Gå til innhold

En stekespade kan koste oss livet!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei dette har jeg hørt om før, og ser ingen problemer med å bruke stekespader av andre materialer. Jeg velger å kaste de jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har hørt om masse som er kreftfremkallende, men dette har de jo sagt lenge da, og nå kaller de til og med tilbake svarte kjøkkenredskaper. da føler jeg det kanskje er noe i det jeg...

altså, de finner jo ut mer og mer, det er jo en grunn til at fler og fler får kreft? kanskje en idé å lytte til sånne advarsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Very Victoria

Stekespader i plast er uansett noe dritt som folk ikke burde kjøpe. Kan man ikke bruke metall kan man bruke tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Stekespader i plast er uansett noe dritt som folk ikke burde kjøpe. Kan man ikke bruke metall kan man bruke tre.

Finn en trevisp til meg du... og skikkelige stekespader i tre.

DET finnes ikke noen steder så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei dette har jeg hørt om før, og ser ingen problemer med å bruke stekespader av andre materialer. Jeg velger å kaste de jeg har.

Jeg gjorde det samme for 3 uker siden. Kjøpte bl.a. noen stekespader i metall, men er redd disse skal ødelegge teflonbelegget. Er det noen av dere som har erfaring med at f.eks. stekespader i metall ødelegger teflonbelegget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lurt å bruke stekespader av metall på teflonbelegg, nei. Det ødelegger, setter riper og det som verre er.

Jeg er faktisk litt engstelig når det gjelder akkurat det med svarte kjøkkenredskaper. Men jeg vet ikke helt om vi skal kaste det vi har eller ei. Jeg skal i hvert fall begynne å bruke det litt mer sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en trevisp til meg du... og skikkelige stekespader i tre.

DET finnes ikke noen steder så vidt jeg vet...

Trevisper er da ikke noe problem å finne. Og stekespader i tre virker som bare søren de. Men altså, du må jo gjerne bruke svarte plastspader for alt det vi bryr oss. Det er din helse det er snakk, så det der styrer du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at de fant ut for et par år siden at gulrøtter er kreftfremkallende også, da.

Regner med at dere aldri spiser gulrøtter lenger? :ironi:

Og ja, jeg har svarte plaststekespader. Jeg har brukt det i årevis og er fremdeles i live.

Brødkniven derimot er jeg mer skeptisk til - den har kostet meg blod mer enn èn gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar jeg med en klype salt, og kommer til å fortsette å bruke svarte redskaper uten bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at de fant ut for et par år siden at gulrøtter er kreftfremkallende også, da.

Regner med at dere aldri spiser gulrøtter lenger?  :ironi:

Og ja, jeg har svarte plaststekespader. Jeg har brukt det i årevis og er fremdeles i live.

Brødkniven derimot er jeg mer skeptisk til - den har kostet meg blod mer enn èn gang.

de trakk ikke akkurat alle gulrøtter fra markedet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker trevisp, trestekespader og tresleiver. Det er mine yndlingsredskaper. Har hatt dem i årevis, vasker dem i oppvaskemaskin og kaster og bytter ut om de skulle bli ødelagt. No problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke redd for sorte stekespader. Det sto i artikkelen:

- dersom de kom i kontakt med varme plater og panner og smeltet på tuppen. PAA kan være kreft- og allergifremkallende, og kan også skade arvematerialet.

Hvor ofte glemer en stekespaden i panna eller på plata slik at den blirs svidd?????

I så fall er den jo ikke brukende igjen etterpå for da er både den og maten ødelagt.!!!

Så de teflonbelagte pannene mine skal få plastredskaper også i fremdiden. Nese gang velger jeg sikkert en annen farge når jeg kjøper nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for sorte stekespader. Det sto i artikkelen:

- dersom de kom i kontakt med varme plater og panner og smeltet på tuppen. PAA kan være kreft- og allergifremkallende, og kan også skade arvematerialet.

Hvor ofte glemer en stekespaden i panna eller på plata slik at den blirs svidd?????

I så fall er den jo ikke brukende igjen etterpå for da er både den og maten  ødelagt.!!!

Så de teflonbelagte pannene mine skal få plastredskaper også i fremdiden. Nese gang velger jeg sikkert en annen farge når jeg kjøper nye.

Jeg hadde en plaststekespade som ble "boblete" etter bruk. Det holdt til at den ble kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...