AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Åhhh jeg er så frustrert! Han jeg dater (en jeg har kjent i årevis) ble separert for 5 mnd siden, det er altså relativt ferskt, men grunnet alt praktisk som skjer og må ordnes med, så har han så lite tid til å treffe meg. Vi prater på tlf hver dag og han virker ganske tilfreds med det, men det holder ikke for meg. Jeg vil jo treffes og er man forelsket eller glad i noen så ønsker man jo å være nær dem. Men det får han ikke til mer enn kanskje en gang annenhver uke. Han forklarer det med alt som skjer (unger hit og dit, flytting, salg av hus, hytte og biler, advokatmøter osv osv) og jeg ser jo at det er mye for han. Bør jeg bare holde ut at han akkurat nå ikke har så mye tid, og satse på at det kommer bedre tider? Eller bør jeg droppe han siden det er så pass viktig for meg å fysisk se hverandre? Anonymkode: 3d12b...2c1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Tja. Hadde du foretrukket at alt dro ut i tid? De kjører åpenbart ekspressbrudd. Anonymkode: f1453...a35 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Bare du vet hva du orker og vil. Men jeg tenker at vil man møtes, så får man det til, om det så er bare for en time her og der. Når jeg traff mannen min, var begge travle på hver vår kant. Jeg med studier, jobb og barn. Han med to jobber, den ene en reisejobb og avslutte/gjøre opp alt med eksen, begge hadde sprengte kalendre. Men vi fikk alltid tid til å treffes, snike oss til litt tid innimellom alt annet, og for vår del holdt vi det hemmelig i begynnelsen av forskjellige grunner. Feks en gang kjørte han 5 timer en vei da han var borte på jobb, da satt han seg i bilen og kjørte på tidlig kveld når han var ferdig med det han måtte gjøre den dagen. Han kom til meg sent på kvelden, og kunne bare bli et par timer fordi han måtte være tilbake på jobb neste morgen, så han kjørte i tilsammen ca 10 timer, for å ha et par timer med meg. Anonymkode: 9c79d...048 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare du vet hva du orker og vil. Men jeg tenker at vil man møtes, så får man det til, om det så er bare for en time her og der. Når jeg traff mannen min, var begge travle på hver vår kant. Jeg med studier, jobb og barn. Han med to jobber, den ene en reisejobb og avslutte/gjøre opp alt med eksen, begge hadde sprengte kalendre. Men vi fikk alltid tid til å treffes, snike oss til litt tid innimellom alt annet, og for vår del holdt vi det hemmelig i begynnelsen av forskjellige grunner. Feks en gang kjørte han 5 timer en vei da han var borte på jobb, da satt han seg i bilen og kjørte på tidlig kveld når han var ferdig med det han måtte gjøre den dagen. Han kom til meg sent på kvelden, og kunne bare bli et par timer fordi han måtte være tilbake på jobb neste morgen, så han kjørte i tilsammen ca 10 timer, for å ha et par timer med meg. Anonymkode: 9c79d...048 Dette henger ikke på greip. Det du beskriver er jo ikke sammenfallende med å ha ekstremt lite tid... Når fyren din har tid til å kjøre ti timer for så å ha to timer med deg, da har han tid.... Dette handler vel mer om at han tok seg bryet med alle de timene og brukte energien på deg, og det er fint. Men kan ikke sammenlignes med å stå midt i det jeg beskriver, der alle timer i døgnet med unntak av da man sover går til møter, advokater, rydde, flytte, ordne, selge, visninger osv osv.... Det er ikke helt lett å snike seg til en time her og der. Vi har begge hhv 3 og 4 barn. Men vi får det til av og til! Spørsmålet var vel om jeg bør stå i det og tro på at det roer seg eller om jeg bør la han gå, siden vi sees for lite (i mine øyne vel og merke)...? Anonymkode: 3d12b...2c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Han er midt i en skilsmisse, noe som er enormt krevende, sånn topp tre livskriser man kan gå gjennom - og du syter om at han ikke tenker nok på deg? Du må gi han tid, det er mye å ordne og ikke minst en stor påkjenning mentalt. Det som kommer først her er barna hans, ikke deg. Han må få ordnet opp og tilpasset seg selv og de rundt til sitt nye liv. Det er vel generelt nok ikke en veldig god ide å date midt i en separasjon, man har veldig lite å gi den andre. Og jada, da er det ikke kjempekult å date han, men dette må du bare akseptere når du først har valgt å bli med en som er midt i et brudd. Du kan ikke bedømme hvordan han vil være som kjæreste etter hvordan han er nå. Det blir som å dumpe en fordi du synes han er for mye lei seg, når moren hans nettopp døde. Han må få lande i seg selv og finne ut hvem han er utenfor ekteskapet. Du må sette deg selv og dine behov litt til side akkurat nå. Anonymkode: 97c4d...57b 6 