Gå til innhold

Får man venner på Bjørknes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller blir det for lite samhold i klassene siden folk velger kun de fagene de trenger? Noen med erfaring?

Min ungdom har gått lærling yrkesfag i 2 år og skal ta påbygg for å få studiekompetanse. Ønsker å få utvidet kontaktnettet sitt, men har fått tilbud om å jobbe innimellom på lærlingbedriften for god lønn og da er det mer fristende å gå på Bjørknes, som er tre dager i uka og sannsynligvis bedre karakterer enn fulltid vanlig skole. Han har vært kjempeflink og spart opp penger til dette, men er redd det blir usosialt. Han ønsker å treffe nye mennesker.

Noen erfaringer å dele?

Anonymkode: 07dee...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Man har ikke klasser i den varianten man er vant med fra vgs.

Jeg tok norsk, historie og samfunnskunnskap for en del år siden, jeg tror knapt jeg sa hei til noen andre elever. Kan iallefall ikke huske at jeg hadde en samtale med andre personer på skolen enn lærer og rådgiver. Men jeg hadde fokus på jobb og fag, og var ikke interessert i å finne nye venner heller. Jeg var aldri i kantina eller på lesesalen, og jobbet alene med fagene også der vi kunne velge gruppearbeid.

Det er bådeog på skolen, mange er som meg, betaler for å fullføre fag med best mulig karakter, thats it. Og andre igjen finner venner der. Men man må nok jobbe mer for å bli kjent med folk når man ikke har klasser, kun enkeltfag. Hvis han kjøper en fagpakke, så vil det nok være noen andre som også har samme pakke og som han vil møte i flere fag.

Anonymkode: e64c7...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 Man har ikke klasser i den varianten man er vant med fra vgs.

Jeg tok norsk, historie og samfunnskunnskap for en del år siden, jeg tror knapt jeg sa hei til noen andre elever. Kan iallefall ikke huske at jeg hadde en samtale med andre personer på skolen enn lærer og rådgiver. Men jeg hadde fokus på jobb og fag, og var ikke interessert i å finne nye venner heller. Jeg var aldri i kantina eller på lesesalen, og jobbet alene med fagene også der vi kunne velge gruppearbeid.

Det er bådeog på skolen, mange er som meg, betaler for å fullføre fag med best mulig karakter, thats it. Og andre igjen finner venner der. Men man må nok jobbe mer for å bli kjent med folk når man ikke har klasser, kun enkeltfag. Hvis han kjøper en fagpakke, så vil det nok være noen andre som også har samme pakke og som han vil møte i flere fag.

Anonymkode: e64c7...f14

Tusen takk for svar! Håper noen flere med erfaring også kan svare.

TS

Anonymkode: 07dee...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Anonymkode: 07dee...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste forsøk. Nekter å tro at det ikke er en eneste som har gått på Bjørknes her inne i tillegg til hun ene.

Anonymkode: 07dee...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk flere venner:) er mange i samme situasjon, som ikke kjenner noen og ønsker å bli kjent. Sikker på at det går bra😊

Anonymkode: 578ec...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fikk flere venner:) er mange i samme situasjon, som ikke kjenner noen og ønsker å bli kjent. Sikker på at det går bra😊

Anonymkode: 578ec...7eb

Tusen takk!

Hvordan var det sosiale sammenlignet med vanlig vgs?

TS

 

Anonymkode: 07dee...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...