Gå til innhold

Borte ved sykdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egt jobbe denne helgen, men jeg ble syk torsdag kveld med magevirus, hele kollektivet er smittet. Men jeg får så dårlig samvittighet??? Hva tenker dere… hvorfor får jeg dårlih samvittighet?

Anonymkode: 97a84...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du egentlig er frisk nok til å gå på jobb? Hvis ikke har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: a66b3...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt og ganske vanlig å kjenne på dette. Vær glad vi har de rettighetene vi har som arbeidstagere i Norge og vær hjemme med god samvittighet når du er syk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fordi du egentlig er frisk nok til å gå på jobb? Hvis ikke har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: a66b3...554

Tåpelig kommentar

Anonymkode: 765fd...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fordi du egentlig er frisk nok til å gå på jobb? Hvis ikke har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: a66b3...554

Hei. Jeg blir slik som ts mtp samvittighet.  Men jeg har slik dårlig samvittighet også nå når jeg ligger innlagt på sykehus.  Siden du mener det er et tegn på friskhet,  bør jeg bare skrive meg ut, droppe operasjon og dra på jobb istedet? 

Anonymkode: 0484d...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Hvis hele kollektivet er smittet, ville du smittet kollegaene dersom du hadde gått på jobb. Da ville du hatt grunn til å ha dårlig samvittighet.

Anonymkode: 7c047...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Jeg blir slik som ts mtp samvittighet.  Men jeg har slik dårlig samvittighet også nå når jeg ligger innlagt på sykehus.  Siden du mener det er et tegn på friskhet,  bør jeg bare skrive meg ut, droppe operasjon og dra på jobb istedet? 

Anonymkode: 0484d...914

Nei, jeg tror poenget var at dersom du virkelig er syk, er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: bce48...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fordi du egentlig er frisk nok til å gå på jobb? Hvis ikke har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: a66b3...554

Ikke oppfordre noen med magevirus og gå på jobb da, seriøst? Ville du det om det var din kollega? 
 

samvittighet fungerer ikke sånn. Vi mennesker kan ha dårlig samvittighet for så mye vi ikke har skyld i. Det er fullt mulig og ligge og spy i ei bøtte samtidig som man har « dårlig samvittighet « over kollegaen som fikk helgen ødelagt fordi en selv er syk. Til en viss grad kan en lære seg og ha mindre dårlig samvittighet over ting man ikke rår over med alder. 

Anonymkode: 30a54...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har magevirus blir jeg hjemme, enkelt og greit. Har nettopp hatt det selv. Startet på torsdag kveld med magesmerter som kom og gikk og diaré. Er først idag hvor avføring er normal igjen..

Følte meg jo fin i de periodene jeg ikke hadde vondt, men var jo ikke frisk så lenge smertene kom tilbake og avføring var flytende og stinket surt. 

Er man syk så blir man hjemme. Ikke vits i å smitte kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...