AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Hei! Har lest en plass at man helst ikke skal gå på p-piller når man er i tredveårene? Noen andre som har fått dette med seg, eller har jeg bare misforstått noe 😅 Jeg har hatt en pause fra p-piller i to år, og skal starte på nytt. Fastlege ønsker å sette meg på Yasminelle igjen, men jeg er usikker. Hva slags erfaring har du med prevensjon etter fylte 30? Hva har fungert bra for deg? 🙂    Anonymkode: 8b422...c65
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Ikke hørt noe om det. Sluttet med p-piller da jeg var 33 fordi vi skulle starte prøving. Det var virkelig uventet hvor mye bedre jeg fikk det uten de pillene!! Jeg har vært diagnostisert med angst i alle år, den ble 10 ganger bedre uten p-piller. Er 35 nå og skal aldri begynne på p-piller igjen selv om vi ikke ønsker flere barn  Anonymkode: 5a236...208
Purple_Pixiedust Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Jeg har brukt p-stav siste Ã¥rene. Den første staven mistet jeg mensen pÃ¥, og ellers ingen bivirkninger. SÃ¥ mÃ¥tte jeg bytte stav og har hatt hyppige og større blødninger siden. SÃ¥ skal ta ut staven og prøve p-sprøyte i stedet. Spiral vÃ¥ger jeg ikke. Er sÃ¥ redd for smerter oppi der. Gruet meg ekstremt da jeg mÃ¥tte ta biopsi av livmorhalsen.Â
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Jeg har aldri brukt prevensjon. Har ikke turt å tulle til kroppen med hormoner, eller sette inn kobberspiral. Er 42 og har to barn. Hatt ubeskyttet sex i "sikre" perioder og brukt kondom ellers. Ingen uønskede graviditeter. Anonymkode: 57418...8bd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Har lest en plass at man helst ikke skal gå på p-piller når man er i tredveårene? Noen andre som har fått dette med seg, eller har jeg bare misforstått noe 😅 Jeg har hatt en pause fra p-piller i to år, og skal starte på nytt. Fastlege ønsker å sette meg på Yasminelle igjen, men jeg er usikker. Hva slags erfaring har du med prevensjon etter fylte 30? Hva har fungert bra for deg? 🙂    Anonymkode: 8b422...c65 Jeg fikk forslag fra gynekolog om å bruke p-piller da jeg var i begynnelsen av 40-årene, så tror ikke dette er noen streng regel så lenge du ellers er frisk og uten arvelig tendens til blodpropp eller noe. Anonymkode: d5266...a74
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 Har brukt hormonspiral siden jeg var 28. Er nå 47 år Anonymkode: be1e6...41b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 P-piller frem til siste barn. Så tar mannen strengen. Samme gjelder alle jeg snakker åpent med om slikt. Anonymkode: d6079...bff
Hedda-78 Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 Har ikke hørt noe om at p-piller er ugunstig i 30-årene. Jeg valgte spiral da jeg var ferdig med barn da jeg var 32. Helt topp, slipper å huske på å ta pillen hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå