og det har jeg lite av.) Det er mer ømt enn vondt, og du må ta mer hensyn enn at du nødvendigvis er så smerteplaget, etter min erfaring. Tenker da av typen tørke forsiktig etter toalett, spyle forsiktig når du vasker, bruke truseinnlegg/bind for å skåne litt, osv. Det kan sammenlignes godt med sying etter å ha født barn, hvis du har gjort det. Ubehagelig og litt i veien, kan klø litt når det gror, svi litt når du tisser osv, men mer irriterende enn vondt. 

Du får jo også smertestillende dersom du har behov for det, så kan du jo ha en pose frosne erter til å legge på samme kveld hvis du synes det er litt hovent. Ikke bli skremt av at det kan se litt tjukt og kantete ut de første ukene, det er slik det ser ut når det gror, det går over! Jeg ble livredd av å se de tykke kantene og lurte på hva i alle dager som hadde skjedd, men når det gikk over så vises det null antydning til at det er gjort noe som helst her. 

Tusen takk for svar og tips!💕Det hjelper mye, synd det finnes så lite info på internett og ikke snakkes mere om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofieelisa skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar og tips!💕Det hjelper mye, synd det finnes så lite info på internett og ikke snakkes mere om 

Bare hyggelig!

Det er sant, dessverre for stigmatisert.. 

Bare si fra hvis du lurer på noe, ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 13.44):

Bare hyggelig!

Det er sant, dessverre for stigmatisert.. 

Bare si fra hvis du lurer på noe, ønsker deg masse lykke til!

Hvor lang tid tok det før du ble seksuelt aktiv igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om en mann gikk til legen for å få testiklene fjernet fordi de var i veien og var en plage... Til alle som har redusert kjønnslepper her inne har gjort det for kun én ting; det estetiske. Lange indre kjønnslepper er normalt. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 35969...0f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk om en mann gikk til legen for å få testiklene fjernet fordi de var i veien og var en plage... Til alle som har redusert kjønnslepper her inne har gjort det for kun én ting; det estetiske. Lange indre kjønnslepper er normalt. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 35969...0f7

Du har ikke lest tråden tydeligvis...

Anonymkode: 4fb79...492

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...