Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har sakt opp min stilling for å starte egen virksomhet, og har nå gått ut oppsigelsestiden. Jeg søker a-etat om intektssikkring i oppstart av egen næring, til det trenger jeg en slutt-attest fra min tidligere arbeidsgiver. Arbeidsgiver har plutselig satt seg på bakbena fordi vi ikke er enige om noen detaljer i sluttoppgjøret. Nå nekter de å skrive en sluttattest før dette er avklart. (og det kan ta litt tid) Arbeidsmiljøloven er helt klar på at jeg har krav på en sluttattest (paragraf 15-5) men jeg finner ikke noe om hvor raskt de må gi meg det. Kan arbeidsgiver holde tilbake en slik attest?
Shea Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Tror du har krav på en sluttattest, men for A-etat burde det holde med lønnslipper. se på arb.miljøloven på Lovdata
Snuppelure Skrevet 9. februar 2006 #3 Skrevet 9. februar 2006 Tror du har krav på en sluttattest, men for A-etat burde det holde med lønnslipper. se på arb.miljøloven på Lovdata ← A-etat må ha både lønns og trekk-oppgave og sluttatest, og du har krav på en slik attest. Men hvor raskt vet jeg desverre ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå