Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært laget tråder her tidligere om når man burde fortelle eventuell partner om å man er biseksuell. 

Trenden er å når det er snakk om kvinner, da virker dette til å være en liten bagatell og er i følge mange helt ok å holde hemmelig mens det motsatte gjelder om det er mannen. At en mann er biseksuell, skal det  rapporteres på første date og om det ikke er gjort er det snakk om det ultimate svik. 

Hvorfor denne dobbel standarden? Hvorfor tåler ikke mange/fleste kvinner tanken på variasjon når det gjelder menns sin seksualitet? 

Hva handler dette egentlig om?

Anonymkode: 2b173...d2e

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn føler seg ikke truet av andre kvinner rett og slett fordi de ikke tar det seriøst som seksuell konkurranse. 

Anonymkode: b1d04...006

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dobbeltstandard innebærer at en person har disse to meningene samtidig. Det er ikke dobbeltstandard når forskjellige mennesker svarer.

Anonymkode: b1a10...7b9

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sex med kvinner(er kvinne selv) utenom forholdene mine...så holder det skjult :) Er en "hemmelige" side jeg utforsker av og til som single, liker spenningen og forandringen. Totalt forskjellig å ha sex med samme kjønn..

Anonymkode: 0cce9...9b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dobbeltstandard innebærer at en person har disse to meningene samtidig. Det er ikke dobbeltstandard når forskjellige mennesker svarer.

Anonymkode: b1a10...7b9

Slutt å kveruler. Det er åpenbart en dobbelstandard på gruppenivå når det gjelder akkurat dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er forsi menn synes stort sett det er sexy med to damer, mens damer stort sett ikke synes det er sexy med to menn. 

I tillegg har mange en tankegang på at hvis man er bifil blir man ikke tilfredsstilt av å bare være sammen med det ene kjønnet. Og at en bifil person (spesielt menn) garantert kommer til å være utro.

Anonymkode: 7ef4e...637

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mange menn føler seg ikke truet av andre kvinner rett og slett fordi de ikke tar det seriøst som seksuell konkurranse. 

Hvorfor? Det er ikke klokt.

Veldig mange heterofile(!) og bifile kvinner på KG skriver at sex med kvinner er bedre enn sex med menn. Jeg har aldri sett det motsatte selv om homser per definisjon foretrekker menn.

Hvorfor er ikke det er rødt flagg? Er det moro å ha sex med en kvinne som egentlig heller ville ligget med en annen kvinne?

Anonymkode: 1c18f...9e9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor? Det er ikke klokt.

Sa ikke at det var klokt. Sa at det er sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sa ikke at det var klokt. Sa at det er sånn. 

Ikke uenig i det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har sex med kvinner(er kvinne selv) utenom forholdene mine...så holder det skjult :) Er en "hemmelige" side jeg utforsker av og til som single, liker spenningen og forandringen. Totalt forskjellig å ha sex med samme kjønn..

Anonymkode: 0cce9...9b8

Hva ser du for deg i fremtiden når du møter en mann som blir såpass forelsket i deg og dere etablerer dere som samboere/ektepar. Hva då, skal dette fremdeles bli din hemmelighet? Er du innforstått med hva nesten alle kvinner hadde sagt om de hadde fått den type informasjon, noen måneder/år in i forholdet, å mannen har livet ut sin ”hemmelige” side når han var single?

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har en trang oppfatning av maskulinitet. En mann som har hatt sex med en annen mann blir da ikke sett på som en ekte mann, og kvinner synes det er avtennende

Anonymkode: 08bda...75b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Seksuell legning er et grunnleggende trekk ved en person, og jeg ville ha ansett det som et svik hvis min kjæreste, som fremstår som heterofil, plutselig hadde fortalt at hun var bifil. Da hadde det vært slutt, for å si det sånn.

Anonymkode: 13d8a...509

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slutt å kveruler. Det er åpenbart en dobbelstandard på gruppenivå når det gjelder akkurat dette. 

Jeg vil også være med å kverulere. Det er to forskjellige standarder, og ikke én dobbelt.  Dette fordi menn og kvinner ikke er like på dette punktet, som mange andre der seksualitet spiller en rolle. Det er vel ingen hemmelighet?  

Anonymkode: 8a011...f0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har generelt veldig mye fordommer mot bifile menn, derfor 

Anonymkode: 73815...08a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror det er forsi menn synes stort sett det er sexy med to damer, mens damer stort sett ikke synes det er sexy med to menn. 

I tillegg har mange en tankegang på at hvis man er bifil blir man ikke tilfredsstilt av å bare være sammen med det ene kjønnet. Og at en bifil person (spesielt menn) garantert kommer til å være utro.

Tull og tøys. Mange damer som nyter ideen av å ha sex med 2 menn. Og at en bifil mann garantert kommer til å være utro er også rent påfunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri ok å holde det skjult. Jeg er så drita lei av bifile som skal ha det til at det et null stress liksom. 

Anonymkode: d0150...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LS123 skrev (5 minutter siden):

Tull og tøys. Mange damer som nyter ideen av å ha sex med 2 menn. Og at en bifil mann garantert kommer til å være utro er også rent påfunn. 

Er enig hvis du mener 2 menn som fokuserer på en dame. At to menn nyter hverandre er nok ikke like tennende for damer som det er for menn å se to damer.

Jeg prøver bare å forklare hvorfor JEG tror at det er mer stigma å være en bifil mann enn en bifil kvinne.

JEG vet at bifile ikke er mer utro enn andre. Men jeg prøvde å forklare at mange har en forestilling om at bifile aldri er fornøyde med sex med bare det ene kjønnet. 

Skrevet (endret)

Hva man selv liker påvirker nok hvordan man reagerer på ting. Mange menn liker tanken på to kvinner, og stiller seg derfor positiv til at en kvinne er bifil. Det er antagelig færre kvinner som tenner på tanken om to menn, og er derfor mer negativ til slikt. 

Jeg er selv bifil og det var ikke noe jeg annonserte til menn tidlig, fordi jeg ikke var interessert i at menn ble interessert i meg fordi de fikk trekantstjerner i øynene. 

For min del er det dessuten det samme om en mann var bifil eller ikke. Det vesentlige er om vi var enige om regler, og om han var i stand til å leve innen de avtalene vi satte sammen. Som bifil selv tenker og tror jeg ikke at bifil er en legning som automatisk medfører at man ikke kan nøye seg med en partner. Utroskap er utroskap, men legning er ikke hva som bestemmer om man er lojal og trofast, eller ikke. De fleste opplever å tenne på andre enn sin partner, og det er ikke legningen som fører til om man handler illojalt eller ikke i en fristende situasjon. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men det er jo ofte forskjellige folk som har disse standardene? Altså jeg som kvinne ønsker ikke å være sammen med en bifil mann og ville foretrukket om en evt date ville sagt det så tidlig som mulig. Hva menn foretrekker av bifile kvinner er jo ikke noe jeg har en standard på.

Anonymkode: 172ef...df3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kvinner har generelt veldig mye fordommer mot bifile menn, derfor 

Anonymkode: 73815...08a

Menn har også fordom mot bifile damer, men det er mer sånn elsker sikkert trekant. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...