Gå til innhold

Er 5000 på dagligvarer per måned (1 pers) hårreisende mye idag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 5000 i måneden på dagligvarer mye for en person? 

Anonymkode: ac66d...554

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du har råd til det.For meg høres det mye ut.

Anonymkode: 432bd...4e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hårreisende vil jeg ikke si, men det er litt mer enn hva jeg bruker.

Anonymkode: e6fe4...0c6

• Liker 2
Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn og bruker 8000 i mnd på mat

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 voksen og 1 tenåring her. Bruker i snitt 5k i måneden. Men dine 5k på deg trenger ikke å være så mye. Det kommer jo selvsagt også an på hva du har råd til. Om målet er å spare og bruke så lite som mulig på mat, har du et sparepotensiale.

Men hårreisende mye er det absolutt ikke. Det hadde vært hårreisende om du hadde brukt 10k i måneden på mat.

Anonymkode: 9bfcb...1b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det mye penger.Jeg bruker mindre enn deg og jeg bor alene det meste av tiden.

Anonymkode: fdbc7...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes helt greit ut. Vi er to, bruker 10.000. Spiser godt, og ser ikke på prislappen. 

Anonymkode: 612c9...560

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to og bruker 8000 på alle dagligvarer. Har lite matsvinn, sjekker priser, handler alt i samme butikk. Vi spiser råvarer og matretter med mange ingredienser, men velger rimeligste kylling, fisk, kjøttdeig og noe kokekjøtt. Jeg skjønner ikke hva folk spiser som bruker mindre. Jeg er ikke villig til å velge usunt eller droppe tilbehør for å senke budsjettet, men forsøker å finne en mellomting.

Anonymkode: be569...b88

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker 10 000 i mnd (inkludert vaskemidler, toalettartikler, dyremat), da er vi som regel 2 voksne og 3 barn til middag, og 1 voksen og 3 barn til de andre måltidene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er 5000 i måneden på dagligvarer mye for en person? 

Anonymkode: ac66d...554

Det kommer helt an på. Kjøper du en Fjordland til en hundrings hver dag så blir det rundt 3000.- i måneden. Skal du ha annen mat i tillegg så passerer du fort 5000.-

Anonymkode: 9d7b0...38c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det normalt forbruk, vi er to og bruker 9 000-12 000 per måned.

Anonymkode: 80dd6...3f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Med dagligvarer så tenker jeg alt en får kjøpt i dagligvarebutikken, så alt fra tannpirkere til grillkull, spisende og ikke spisende.

I snitt bruker jeg nok rundt kr 5.000 på det i måneden gjennom hele året. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Kommer an på beholdningen i heimen. 

Anonymkode: e6f5f...177

• Liker 1
Skrevet

Vi er en familie på 3. Bruker 8000 i måneden på mat og husholdning.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si det er hårreisende. Jeg bruker selv ca 3000, men er ikke så vanskelig å se for seg hvordan det kan komme opp i 5000. Har man råd handler det jo bare om hva man prioriterer.

Anonymkode: 26854...66c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 5 stk og bruker 18 000 kr på mat per mnd. Aktive tenåringsgutter som trener masse; det går et helt brød + 2 liter melk hver dag 😅 Vil heller ikke oppfostre dem på first price og helfabrikata bare fordi det er billig, så vi går for sunne og gode råvarer 😇

Anonymkode: 66532...cde

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 3-4000 på en voksen og to barn (50% av tiden). Så ja, synes 5000 høres mye ut.

Anonymkode: 6562f...c11

Skrevet

Nei. Bruker selv rundt 5000 kr mnd på dagligvarehandel, og er også alene om det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt midt på tenker jeg, absolutt ikke hårreisende. 

Jeg er alene og bruker alt mellom 3000 og 8000 dagligvare ( alt i alt, deriblant ink snus, vaskemidler osv). Kunne lagt på 3000 hele tiden, men liker å kjøpe typisk endel oster, ferskt kjøtt, fersk fisk osv og inviterer gjerne til middager. De mnd jeg bruker opp mot 8000 kjenner jeg at det er mye penger for dagligvare og at man potensielt ikke unner seg like mye de neste mnd. 

Jeg har en gjennomsnittlig lønn, så opp mot 8000 går helt fint rent økonomisk men det er tullete mye uansett. Hadde jeg hatt minste ytelse på aap/uføretrygd/pensjon eller vært lavt lønnet så ville kanskje 5000 vært tullete mye på mat.

Anonymkode: a6045...bf3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi bruker også det.. Altså hver.. Vi bruker ca 10k i mnd, deler opp til 2500 i uka. Men vi begge snuser da! Og det er også i det budsjettet. Samt alkohol, dersom han skal ha det.. 

Vi spiser ikke brød, så kompenserer da med andre ting.. Og fisk/kjøtt/fugl er dyrt idag.. Så syns ikke det er ille nei.. 

Endret av Perfume
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker 3-4000 på en voksen og to barn (50% av tiden). Så ja, synes 5000 høres mye ut.

Anonymkode: 6562f...c11

Jeg tenker det kommer helt an på. Jeg kan fint bruke 8000 kr i mnd på mat til min familie på 5, men da går det jo i first price, helfabrikata og null frukt, fisk eller grønt.

Anonymkode: 66532...cde

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...