AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Syntes noen folk er så utrolig frekke! Har et par foreldre i barnas klasse som tar med enten små- eller storesøsken og bare lar dem krasje barnebursdagen. Skjønner ikke hva de tenker med😳 Kan ikke forstå at dette er vanlig??? Har klart å avvise et søsken en gang der mor bare lot lillesøsteren henge seg på, og så ut til å gå selv. Nei, en uinvitert lillesøster kan ikke henge seg på storebrorens invitasjon til gutter som er 4 år eldre🙄🙄🙄 I tillegg betaler vi jo pr. barn som møter opp, så de er lite frekke som bare tenker at vi skal betale 300kr+ for at deres barn også skal leke. Hva slags greie er dette??? Anonymkode: 1737f...afc 10 7 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Veldig merkelig oppførsel, spesielt når det er en betalt barnebursdag. Hva gjorde du i disse situasjonene? Betalte du for søsken? Anonymkode: f7113...6f8 11
atropos Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 I det minste må de betale for ekstra barn da. Jeg har tatt med søsken på bursdager på lekeland etc, men da betaler jeg dem inn selv og de er inneforstått med at de ikke er invitert i bursdag og får ikke kake. 11 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 atropos skrev (2 minutter siden): I det minste må de betale for ekstra barn da. Jeg har tatt med søsken på bursdager på lekeland etc, men da betaler jeg dem inn selv og de er inneforstått med at de ikke er invitert i bursdag og får ikke kake. I tillegg passer man på dem selv. Anonymkode: 990d6...c77 18 1 30
Gjest sjokoladebanan Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Forc et merkelig fenomen. Har aldri vært borti det selv hos mine barn. Noen eier bare ikke sosiale antenner.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Det kan du si noe, her får ikke andre søsken være under barnebursdagen engang. Er vel dem samme foreldrene som mener søken alltid må ta med mindre søsken hver gang og leke med andre uansett. Anonymkode: dd24a...459 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Dette her gjorde en far til min sønns fødselsdag på Leos lekeland, min sønn ble 7 år og hadde invitert klassen, og denne faren betalte billett selv til sitt barn, men syns det var unødvendig at dette lille barnet på 4 år skulle være på bursdagsrommet med de store barna og spise pølse og kake Anonymkode: c2f8c...cb1 3 1 3
atropos Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I tillegg passer man på dem selv. Anonymkode: 990d6...c77 Det tar jeg som en selvfølge når jeg tar med barna ut av huset. Er jeg til stede er det jeg som passer barna. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 Barnet vårt har ikke søsken, så det er ikke et tema. Men her tar «alle» med søsken i bursdagene, jeg trodde det var helt vanlig. Det gjelder ikke betalte bursdager da, da regner jeg med at de ville betalt. Anonymkode: 4ffbb...e25 4
Forvirret23 Skrevet 20. april 2024 #10 Skrevet 20. april 2024 Mange bursdager mine barn ikke kunne dratt i om jeg ikke kunne tatt med småsøsken: Min barn har vært usikre på å være alene, så det var de ikke trygge på før de var rundt 8 år. Små søsken må være med da for de kan heller ikke være alene hjemme. Jeg betaler da selvfølgelig for mine barn 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #11 Skrevet 20. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet vårt har ikke søsken, så det er ikke et tema. Men her tar «alle» med søsken i bursdagene, jeg trodde det var helt vanlig. Det gjelder ikke betalte bursdager da, da regner jeg med at de ville betalt. Anonymkode: 4ffbb...e25 Det har jeg aldri hørt om før. Eier de ikke oppdragelse? Tror foreldrene at om én av dem for eksempel ble invitert på en bursdagsfest bare kan røske med seg den andre parten fordi oi ja gratis mat? Anonymkode: 94c38...3cf 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #12 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har jeg aldri hørt om før. Eier de ikke oppdragelse? Tror foreldrene at om én av dem for eksempel ble invitert på en bursdagsfest bare kan røske med seg den andre parten fordi oi ja gratis mat? Anonymkode: 94c38...3cf Var i bursdag i går. Alle foreldrene hadde med søsken. Elsker at det er slik og har Ingen problemer med det. Ser at alle andre synes det er greit også, for ingen lar være å ta med søsken. Men, ingen leverer barns og drar heller. Vi foreldre sitter å prater sammen under bursdagen. Det skaper gode forhold og bidrar faktisk til bedre klassemiljø. Ser ingenting negativt med dette. Anonymkode: 2953c...ce5 13 2 1
