Gå til innhold

Kan lyshudede med kald undertone bli brune?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid vært blek, og i sola blir jeg rosa. Tror jeg har kald hudtone, søsknene mine blir mye brunere enn meg. Har nå vært ei uke i syden og den eneste fargen jeg har fått er rosa. Leggene mine ser blå/rosa ut.. er der mulig for bleke mennesker med kald hudtone å bli brune, eller er det bare å gi opp?

Anonymkode: 21e1d...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ikke brun, uansett hvor mye jeg soler meg

Anonymkode: 9b607...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir heller ikke brun. Skal svært mye til før jeg får et hint av farge. Men lever godt med det, ingen vits i å sole seg hvertfall. 😅

Anonymkode: 998d2...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rosa undertone i huden og blir mest bare lett rødaktig og fregnete når jeg soler meg. Jeg pleier å si jeg får farge, men aldri blir brun. Har slått meg til ro med dette siden jeg jo ikke kan gjøre stort med det. Orker ikke ofre hud og helse for å kanskje klare å steike på meg litt ekstra farge.
Noen må jo være sammenligningsmateriale for de som vil vise hvor brune de har blitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig for meg å bli brun. Jeg får litt fregner på armene, det er det eneste. Uten at jeg egentlig vet, tror jeg at huden har en varm undertone, det har jeg i hvert fall hørt andre si. Men gyllen der den altså virkelig ikke, da må det være varm blekrosa. Og annen farge enn solbrentrød, kan jeg i hvert fall ikke få av sola. 

Anonymkode: 5bd87...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt glød, blir ikke brun. Ikke er huden min skapt for å bli brun heller. Jeg er bleik og skandinavisk. Huden min er skapt for å raskt absorbere sollys å omgjøre det til vitamin D pga. evolusjon og hvor forfedrene mine kommer fra. Folk som er bleike fra naturens side og steiker seg i sola ber om hudkreft. Det er en grunn til at mennesker i visse deler av verden har mørkere hud (beskyttelse mot UVA/UVB stråler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er rødlett i huden med fregner, blå øyne og bleik. Jeg ble bare solbrent frem til jeg i 30-årene var lenge i Asia. Ble gradvis brun og endte opp nesten blåsort på ryggen. 
Etter det blir jeg nå fint brun ila sommeren. Aldri gyllen, men bare nøytral brun. Det virket som jeg måtte nå et visst antall pigment over en lengre periode. Men huden blir litt pergament aktig, så huden trives nok ikke med å være brun om sommeren. Blir fort bleik igjen når høsten kommer. 

Anonymkode: 0f169...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rødbrun, til slutt. Men er ikke i sola så mye som da jeg var barn, så er helst ansiktet så kommer dithen. Resten blir mer som kokt hummer. Å det føles slik også, så tror den «brunfargen» ikke er bra for helsa. 

Anonymkode: 88905...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blek med kald undertone og blir pent brun om jeg soler meg. Nå soler jeg meg aldri og bruker solfaktor 50 så blir aldri brun, men i hine hårde fikk jeg fin farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...