Gå til innhold

Når menn måler meg med blikket opp og ned «ukontrollert»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jevnt og trutt når jeg går mot menn, tenker nå spesifikt på mannlige kolleger som egentlig har sett meg 100 ganger før, så ser jeg at blikket deres FORT går opp og ned på meg. De «måler» meg med blikket, og spesielt på hofteparti. Så ser de meg i øynene og er «klar» til å snakke om det vi skal snakke om i jobbsammenheng. Hva er greia? Jeg er lang og normalvektig med kvinnelige former, bmi 21 (om det har betydning). Merker det spesielt om jeg har jeans som strammer litt… Hva foregår i hodet på disse mennene ??? 

Anonymkode: 92430...cda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det ørten tråder om her. De sjekker ut skrittet ditt på jakt etter bollemus eller synlige kjønnslepper 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6d325...aae

AnonymBruker
Skrevet

Du jobber på en arbeidsplass med menn uten sosiale antenner eller du er innbilsk:)

Anonymkode: f28de...ceb

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og plutselig er du gammel og ing6ser på deg lenger. 

Anonymkode: 168d7...2b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg innbilsk? Jeg har egentlig ikke den beste selvtilitten, men jeg ser det jeg ser. Hallusinerer jeg?? Jeg er bare nysgjerrig på hva dette kan bety.. noen menn som kan svare?’ 🫣

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt HR. Hvis de ikke foretar seg noe så gå til anmeldelse 

Anonymkode: 36c94...3a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jeg innbilsk? Jeg har egentlig ikke den beste selvtilitten, men jeg ser det jeg ser. Hallusinerer jeg?? Jeg er bare nysgjerrig på hva dette kan bety.. noen menn som kan svare?’ 🫣

TS 

Det er en refleks, du trenger ikke å ta det personlig i det hele tatt.

Anonymkode: 168d7...2b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt normalt, og for mange innebærer det relativt ubevisste prosesser som styres av våre seksuelle systemer og lyster

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De leter etter cameltoe etc

Anonymkode: 4a622...630

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De leter etter cameltoe etc

Anonymkode: 4a622...630

Hvorfor? Syns menn at det er fint, så de ser etter om kvinner har det? Som kvinne selv syns jeg det er stygt og gjør det jeg kan for å unngå klær som gir meg det.

Anonymkode: 8f883...555

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor? Syns menn at det er fint, så de ser etter om kvinner har det? Som kvinne selv syns jeg det er stygt og gjør det jeg kan for å unngå klær som gir meg det.

Ja, menn elsker det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En del menn er visuelle, jeg er i alle fall det. Det er jo dårlig folkeskikk, men det er nok fordi de liker deg.

Anonymkode: 7961a...53a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, menn elsker det. 

Da lærte jeg noe nytt i dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

TS 

Det er nærmest en refleks, en refleks som bare slår inn hvis du har kvinnelige former. Tror hjernen vår alltid scanner etter kvinner å pule egentlig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kontakt HR. Hvis de ikke foretar seg noe så gå til anmeldelse 

Anonymkode: 36c94...3a8

For hva? Jeez 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er menn helt uten klasse. Styr langt unna!

Anonymkode: 0cea6...092

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det du ser er det laveste nivå du finner av menn. Da vet du heldigvis hvem du skal holde deg borte fra. Du får være litt kjapp i replikken og prøve å komme deg unna.

Anonymkode: 7285a...c23

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres rart ut om det skjer ofte og tydelig. Men det kan nok sikkert hende når man først møter noen. Jeg tror at kvinner også gjør dette med både kvinner og menn. Det er noe instinktivt ved det. Forskjellen er at du legger merke til at menn gjør det, men ser ikke at kvinner gjør det samme. Eventuelt at kvinner gjør det mer subtilt. 

• Liker 2
Skrevet

Nå er det forskjell på å stirre og se raskt over.

Så er det jo hvor mye et annet individ skal diktere fra hvor en person skal kunne absorbere fotoner fra. Jeg mener kvinner er jo generelt for full kroppslig autonomi. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS 

Innlegg 2 stemmer på en prikk.

Anonymkode: 7b73e...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...