Rosa Dartle Skrevet 20. april 2024 #13 Skrevet 20. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det har jeg aldri hørt om før. Eier de ikke oppdragelse? Tror foreldrene at om én av dem for eksempel ble invitert på en bursdagsfest bare kan røske med seg den andre parten fordi oi ja gratis mat? Anonymkode: 94c38...3cf Jeg vil kanskje tro de har spurt? Endret 20. april 2024 av Rosa Dartle 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #14 Skrevet 20. april 2024 Har tre barn, ALDRI opplevd at noen tar med søsken i bursdag. Men ingen av gjestene har med seg foreldre heller (barn i barneskole, ikke barnehage altså). Anonymkode: ac793...aa3 10 1 1
Supersmurf Skrevet 20. april 2024 #15 Skrevet 20. april 2024 Forvirret23 skrev (1 time siden): Mange bursdager mine barn ikke kunne dratt i om jeg ikke kunne tatt med småsøsken: Min barn har vært usikre på å være alene, så det var de ikke trygge på før de var rundt 8 år. Små søsken må være med da for de kan heller ikke være alene hjemme. Jeg betaler da selvfølgelig for mine barn Går ut fra at du da har sagt fra på forhånd og spurt om det er greit? Jeg har i hvert fall svart ja når noen har spurt, og det har ikke skjedd mange ganger. 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #16 Skrevet 20. april 2024 Her er det ganske vanlig å ta med søsken når foreldrene til dette søskenet er til stede i bursdagen. At noen har levert søsken sammen med bursdagsgjesten og gått uten noen form for spesialavtale om det, har jeg heldigvis aldri opplevd. At søsken kan være med med foreldre, har jeg inntrykk av er en slags uskreven regel. Da er det også en uskreven regel at forelderen som er med hjelper til i bursdagen. Det var to søsken som var med da mitt barn feiret bursdag nå sist. Det ene spurte de om på forhånd, fordi moren var alene med barna den aktuelle helgen. Og den andre bare dukket opp, men forventet hverken kake eller godtepose (vi hadde en godtepose til overs, så han fikk likevel). Dette andre søskenet var omtrent på alder med søskenet til bursdagsbarnet, og de hadde det gøy sammen, så det var bare veldig trivelig at han var med. Og moren hans hjalp meg med oppvasken. Anonymkode: b2fad...ed4 6 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #17 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig merkelig oppførsel, spesielt når det er en betalt barnebursdag. Hva gjorde du i disse situasjonene? Betalte du for søsken? Anonymkode: f7113...6f8 Den første gangen det skjedde så gjorde jeg det ja. Ble litt paff da moren bare tok med småsøskenet til bursdagen (var Leos det også) og sa at han også hadde lyst til å å være med. Mor ble der hele tiden og satt på bordene og drakk kaffe, men passet ikke på barnet eller så etter det. Fikk inntrykk av at hun tenkte storesøsteren skulle gjøre dette. ts Anonymkode: 1737f...afc 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #18 Skrevet 20. april 2024 Dere som pleier å ta med søsken i bursdag -bor dere i, eller utenfor by? ts Anonymkode: 1737f...afc
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #19 Skrevet 20. april 2024 Synes også det er helt i orden at søsken er med så lenge bursdagen er hjemme hos oss (litt annerledes med betalt bursdag, det er jeg enig i). Mange av barna i barnehagealder/småskole ville nok ikke kommet hvis de ikke kunne hatt med foreldre, og da blir det av og til også nødvendig å ta med søsken. Helt i orden, koselig synes jeg!😊Har også hatt med et småsøsken i bursdag når jeg har vært aleine med barna, alternativet hadde vært at vi alle ble hjemme. Anonymkode: b4f07...7df 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #20 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som pleier å ta med søsken i bursdag -bor dere i, eller utenfor by? ts Anonymkode: 1737f...afc Bor i by Anonymkode: b4f07...7df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå