AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #21 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, to ganger om dagen er det aller beste i begynnelsen! Helt klart. Den tea tree toneren bruker jeg før jeg tar på kremen. Den er super syns jeg, og huden føles så ren. Pass på en ting! Og dette er noe av det viktigste jeg har lært etter minst 20 år med tørr hud. Det er at når du kommer ut av dusjen og har fått skrubbet vekk den tørre huden, IKKE la det gå for lang tid før du tar på krem. La ansiktet være vått til du har toner og krem klar. Så tørker jeg ansiktet lett med håndkle. Skrubber og tørker ikke med håndkleet, bare legger ansiktet ned i det litt. Så på med toner, og så på med hudkrem når toneren så vidt har rukket å trekke litt inn. Please hold meg oppdatert! Er håpefull og spent på dine vegne! 🥰 Anonymkode: e5191...e91 Okay da skal jeg lære meg det når jeg dusjer, å få den på fortest mulig. Tusen takk for tips og hjelp!🥰 skal få tak i den på bodyshop, så skal jeg bruke den og kremen og se etter noen dager hvordan det er! Skal gi deg en oppdatering da!🥰 Anonymkode: 9ebbf...180 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #22 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 1.05): Ja, to ganger om dagen er det aller beste i begynnelsen! Helt klart. Den tea tree toneren bruker jeg før jeg tar på kremen. Den er super syns jeg, og huden føles så ren. Pass på en ting! Og dette er noe av det viktigste jeg har lært etter minst 20 år med tørr hud. Det er at når du kommer ut av dusjen og har fått skrubbet vekk den tørre huden, IKKE la det gå for lang tid før du tar på krem. La ansiktet være vått til du har toner og krem klar. Så tørker jeg ansiktet lett med håndkle. Skrubber og tørker ikke med håndkleet, bare legger ansiktet ned i det litt. Så på med toner, og så på med hudkrem når toneren så vidt har rukket å trekke litt inn. Please hold meg oppdatert! Er håpefull og spent på dine vegne! 🥰 Anonymkode: e5191...e91 Brukt kremen i litt over 1 uke nå, pluss den tea oljen fra bodyshop.. den har Ihvertfall hjulpet🤩 fordi nå er jeg ikke rød lengre! Jeg er fortsatt litt tørr da, men ikke sånn som jeg var. Var jo så og si sår før, siden var så ekstremt tørr. Men nå er jeg bare litt tørr, men sater på det kommer seg etterhvert. Smører meg på morgen og kvelden, av og til har jeg smørt en ekstra gang midt på dagen, hvis jeg ser jeg begynner å bli tørr. Er bare så glad for at det har blitt så mye bedre🤩 jeg slipper å bli flau når jeg går ute blant folk fordi jeg var helt rød. Skulle til en kunde også når jeg var helt rød, måtte rett og slett ta på litt foundation fordi jeg sjemst. Men nå slipper jeg det! Anonymkode: 9ebbf...180 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #23 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Brukt kremen i litt over 1 uke nå, pluss den tea oljen fra bodyshop.. den har Ihvertfall hjulpet🤩 fordi nå er jeg ikke rød lengre! Jeg er fortsatt litt tørr da, men ikke sånn som jeg var. Var jo så og si sår før, siden var så ekstremt tørr. Men nå er jeg bare litt tørr, men sater på det kommer seg etterhvert. Smører meg på morgen og kvelden, av og til har jeg smørt en ekstra gang midt på dagen, hvis jeg ser jeg begynner å bli tørr. Er bare så glad for at det har blitt så mye bedre🤩 jeg slipper å bli flau når jeg går ute blant folk fordi jeg var helt rød. Skulle til en kunde også når jeg var helt rød, måtte rett og slett ta på litt foundation fordi jeg sjemst. Men nå slipper jeg det! Anonymkode: 9ebbf...180 Åh, det der gjorde meg skikkelig glad å høre! 🥰 Jeg er ingen lege, men når den kremen og toneren har hatt så god effekt så kan det jo virke som at det skyldes seboreisk eksem. Seboreisk eksem gir jo ofte rødhet, sårhet og tørr hud. Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare fortsatt over tid, hvis du syns det er overlevbart slik det er nå. Høres ut som du har vært hardt rammet. Etter hvert vil forhåpentligvis hudbarrieren din bli enda mer styrket, og bli enda bedre. Og om du føler at du ikke får tilstrekkelig hjelp av Ducray sin krem, så har og La Roche-Posay en krem mot seboreisk eksem. Og det finnes andre, sterkere kremer også. Men da må du til hudlege og få resept. Men nå har du i hvert fall en klar indikasjon på hva det du sliter med sannsynligvis er, og det er jo veldig bra! 😊 Masse lykke til videre, og takk for oppdatering 🤗 Anonymkode: e5191...e91 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #24 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Åh, det der gjorde meg skikkelig glad å høre! 🥰 Jeg er ingen lege, men når den kremen og toneren har hatt så god effekt så kan det jo virke som at det skyldes seboreisk eksem. Seboreisk eksem gir jo ofte rødhet, sårhet og tørr hud. Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare fortsatt over tid, hvis du syns det er overlevbart slik det er nå. Høres ut som du har vært hardt rammet. Etter hvert vil forhåpentligvis hudbarrieren din bli enda mer styrket, og bli enda bedre. Og om du føler at du ikke får tilstrekkelig hjelp av Ducray sin krem, så har og La Roche-Posay en krem mot seboreisk eksem. Og det finnes andre, sterkere kremer også. Men da må du til hudlege og få resept. Men nå har du i hvert fall en klar indikasjon på hva det du sliter med sannsynligvis er, og det er jo veldig bra! 😊 Masse lykke til videre, og takk for oppdatering 🤗 Anonymkode: e5191...e91 ☺️ ja jeg skal fortsette å bruke den, kommer nok til å bruke den en stund😆☺️ men ja det er så hærligt å endelig ha funnet noe som hjelper! Vet jo ikke om den vil får bort alt av tørrheten min, men det vil tiden vise. Ja enten må jeg ha seboreisk eksem, ellers så sa mormoren min at det kunne være rosachea(eller hvordan det skrive), da andre i slekten min har det (blant annet tanten min). Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #25 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ☺️ ja jeg skal fortsette å bruke den, kommer nok til å bruke den en stund😆☺️ men ja det er så hærligt å endelig ha funnet noe som hjelper! Vet jo ikke om den vil får bort alt av tørrheten min, men det vil tiden vise. Ja enten må jeg ha seboreisk eksem, ellers så sa mormoren min at det kunne være rosachea(eller hvordan det skrive), da andre i slekten min har det (blant annet tanten min). Anonymkode: 9ebbf...180 Og seboreisk eksem og rosacea går ofte hånd i hanske av en eller annen irriterende grunn 😊 Så det kan være begge deler også. Jeg har begge deler. Men som sagt, den kremen er magisk 🤩 Anonymkode: e5191...e91
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #26 Skrevet 30. april 2024 Carbaderm er fin mot tørr hud, den er anbefalt av hudleger: Anonymkode: cab87...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #27 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Carbaderm er fin mot tørr hud, den er anbefalt av hudleger: Anonymkode: cab87...fe7 Mot "vanlig" tørr hud så er den sikkert kjempefin. Men det er alltid lurt å vite hva årsaken til den tørre huden er. Jeg har f.eks. tørr hud på beina og armene. Der hadde den sikkert vært kjempegod. Og mot typisk "vintertørr" hud. Men når det kommer til seboreisk eksem vil krem på toppen av dette, som ikke er rette kremen som fikser årsaken, bare gjøre vondt verre. Det er i hvertfall min erfaring 😊 Anonymkode: e5191...e91
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #28 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 20.21): Og seboreisk eksem og rosacea går ofte hånd i hanske av en eller annen irriterende grunn 😊 Så det kan være begge deler også. Jeg har begge deler. Men som sagt, den kremen er magisk 🤩 Anonymkode: e5191...e91 Ååja du har begge deler ja. Ja muligens jeg også har det, men den funket ihvertfall 🤩 Anonymkode: 9ebbf...180 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå