Gå til innhold

Åpen kjøkkenløsning


Diana

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om det? Jeg synes ikke det er fint, og liker å ha kjøkken og stue separert. Fortalte dette til en venninne og følte nesten jeg fikk kjeft. Fordi åpen kjøkkenløsning er jo "såååååååå fint, og veldig praktisk da" 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er finest hvis rommet har en vinkel ☺️ 

Anonymkode: 4b95f...0a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av typen der du sitter på kjøkkenet når du er i sofaen - nei. Men mange velger jo dette da de ellers må avse et soverom.

Men foretrekker åpen løsning når plassen er der. Vi har stue som går i L-vinkel. Fra kjøkken med stor øy, til spisestue, til stue. Det er veldig lyst og åpent, og veldig sosialt, både når vi har gjester og i hverdagen. Så kunne aldri sett for meg å sperre av kjøkkendelen, selv om det er fullt mulig å sette opp en vegg der. Det blir en vanesak å ta unna etterhvert, og holde det ryddig. 

Anonymkode: 068fa...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det, vil ikke se oppvask mens jeg ser på tv. Eller høre på mannen når han romsterer med noe

Anonymkode: dd3eb...72b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker det sterkt, og spesielt når man ikke har en separat stue i tillegg.

 

 

 

Anonymkode: cb5c2...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt begge deler og foretrekker uten tvil lukket kjøkken med spiseplass.  

Anonymkode: 93b9b...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater det, betaler heller mye mer ekstra for er bosted med avstengt kjøkken

Anonymkode: 20724...abe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen kjøkkenløsning er en vederstyggelighet ! Selvsagt, i små leiligheter kan det nærmest være en nødvendighet, men da mener jeg det minimum må være en skikkelig huk for kjøkkenet, eller at det er en halv vegg eller noe som skiller.

Det mest utrolige er å se mange moderne og dyre leligher der det faktisk bare er en kjøkkenbenk i stua. Kan ikke fatte og begripe at folk har latt seg lure til å tenke at det er en god løsning. Har sett planløsninger og bilder i boligannonser der man har en treseter sofa som står mot kjøkkenbenken... og dette er leligheter som koster mye...

... selv har jeg separat kjøkken og synes det er utrolig deilig å lage mat for meg selv der. Da kan man også rote og man har det som et "arbeidssted". Dette med sosialisering gjennom matlaging liker jeg ikke - liker å holde på for meg selv.

Anonymkode: 7b5f5...6ae

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hater det, vil ikke se oppvask mens jeg ser på tv. Eller høre på mannen når han romsterer med noe

Anonymkode: dd3eb...72b

TVen har vi i en annen stue. Orker like lite støy fra TV når jeg sitter ved spisebordet eller i hovedstua, som når jeg er på kjøkkkenet. 

Som sagt. På liten plass hadde jeg klikket på åpen løsing, da blir det for mye støy (visuelt og faktisk) på for lite areal. Men med god plass er åpen løsning fantastisk på alle måter. 

Anonymkode: 068fa...95f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Når det er i vinkel er det bra synes jeg. Jeg har stor plass og stue/spisebord/kjøkken er i en L. Jeg kan ikke se kjøkkenet fra stua, men det er åpent.

Anonymkode: 4b385...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det, var en periode vi prøvd å ha kjøkkenet for seg selv, men det fungerte ikke like bra. Vi har stue og kjøkken på 80kvm, vi har en kjøkkenvifte uten lyd og vi ser ikke oppvasken fra tven :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker lukket løsning, men ser også fordeler med åpen kjøkkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fantastiske hadde jo vært to kjøkken - et grovkjøkken og et vanlig. Grovkjøkken brukes til f.eks. filitering av fisk, deling av større kjøttstykker og generelt kjøkkenoppgaver som gir en del rot, som f.eks. deling av hummer.

Anonymkode: 7b5f5...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det mest fantastiske hadde jo vært to kjøkken - et grovkjøkken og et vanlig. Grovkjøkken brukes til f.eks. filitering av fisk, deling av større kjøttstykker og generelt kjøkkenoppgaver som gir en del rot, som f.eks. deling av hummer.

Anonymkode: 7b5f5...6ae

For de av oss som ikke driver med sånn har ikke to forskjellige kjøkken noe for seg. Det du beskriver er for spesielt interiserte :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det her jeg bor nå 😊 Synes det er helt greit 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på. Jeg hadde separat kjøkken i den første leiligheten min, og det var veldig deilig å kunne lukke vekk rot eller lage mat i fred. Samtidig var det litt kjedelig da vi hadde gjester, for det var ikke plass til så mange der inne. Matlaging ble rett og slett litt ensomt.

Vi hadde åpen stue/kjøkkenløsning i den forrige leiligheten, og synes det var ok. Det var kjedelig at alt kjøkkenrot var på utstilling, men fordelen var at vi derfor var veldig gode til å rydde opp med en gang. Det var også fint at ungene hadde plass til å leke i samme rom, så jeg hadde alltid oversikt og kunne være sosial med både barna og gjester når vi hadde det.

Da vi bygde hus, valgte vi et stort kjøkken/allrom, men passet på at vi i tillegg hadde to stuer. En voksenstue, en lekestue, og et stort kjøkken hvor vi alle kunne være sammen. Det synes jeg er helt optimalt, men det fordrer jo at man har muligheten til å bygge ganske stort. 

Anonymkode: 13fc9...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har litt elsk/hat forhold til det.

Jeg har seperat kjøkken her, og elsker det. Når jeg er på kjøkkenet har jeg fokus på matlaging, og jeg kan gjemme unna oppvasken om jeg har besøk. Jeg har hatt åpen løsning tidligere og hatet det pga rot.

Typen har åpen løsning. Ett avlangt rom. Elsker når han lager mat til meg mens jeg sitter i sofaen og ser på han. Elsker når vi lager mat sammen mens vi har på nyhetene eller sportssending. Elsker at vi slipper gå frem og tilbake for å spørre om ting. Og jeg HATER den jævla kjøkkenvifta som gjør det umulig gjøre noe i stua mens det lages mat, og jeg HATER å høre på oppvaskmaskinen i bakgrunnen mens vi ser film.

Anonymkode: bd161...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...