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Han har tre barn og du har fire? Det skal nok bli festlig i årene fremover. Neida, beklager. Men som de andre sier: Gi ham tid og plass og tålmodighet. Hvis det ikke blir bedre når prosessen er overstått, må du vurdere det igjen da. Det er ikke SÅ mange der ute man er kompatibel med; hvis dette er en du ser for deg at du kan tilbringe mange gode år med, så gjør det vel ikke noe om det tar litt tid før dere kan være sammen som kjærester ellers. Og for Guds skyld: Ikke flytt sammen og skvis syv unger inn i samme hjem annenhver uke 😄 Anonymkode: 01066...de1 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åhhh jeg er så frustrert! Han jeg dater (en jeg har kjent i årevis) ble separert for 5 mnd siden, det er altså relativt ferskt, men grunnet alt praktisk som skjer og må ordnes med, så har han så lite tid til å treffe meg. Vi prater på tlf hver dag og han virker ganske tilfreds med det, men det holder ikke for meg. Jeg vil jo treffes og er man forelsket eller glad i noen så ønsker man jo å være nær dem. Men det får han ikke til mer enn kanskje en gang annenhver uke. Han forklarer det med alt som skjer (unger hit og dit, flytting, salg av hus, hytte og biler, advokatmøter osv osv) og jeg ser jo at det er mye for han. Bør jeg bare holde ut at han akkurat nå ikke har så mye tid, og satse på at det kommer bedre tider? Eller bør jeg droppe han siden det er så pass viktig for meg å fysisk se hverandre? Anonymkode: 3d12b...2c1 Han har startet et forhold før han er ferdig med det gamle. Så vil du ha han bør du la han bli ferdig fysisk og psykisk. Dette er jo et klassisk eksempel på hvorfor man ikke innleder et forhold så tidlig etter en sepetasjon/skilsmisse. Fordi grobunnen for et forhold kan fort ende opp i konflikt. Anonymkode: 09c33...f5d 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Vi prater på tlf hver dag og han virker ganske tilfreds med det, men det holder ikke for meg. Jeg vil jo treffes og er man forelsket eller glad i noen så ønsker man jo å være nær dem. Men det får han ikke til mer enn kanskje en gang annenhver uke. Anonymkode: 3d12b...2c1 Jeg tror bare du må innse det rekker for ham å ha en å snakke i telefon med. Anonymkode: 9d073...16e 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 Om dette er en du tenker du skal være med resten av livet så hvorfor ikke la det ta den tiden det tar? Det er et liv som rives opp, det er en livskrise for både store og små som skal repareres. Anonymkode: 410eb...d51 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #10 Skrevet 20. april 2024 Høres ut som han overlapper for ikke å være alene, du er god å ha i teorien, en rebound, bare ikke i praksis, han føler seg ikke alene. Anonymkode: a6a6b...71c 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #11 Skrevet 20. april 2024 Han er ikke forelsket. Du bare fyller et tomrom. Anonymkode: c95a9...62d 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #12 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Høres ut som han overlapper for ikke å være alene, du er god å ha i teorien, en rebound, bare ikke i praksis, han føler seg ikke alene. Anonymkode: a6a6b...71c AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han er ikke forelsket. Du bare fyller et tomrom. Anonymkode: c95a9...62d Alltid like interessant her på kg å se når slike bedrevitere kommer på banen. Alltid helt anonyme selvsagt og med et spark i siden til andre kvinner. Du skal ikke tro du er noe, ikke Innbill deg noe som helst, det er ikke som du tror osv. Jaja, jeg kunne kanskje vært delvis enig i det med rebound om det ikke var for at jeg har vært i livet hans i mange mange år og tett på som hans beste kvinnelige venn. Så nei. Dette er ikke rebound, vi har til og med snakket om det. Han har utviklet følelser for meg. Så godt forsøk, damer, på å kjenne situasjonen bedre enn meg 🤣dette ble faktisk underholdende for meg. Å ja, han har forresten mange i livet sitt som gjør at han ikke føler alene.... og trenger ikke meg til det. Anonymkode: 3d12b...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #13 Skrevet 20. april 2024 Hvor forelsket er du? Er du i "jeg liker han veldig godt, og tror dette kan bli noe", eller er du i "jeg savner han så mye at det gjør vondt, han er den beste, mest perfekte jeg har møtt"? Og om det er sistnevnte, blir du stressa og nesten deprimert av at han ikke tar seg tid til deg? Jeg spør fordi det vil være relevant for hvordan resten av svaret mitt vil være Anonymkode: 56123...9ce
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #14 Skrevet 20. april 2024 Du merker jo det, når ting roer seg, om du får en større plass i hans liv. Anonymkode: f1453...a35 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #15 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alltid like interessant her på kg å se når slike bedrevitere kommer på banen. Alltid helt anonyme selvsagt og med et spark i siden til andre kvinner. Du skal ikke tro du er noe, ikke Innbill deg noe som helst, det er ikke som du tror osv. Jaja, jeg kunne kanskje vært delvis enig i det med rebound om det ikke var for at jeg har vært i livet hans i mange mange år og tett på som hans beste kvinnelige venn. Så nei. Dette er ikke rebound, vi har til og med snakket om det. Han har utviklet følelser for meg. Så godt forsøk, damer, på å kjenne situasjonen bedre enn meg 🤣dette ble faktisk underholdende for meg. Å ja, han har forresten mange i livet sitt som gjør at han ikke føler alene.... og trenger ikke meg til det. Anonymkode: 3d12b...2c1 Men alikevel er det lav prioritering fra hans kant. Se på hva han gjør og ikke hva han sier. Han har tid hvis han vil. Slutt å lage unnskyldninger og se situasjonen som som den er. Hva ville du ha sagt til en venninne om hun fortalte deg det samme? Anonymkode: 7d5ad...33b 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #16 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alltid like interessant her på kg å se når slike bedrevitere kommer på banen. Alltid helt anonyme selvsagt og med et spark i siden til andre kvinner. Du skal ikke tro du er noe, ikke Innbill deg noe som helst, det er ikke som du tror osv. Jaja, jeg kunne kanskje vært delvis enig i det med rebound om det ikke var for at jeg har vært i livet hans i mange mange år og tett på som hans beste kvinnelige venn. Så nei. Dette er ikke rebound, vi har til og med snakket om det. Han har utviklet følelser for meg. Så godt forsøk, damer, på å kjenne situasjonen bedre enn meg 🤣dette ble faktisk underholdende for meg. Å ja, han har forresten mange i livet sitt som gjør at han ikke føler alene.... og trenger ikke meg til det. Anonymkode: 3d12b...2c1 Les ditt eget HI en gang til da. «Er man forelsket så ønsker man å være nær dem», skriver du jo selv. Og det er helt sant. Men gjelder ikke i dette tilfellet da eller? Disse tingene du lister opp tar vel ikke så mye tid at han ikke kan treffe deg innimellom? Hva er det du egentlig vil høre fra oss? At dette kommer til å bli myyye bedre om et par uker eller måneder, for da vil han plutselig begynne å prioritere deg? OK, så sier vi det. Anonymkode: c95a9...62d 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #17 Skrevet 20. april 2024 Å bli skikkelig seriøs rett etter brudd pleier å være en skikkelig suksess for barna og eksen... Not! Å ta det rolig er lurt hvis dette skal gå bra. Å gå inn i et nytt forhold umiddelbart etter brudd kalles rebound fordi det ofte går galt. Å tro at noen i en livskrise er seg selv og tar gode galt er naivt Anonymkode: 5b23c...a1a 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #18 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som han overlapper for ikke å være alene, du er god å ha i teorien, en rebound, bare ikke i praksis, han føler seg ikke alene. Anonymkode: a6a6b...71c Dette. Hadde ALDRI involvert meg i en mann som ikke var skilt en gang. Da kunne jeg sagt: jeg liker deg og vil bli bedre kjent med deg, men jeg tror ikke timingen er riktig for et kjæresteforhold før du har landet på beina etter samlivsbruddet ditt. Så måtte man finne ut om det betyr å vente med å bli kjent, eller ha vennskaplig kontakt over telefon og over en kaffe i offentligheten i ny og ne. Sjansen for at du er en rebound er STOR og han slipper å føle seg alene. Anonymkode: 364f5...518 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #19 Skrevet 20. april 2024 Jeg har nylig vært i en lignende situasjon. Han hadde ikke tid til å treffe meg så ofte, han fikk faktisk bare mindre og mindre tid. Jeg var forståelsesfull, støttet han og backet han opp. Vi hadde daglig kontakt. Jeg var en rebound vet jeg nå i ettertid. Han visste at jeg likte han veldig godt, men for han var jeg bare kjekk å ha der og da. Han som sa at han satte stor pris på meg, men ikke var klar og ikke hadde tid til et forhold, ble sammen med en annen dame etter noen måneder uten å avslutte med meg. Han bare trakk seg unna og blokkerte meg på some. Det er viljen det står på, er min erfaring. Vil han virkelig ha deg så setter han av tid til deg. Anonymkode: 3ec41...ab6 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #20 Skrevet 20. april 2024 Det høres helt ærlig ikke ut som han er like interessert i deg som det du er i han... dropp han Anonymkode: 7a922...fb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå