Gå til innhold

Leder og vanlig arbeider som er søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke helt optimalt, og det er kanskje dømt til å oppstå uenigheter og litt misnøye på et tidspunkt. 

Jeg er også leder, og en annen leder er søsteren til en kar som er vanlig arbeider hos oss. Hun har nevnt at han "virker veldig for" å jobbe på det viktigste prosjektet vårt, noe hun skrev i en felleschat for lederne, som også gir høyere lønn, og bedre muligheter til å jobbe mer i lavsesong og dermed tjene mer. 

Han begynte hos oss i fjor høst og har i hvert fall ikke imponert meg. Jeg tenker at han knapt er egnet til å jobbe på det nest viktigste prosjektet og jeg prøver å gi ham arbeidsoppgaver på et lavere nivå.

Jeg har skrevet de to siste meldingene i felleschatten. Først kommenterte jeg det at broren hennes føler seg klar for det nevnte prosjektet, og der skinner det nok igjennom at jeg ikke er så positiv til det (men føler at jeg la det fram på en ålreit måte og skrev at vi kan snakke mer om det, er ikke bare opp til meg eller henne å vurdere) og deretter skrev jeg om bemanningen på arbeidsplassen de neste dagene. Da har hun gitt meg en tommel opp på det siste og ignorert det jeg skrev om broren hennes. 

Huff.

Anonymkode: c448d...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb med familie funker dårlig....prøvd det selv. Aldri igjen, ga meg før hele forholder ble ødelagt.

Anonymkode: 23b0d...6fc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet med 2 søstre en gang.  Aldri mer sier jeg bare 

Anonymkode: ca063...d52

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke helt optimalt, og det er kanskje dømt til å oppstå uenigheter og litt misnøye på et tidspunkt. 

Jeg er også leder, og en annen leder er søsteren til en kar som er vanlig arbeider hos oss. Hun har nevnt at han "virker veldig for" å jobbe på det viktigste prosjektet vårt, noe hun skrev i en felleschat for lederne, som også gir høyere lønn, og bedre muligheter til å jobbe mer i lavsesong og dermed tjene mer. 

Han begynte hos oss i fjor høst og har i hvert fall ikke imponert meg. Jeg tenker at han knapt er egnet til å jobbe på det nest viktigste prosjektet og jeg prøver å gi ham arbeidsoppgaver på et lavere nivå.

Jeg har skrevet de to siste meldingene i felleschatten. Først kommenterte jeg det at broren hennes føler seg klar for det nevnte prosjektet, og der skinner det nok igjennom at jeg ikke er så positiv til det (men føler at jeg la det fram på en ålreit måte og skrev at vi kan snakke mer om det, er ikke bare opp til meg eller henne å vurdere) og deretter skrev jeg om bemanningen på arbeidsplassen de neste dagene. Da har hun gitt meg en tommel opp på det siste og ignorert det jeg skrev om broren hennes. 

Huff.

Anonymkode: c448d...4fb

Nepotisme er drit kjedelig, er dette Oslo kommune???

Anonymkode: e94be...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nepotisme er drit kjedelig, er dette Oslo kommune???

Anonymkode: e94be...654

Lol. Privat sektor. 

Anonymkode: c448d...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om en situasjon hos oss der vi ansatte et ektepar, hvorav han i en lederrolle som han brukte til å hjelpe henne å klatre i både lønn, posisjon og prosjekter. De sluttet begge to etter noen år (begge to fikk jobb i en annen bedrift, hvor jeg regner med de skulle fortsette på samme vis). Ganske ukult egentlig for de av oss som står på egne bein i arbeidslivet og ønsker å bli dømt etter evner i stedet for connections.

Anonymkode: ed137...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...