Gå til innhold

Hvilken av disse destinasjonene anbefaler dere?


Snoopdoggie

Konsert i mars 2025. Hvilken destinasjon burde jeg velge?  

35 stemmer

  1. 1. Hvor anbefaler dere å dra?

    • Wien, Østerrike
      14
    • Warszawa, Polen
      2
    • Tilburg, Nederland
      2
    • Berlin, Tyskland
      13
    • Zurich, Sveits
      4


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sveits er horedyrt, så med mindre du har et stort feriebudsjett ville jeg kanskje droppet det. Men Wien har jeg hørt er flott. 

Anonymkode: 2cf41...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

horedyrt

😄 har du bodd i Sveits/kjennskap til dialekten? Høres så direkte oversatt ut. 

"es isch hueretüür" 

Anonymkode: 365ad...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin, ferdig snakke!

Wien er ålreit det, men kan ikke måle seg med Berlin i opplevelse. Berlin er kjempestort, samtidig ganske rimelige å bo og spise. Fantastisk kollektivsystem, kjøp dagsbillett AB. Bo i gamle øst.

Anonymkode: b26bc...e21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på formålet med reisen/oppholdet. Jeg er ikke begeistret for Warszawa, men  elsker Berlin. Tilburg er en hyggelig småby hvis det er det du er ute etter.

Anonymkode: 2338d...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en weekendtur er Wien den beste allroundern her som funker både til parferie og med barn, men Berlin er den beste byen.

Anonymkode: 6e6e4...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle steder er verdt et besøk (har ikke vært i Tilburg, men den har sikkert også sitt).

Det er jo helt ulike opplevelser. Både Berlin, Wien og Zurich er steder jeg har reist til flere ganger. Også kommer det litt an på budsjett, og varighet, som alt påpekt. 

Anonymkode: 358d2...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin eller Wien. Men ville nok sjekket ut konsertstedet, er det en gigantisk og upersonlig stadiumkonsert ett sted, mens det er mer intimt og nært et annet sted, ville det også spilt inn på valget mitt.

Så ville nok prisene på flybilletter også spilt inn på valget :)

Anonymkode: ad22b...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte for å supplere med rangering over hvor jeg helst reiser igjen, og hvorfor;

1. Berlin. Historien. Alt man kan se å gjøre. God mat og gode michelinrestauranter. Julemarkedene. Shopping.

2. Zurich. Naturen og arkiologien. Maten - sveitsiske kjøkkenet med gode oster, fondue og raclette. At det er så pent uansett hvor man ser. Mulighetene i området rundt. 

3. Wien. Kunst og scene, musikkhistorie. Kompakt sentrum. Mye god mat (det er en gjenganger, ser jeg). Lite nok og stort nok på en gang.

4. Warsawa. Prisnivået. Historie, Gamleby. Ikke store behovet for nytt besøk. 

Anonymkode: 358d2...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For en weekendtur er Wien den beste allroundern her som funker både til parferie og med barn, men Berlin er den beste byen.

Anonymkode: 6e6e4...d37

Jeg må bare være så ærlig å si at jeg ikke synes Wien er noe særlig. 🙈 Hele byen er så svulstig og over the top. 🙈 Jeg liker Budapest mye bedre. Wien er fint, altså, men føles som et museum. Jeg stemte på Berlin, som jeg dessverre aldri har besøkt, fordi jeg har hørt mye bra om byen og det virker som et veldig spennende sted. Til sammenligning har jeg vært i Wien 15+ ganger. 

Anonymkode: aaa7e...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg må bare være så ærlig å si at jeg ikke synes Wien er noe særlig. 🙈 Hele byen er så svulstig og over the top. 🙈 Jeg liker Budapest mye bedre. Wien er fint, altså, men føles som et museum. Jeg stemte på Berlin, som jeg dessverre aldri har besøkt, fordi jeg har hørt mye bra om byen og det virker som et veldig spennende sted. Til sammenligning har jeg vært i Wien 15+ ganger. 

Anonymkode: aaa7e...20b

Wien er ikke på min topp 10, men beste allrounderen blant de alternativene som oppgis her. Hadde anbefalt Budapest selv hvis det var en del av premisset i tråden 🤔

Anonymkode: 6e6e4...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wien er ikke på min topp 10, men beste allrounderen blant de alternativene som oppgis her. Hadde anbefalt Budapest selv hvis det var en del av premisset i tråden 🤔

Anonymkode: 6e6e4...d37

Ja, jeg vet Budapest ikke var et alternativ, men jeg sammenlignet fordi byene er så nær hverandre geografisk, og er så like på mange måter (men også veldig forskjellige).

Selv hadde jeg nok valgt Berlin, med Zürich på andreplass, fordi jeg ikke har vært i noen av de byene. Zürich hadde jeg nok bare dratt til hvis jeg hadde hatt lyst til å bruke mye penger, og jeg hadde dratt til Polen hvis jeg var på budsjett. 

Anonymkode: aaa7e...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...