Gå til innhold

Psykopatiske trekk hos barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Skinnet bedrar ofte, slutt å la gutten din leke med han tvert.

Ja det sies så, selv om alt ser veldig bra ut for omgivelsene 🧐

Anonymkode: 90ee6...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har tatt det opp på en pen måte , de liksom Bryr seg ikke 😔ler nesten litt av meg også blir de sure og inviterer andre i steden. Da er ikke min gutt velkommen 😳

Og akkurat det er kanskje ingen krise. Jeg ville fortsatt og sette grenser, og oppførere han seg ikke så la ham for all del finne andre og leke med.

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke nettopp dette vi har varsling til Barnevernet for da? Det er nok folk som varsler med tullemeldinger til BV, så dette må da i hvertfall kvalifisere utifra alt jeg har hørt folk melder fra om!

Meld fra til BV, så tar BV seg en tur og sjekk hjemme hos denne gutten. Der er det nok mye grums!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld fra til BV! Dette er garantert alvorlig foreldre svikt som ikke klarer å oppdra barnet bedre!! 

Anonymkode: 83974...8eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Meld fra til BV! Dette er garantert alvorlig foreldre svikt som ikke klarer å oppdra barnet bedre!! 

Anonymkode: 83974...8eb

Det er ikke sikkert. Folk flest er ikke klar over hvor mye genetikk har å si for psykopatiske trekk. 

Anonymkode: 61648...032

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke latt barnet mitt leke med han mer, det er det første jeg ville ha gjort. Så ville jeg ha tatt opp dette med foreldrene til gutten, spesielt det med at han kaster dyr han har hjemme mot veggen osv. 

Når det gjelder forklaringen bak hvorfor gutten er sånn, så kan det godt hende at gutten er en høytfungerende autist. Autisme er selvfølgelig en omfattende diagnose og utarter seg veldig ulikt fra person til person. Men ett gjennomgående trekk hos mange autistiske barn er mangel på empati og medfølelse. Og at de bare vil leke på sin måte, som du beskriver han vil gjøre.

Men jeg ville ikke spekulert i hva som er galt med denne ungen, la foresatte og BUP/PPT ta seg av den saken. Det er ikke noe du skal tenke på. Jeg ville ha prioritert å skjerme mitt barn fra dette barnet mest mulig. Her ville jeg bare gått inn for å beskytte mitt barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

God fredag😊 vi bor i en drabantby med hyggelige naboer rundt oss ☺️Vi har en gutt på 9 år og en på 4. det nærmeste nabo barnet er også 9 år og oppfører seg ikke ok overhodet.  Han er ok og kan til og med være KJEMPE snill når vi voksne eller andre barn er der. Men.. straks vi snur hodet en annen vei begynner gutten å være slem mot min gutt. Og mot dyrene våre.  Han sier stygge ting eks: ( hvis du ikke henter den leken til meg så kommer du til å dø i natt mens du sover. Gjør som jeg sier!!  Eller jeg skal putte masse grus i buksa di. )  leken starter med glede for min gutt , men ender alltid med at han kommer til meg og er lei seg. jeg kan høre min gutt  prøve å sette grenser for seg selv , men den Andre totalt overser det og fortsetter. Umulig å «vinne» over han. Han kjører på. Han kan bryte opp en lek og bare bestemme at nå gjør vi sånn og sånn. Viser ikke hensyn.  Jeg har gitt klare grenser med konsekvenser men det hjelper ikke. Han går hjem men fortsetter samme dag eller neste. 

sier han hater sitt eget dyr og har kastet det i veggen hjemme. ( vet ikke om det er sant) Jeg spør… men uff det er ikke greit. Får ikke dyret  vondt tror du? Jeg bryr meg ikke sier han. Kald i blikket . Ler hånlig !  Han ser på dyrene våre , studerer de. Jeg  lurer på om Han har lyst til å gjøre de noe mens vi ikke er hjemme evt.  gutten vet hva som er ok oppførsel , men velger å være slik . Gutten min vil snart ikke leke med han mer. Jeg Føler noe ikke er helt som det skal.  Kan se ut som han har det bra hjemme også . Men hvorfor blir barn sånn da? Han liker å plage dyr om ingen ser han. Og han elsker og true, herske og bestemme alt.  Er dette psykopatiske trekk eller bare min fantasi? 

Alle barn blir født uten empati og det er noe de lærer etterhvert. Men hvor gammel er denne gutten? Det er uansett ikke greit og ikke normalt å være slik som han. Normale barn er glad i dyr.

Hvis dere har katter så ikke slipp de ut når han er hjemme.. kjenne jeg blir ordentlig sint. Det er mye mulig at han er psykopat ja. 

Men det kan også hende at han forandrer seg og angrer på dette når han blir voksen.

Men uansett er han en jævelunge som dere har god grunn til å mislike og dere burde flytte vekk hvis ikke hans familie flytter. Foreldrene hans har ansvar for å oppdra han.. dere må ta en alvorlig prat med hans foreldre. 

Foreldrene hans burde sende ham på utredning 

Anonymkode: 934ca...7c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle barn blir født uten empati og det er noe de lærer etterhvert. Men hvor gammel er denne gutten? Det er uansett ikke greit og ikke normalt å være slik som han. Normale barn er glad i dyr.

Hvis dere har katter så ikke slipp de ut når han er hjemme.. kjenne jeg blir ordentlig sint. Det er mye mulig at han er psykopat ja. 

Men det kan også hende at han forandrer seg og angrer på dette når han blir voksen.

Men uansett er han en jævelunge som dere har god grunn til å mislike og dere burde flytte vekk hvis ikke hans familie flytter. Foreldrene hans har ansvar for å oppdra han.. dere må ta en alvorlig prat med hans foreldre. 

Foreldrene hans burde sende ham på utredning 

Beklager jeg glemte at du skrev alder. En 9åring med slik atferd er mest sannsynlig psykopat og kommer nok også til å være det når han blir voksen.. om man ikke har utviklet empati i en alder av ni år er det lite håp . Trolig at han har antisosial personlighetsforstyrrelse 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...