AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Hei:) Er det noen som har erfaring med denne butikken? Min venninne manglet en vare i sin bestilling og sendte en hyggelig undrende mail (har sett mailen). Tilbake fikk hun et irriterert svar om at det kunne de ikke forstå. Venninnen min ble lei seg, mailen var skrevet på en måte som indirekte tilsa at de trodde hun løy. Hun ringte de og daglig leder der sa at de i utgangspunktet tenkte at alle som manglet varer ikke snakket sant. Er ikke det en litt rar holdning å ha? Hun sa hun trodde min venninne da. De lovet min venninne å sende ny vare dagen etter, men har ikke gjort det tre dager senere. Er ikke det litt uprofesjonelt? Jeg har sett all kommunikasjon og venninnen min er oppgitt/lei seg. Det er en billig vare hun mangler og hun har handlet dyre varer flere ganger uten problemer. Anonymkode: 49136...8f3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei:) Er det noen som har erfaring med denne butikken? Min venninne manglet en vare i sin bestilling og sendte en hyggelig undrende mail (har sett mailen). Tilbake fikk hun et irriterert svar om at det kunne de ikke forstå. Venninnen min ble lei seg, mailen var skrevet på en måte som indirekte tilsa at de trodde hun løy. Hun ringte de og daglig leder der sa at de i utgangspunktet tenkte at alle som manglet varer ikke snakket sant. Er ikke det en litt rar holdning å ha? Hun sa hun trodde min venninne da. De lovet min venninne å sende ny vare dagen etter, men har ikke gjort det tre dager senere. Er ikke det litt uprofesjonelt? Jeg har sett all kommunikasjon og venninnen min er oppgitt/lei seg. Det er en billig vare hun mangler og hun har handlet dyre varer flere ganger uten problemer. Anonymkode: 49136...8f3 Takk for info. Da handler jeg ikke der Anonymkode: 43e25...e19 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Det var ganske uprofft og slik kan man dessverre ikke behandle kundene sine. Likevel, jeg skjønner veldig godt at noen småbedrifter blir fortvilet over dette, fordi det akkurat nå er ganske mange svindelere der ute. Jeg driver en liten butikk og siste året har vi mye oftere fått slike klager. Det går i at ting mangler fra orderen (jeg vet med sikkerhet at det lå i orderen fordi jeg pakken den selv), at noe er ødelagt uten at vi får bildebevis, at noen klager på at et klesplagg har fått et hull 7 måneder etter kjøp osv. Det er så mange utallige varianter. Det eneste vi kan gjøre er å bare beklage og gi erstattningsvarer eller pengene tilbake, men jeg mistenker at en stor andel av henvendelsene er svindel. Anonymkode: 3de97...016 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var ganske uprofft og slik kan man dessverre ikke behandle kundene sine. Likevel, jeg skjønner veldig godt at noen småbedrifter blir fortvilet over dette, fordi det akkurat nå er ganske mange svindelere der ute. Jeg driver en liten butikk og siste året har vi mye oftere fått slike klager. Det går i at ting mangler fra orderen (jeg vet med sikkerhet at det lå i orderen fordi jeg pakken den selv), at noe er ødelagt uten at vi får bildebevis, at noen klager på at et klesplagg har fått et hull 7 måneder etter kjøp osv. Det er så mange utallige varianter. Det eneste vi kan gjøre er å bare beklage og gi erstattningsvarer eller pengene tilbake, men jeg mistenker at en stor andel av henvendelsene er svindel. Anonymkode: 3de97...016 Du får trøste deg med at du antageligvis går mindre i tap på å erstatte varene enn hva du ville ha gjort på den negative omtalen hvis du ikke gjorde det. Anonymkode: 95ae0...e49
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 For en kjip oppførsel Anonymkode: df4ee...32d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Det var ganske uprofft og slik kan man dessverre ikke behandle kundene sine. Likevel, jeg skjønner veldig godt at noen småbedrifter blir fortvilet over dette, fordi det akkurat nå er ganske mange svindelere der ute. Jeg driver en liten butikk og siste året har vi mye oftere fått slike klager. Det går i at ting mangler fra orderen (jeg vet med sikkerhet at det lå i orderen fordi jeg pakken den selv), at noe er ødelagt uten at vi får bildebevis, at noen klager på at et klesplagg har fått et hull 7 måneder etter kjøp osv. Det er så mange utallige varianter. Det eneste vi kan gjøre er å bare beklage og gi erstattningsvarer eller pengene tilbake, men jeg mistenker at en stor andel av henvendelsene er svindel. Anonymkode: 3de97...016 Jeg skjønner at det sikkert er mange uærlige mennesker og all medfølelse til dere som står i det. Men venninnen min har handlet dyrere varer og ofte, burde ikke hun da vært en trygg kunde? Hun fikk for øvrig svar på mail når mannen som er advokat anbefalte henne å true med kortreklamasjon. Anonymkode: 49136...8f3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Du får trøste deg med at du antageligvis går mindre i tap på å erstatte varene enn hva du ville ha gjort på den negative omtalen hvis du ikke gjorde det. Anonymkode: 95ae0...e49 Venninnen min er for snill til å legge igjen en dårlig rating på nett. Det er det hun burde ha gjort. Anonymkode: 49136...8f3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #8 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner at det sikkert er mange uærlige mennesker og all medfølelse til dere som står i det. Men venninnen min har handlet dyrere varer og ofte, burde ikke hun da vært en trygg kunde? Hun fikk for øvrig svar på mail når mannen som er advokat anbefalte henne å true med kortreklamasjon. Anonymkode: 49136...8f3 Ja, er enig. Det enkleste er å opprette en sak med Klarna hvis hun betalte med Klarna. Da får man pengene tilbake innen to uker. Det er vanskligere hvis det er betalt med vipps, men man kan også ta det via banken. Anonymkode: 3de97...016
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du får trøste deg med at du antageligvis går mindre i tap på å erstatte varene enn hva du ville ha gjort på den negative omtalen hvis du ikke gjorde det. Anonymkode: 95ae0...e49 Ja, såklart. Vi ertatter alltid varer. Poenget var bare at mange utnytter dette, men håndteringen fra denne butikken burde likevel ikke vært slik. Anonymkode: 3de97...016 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #10 Skrevet 21. april 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Ja, er enig. Det enkleste er å opprette en sak med Klarna hvis hun betalte med Klarna. Da får man pengene tilbake innen to uker. Det er vanskligere hvis det er betalt med vipps, men man kan også ta det via banken. Anonymkode: 3de97...016 Hun hadde betalt med vipps, men hun fikk en kort mail (ingen beklagelse) om at pakken ble sendt på fredag. Anonymkode: 49136...8f3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #11 Skrevet 21. april 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Ja, såklart. Vi ertatter alltid varer. Poenget var bare at mange utnytter dette, men håndteringen fra denne butikken burde likevel ikke vært slik. Anonymkode: 3de97...016 Jeg skjønner at det må være frustrerende, men det må være enda mer frustrerende å tenke sånn som disse ansatte tydeligvis gjør. Mistro egne kunder. Jeg hadde vært redd for å handle der. Venninnen min har nå så vonde assosiasjoner at hun sier ikke hun føler noen glede ved varene mer Anonymkode: 49136...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå