Gå til innhold

Rengjøring dusjkabinett-haster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal flytte om ca 3 mnd, og er godt i gang med pakking . Har leid en 1 roms i en drengestue pp en gård i 5 år. Nå skal jeg flytte sammen med kjæresten.  Har en dusjkabinett med buete fronter,  som stod her da jeg flytter inn. Utleier sa det var 2 år gml, og det så fint ut. 

Har brukt dusjen til vanlig bruk, fjernet vann med nal etter hver dusj, og vasket ca 2x pr uke. Likevel har jeg fått et belegg på de buete dusjdørene jeg ikke vet hvordan jeg får bort. Har prøvd de trikse jeg har funnet på nett(miraklekrem, wc vask, ulike vaskeprod fra butikk). Kan ikke bruke klorholdige preparater da utleier har eget sanitær anlegg som ødelegges av klor og salmiakk bl.a holder på å bli sprø av denne dusjen, og trenger sårt tips som får veggene til å skinne. Skal som sagt flytte om ca 3 mnd.....

Anonymkode: 97b97...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bland zalo og eddik. Spray på dørene, skrubb med oppvaskkost og skyll av. Har fungert på dusjen her i hvert fall 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv hvit svamp fra europris, den rengjør alt👍🏼

Anonymkode: 1003f...ba6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste sort😀A304BFF3-D78B-4C66-9EA5-AA3746F9BA61.thumb.jpeg.38a9db6f34a997cc9a101abf1f675bf7.jpeg

Anonymkode: 6883c...daa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland zalo og eddik. Sprut vann på dusjveggen. Dypp en våt klut i blandingen og gni på dusjveggene. La det gjerne få virke noen minutt og gni litt mer. Skyll av. Gjenta hvis nødvendig. Bruk gjerne en tannbørste dyppet i blandingen om du har vanskelige kriker og kroker.

 

Zalo løser såperester og fjerner fett. Eddik løser belegg fra hardt vann. Du kan bytte ut zalo med det du vanligvis bruker til å vaske opp med. All slags edikk fungerer, jeg synes eplecidereddik gir best lukt.

Anonymkode: c474e...ccc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-soap, ingen over, ingen ved siden - og nei, jeg selger ikke dette og har ingen eierinteresser i produktet (men bruker det på buede dusjdører)

image.thumb.png.93d05693919b21bf992afc49bc6b1efd.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (2 minutter siden):

C-soap, ingen over, ingen ved siden - og nei, jeg selger ikke dette og har ingen eierinteresser i produktet (men bruker det på buede dusjdører)

image.thumb.png.93d05693919b21bf992afc49bc6b1efd.png

Den bruker jeg og, anbefales 😊

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (5 minutter siden):

C-soap, ingen over, ingen ved siden - og nei, jeg selger ikke dette og har ingen eierinteresser i produktet (men bruker det på buede dusjdører)

image.thumb.png.93d05693919b21bf992afc49bc6b1efd.png

Har den, ingen effekt selv etter anbefaling virketid eller lenger

Anonymkode: 97b97...87d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for eddik 7%, evt eddik og zalo eller lignende. Eddik nøytraliserer kalken som er i det hvite belegget, og annen type såpe tar resten.

Anonymkode: e8e55...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (17 minutter siden):

Bland zalo og eddik. Spray på dørene, skrubb med oppvaskkost og skyll av. Har fungert på dusjen her i hvert fall 😊

Det er det beste jeg har brukt i alle fall. Men det betinger at det gjøres riktig. Fukte hele kabinettet innvendig, spraye på eller bruk en skuresvamp. La det virke 15 minutter og så skylle grundig av. Blir så godt som det kan få blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har den, ingen effekt selv etter anbefaling virketid eller lenger

Anonymkode: 97b97...87d

Sorry, lenge mellom skikkelig bruk/vask, da kanskje, men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker av og til dusjkabinettet med Domestos fresh. Altså wc-rens. Funker kjempefint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du oppdatere oss på hvordan det gikk, ts? Som renholder(dog uten utdanning/fagbrev) ble jeg nysgjerrig på hva som virket best. 🙈

Anonymkode: e8e55...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd alle tips, eneste som har funket her er pink stuff paste. 

Anonymkode: 9972f...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket noen dusjdører med trestjerners gulvvask, som jeg fikk anbefalt til kjøkken før jeg malte det. 
De ble veldig bra! 

Anonymkode: 4cf93...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 16.52):

Beste sort😀A304BFF3-D78B-4C66-9EA5-AA3746F9BA61.thumb.jpeg.38a9db6f34a997cc9a101abf1f675bf7.jpeg

Anonymkode: 6883c...daa

Skulle til å anbefale den selv. Løsningen på alle ts sine problemer i den svampen der. Så om ts ønsker å spare tid, krefter og penger, så burde den prøves ut før alt annet.

Anonymkode: bb481...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vasket noen dusjdører med trestjerners gulvvask, som jeg fikk anbefalt til kjøkken før jeg malte det. 
De ble veldig bra! 

Anonymkode: 4cf93...3f3

Ikke dårlig tips det her heller for øvrig!

Anonymkode: bb481...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...