Gå til innhold

Prevensjon etter fylte 30🩷🪷


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest en plass at man helst ikke skal gå på p-piller når man er i tredveårene? Noen andre som har fått dette med seg, eller har jeg bare misforstått noe 😅 Jeg har hatt en pause fra p-piller i to år, og skal starte på nytt. Fastlege ønsker å sette meg på Yasminelle igjen, men jeg er usikker. Hva slags erfaring har du med prevensjon etter fylte 30? Hva har fungert bra for deg? 🙂 

 

 

 

Anonymkode: 8b422...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hørt noe om det. Sluttet med p-piller da jeg var 33 fordi vi skulle starte prøving. Det var virkelig uventet hvor mye bedre jeg fikk det uten de pillene!! Jeg har vært diagnostisert med angst i alle år, den ble 10 ganger bedre uten p-piller.

Er 35 nå og skal aldri begynne på p-piller igjen selv om vi ikke ønsker flere barn :) 

Anonymkode: 5a236...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-stav siste årene. Den første staven mistet jeg mensen på, og ellers ingen bivirkninger. Så måtte jeg bytte stav og har hatt hyppige og større blødninger siden. Så skal ta ut staven og prøve p-sprøyte i stedet. 

Spiral våger jeg ikke. Er så redd for smerter oppi der. Gruet meg ekstremt da jeg måtte ta biopsi av livmorhalsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt prevensjon. Har ikke turt å tulle til kroppen med hormoner, eller sette inn kobberspiral. Er 42 og har to barn. Hatt ubeskyttet sex i "sikre" perioder og brukt kondom ellers. Ingen uønskede graviditeter.

Anonymkode: 57418...8bd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

Har lest en plass at man helst ikke skal gå på p-piller når man er i tredveårene? Noen andre som har fått dette med seg, eller har jeg bare misforstått noe 😅 Jeg har hatt en pause fra p-piller i to år, og skal starte på nytt. Fastlege ønsker å sette meg på Yasminelle igjen, men jeg er usikker. Hva slags erfaring har du med prevensjon etter fylte 30? Hva har fungert bra for deg? 🙂 

 

 

 

Anonymkode: 8b422...c65

Jeg fikk forslag fra gynekolog om å bruke p-piller da jeg var i begynnelsen av 40-årene, så tror ikke dette er noen streng regel så lenge du ellers er frisk og uten arvelig tendens til blodpropp eller noe.

Anonymkode: d5266...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt hormonspiral siden jeg var 28. Er nå 47 år

Anonymkode: be1e6...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P-piller frem til siste barn. Så tar mannen strengen. Samme gjelder alle jeg snakker åpent med om slikt. 

Anonymkode: d6079...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe om at p-piller er ugunstig i 30-årene.

Jeg valgte spiral da jeg var ferdig med barn da jeg var 32. Helt topp, slipper å huske på å ta pillen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...