AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Er det noen andre som sliter med å være ekstremt tørr i ansiktet? Jeg er alltid så tørr over munnen(mellom leppene og nesen), og ner på haka (helst rett under leppene). Jeg blir så tørr at jeg flasser eller hva jeg skal si. Det værste er jo når jeg skal ha på sminke (foundation). Tar på primer og foundation, men det ser jo ikke fint ut, selv om jeg har smørt meg med krem først. Bruker ikke sminke så ofte heller, helst kun i helgene. Og jeg har prøvd så mange kremer. Kjøpte sist en krem på apoteket som var for "ødelagt" ekstremt tørr hu i ansiktet, men den funket jo selvfølgelig ikke. Så er det andre som også er ekstremt tørr der og har funnet noe som hjelper? Eller om det er noe jeg kan gjøre når jeg skal ha på foundation, slik at det ser fint ut? Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Kanskje du har atopisk eksem? Anonymkode: 689de...a18 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Virker som du bruker feil hudprodukter for din hudtype. Har du dehydrert hudtilstand kanskje? Anonymkode: f7f66...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje du har atopisk eksem? Anonymkode: 689de...a18 Søkte det opp og leste. Men står at du klør mye da der du har det. Og det gjør ikke jeg, er bare tørr Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virker som du bruker feil hudprodukter for din hudtype. Har du dehydrert hudtilstand kanskje? Anonymkode: f7f66...f5f Ja jeg tror også det, men er så vanskelig å finne rett krem. Får dårlig hjelp både fra legen og de på apoteket. Men jeg er ihvertfall veldig tørr der. Mens f.eks i pannen blir jeg veldig raskt oljete, uten engang å smøre meg. Så jeg har så rar hu i ansiktet. Oljete oppe, og tørr nede mot haken. Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg tror også det, men er så vanskelig å finne rett krem. Får dårlig hjelp både fra legen og de på apoteket. Men jeg er ihvertfall veldig tørr der. Mens f.eks i pannen blir jeg veldig raskt oljete, uten engang å smøre meg. Så jeg har så rar hu i ansiktet. Oljete oppe, og tørr nede mot haken. Anonymkode: 9ebbf...180 Gå til en hudterapaut å få hudanalyse. Da får du vite din HUDTYPE og eventuelt tilstanden på huden din- fagpersonen vil så anbefale noen kremer til deg basert på hudanalysen. Du kan også reise hjem og lese deg opp på hva din konkrete hudtyoe og eventuelle tilstand trenger. Så finne kremer på egenhånd. Anonymkode: f7f66...f5f 1
Granskudd Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 Prøv en krem med karbamid eller aurea i! Sitat Karbamid har en fuktighetsbevarende, mykgjørende og hudbeskyttende effekt. På grunn av disse egenskapene benyttes karbamid i preparater tilegnet bruk på huden (topikale preparater) mot enkelte hudsykdommer, for eksempel tørr hud (xerosis), atopisk eksem (atopisk dermatitt) og psoriasis. Bare vær obs på at huden din kan bli "avhenig", men det gjør ingenting å bruke det for å se om det hjelper. For eksempel HTH har karbamid i sine kremer. De selger også flere typer på apotek, 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå til en hudterapaut å få hudanalyse. Da får du vite din HUDTYPE og eventuelt tilstanden på huden din- fagpersonen vil så anbefale noen kremer til deg basert på hudanalysen. Du kan også reise hjem og lese deg opp på hva din konkrete hudtyoe og eventuelle tilstand trenger. Så finne kremer på egenhånd. Anonymkode: f7f66...f5f Da må jeg gjøre det! Takk for tips. Da er det vell bare å gå til en vanlig hudklinikk? Eller er det noen spesielle som holder på med slikt🤔 Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Skrevet 19. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Da må jeg gjøre det! Takk for tips. Da er det vell bare å gå til en vanlig hudklinikk? Eller er det noen spesielle som holder på med slikt🤔 Anonymkode: 9ebbf...180 Kan du ikke bare sjekke opp på de hudklinikkene i ditt område om de driver med hudanalyse? De fleste har info om det på hjemmesiden sin Jeg googlet "Hudanalyse" og navnet på byen min, kom opp masse Anonymkode: f7f66...f5f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Skrevet 19. april 2024 Granskudd skrev (3 minutter siden): Prøv en krem med karbamid eller aurea i! Bare vær obs på at huden din kan bli "avhenig", men det gjør ingenting å bruke det for å se om det hjelper. For eksempel HTH har karbamid i sine kremer. De selger også flere typer på apotek, Tusen takk! Da skal jeg se om jeg finner en slik krem å teste den ut🤩 Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke bare sjekke opp på de hudklinikkene i ditt område om de driver med hudanalyse? De fleste har info om det på hjemmesiden sin Jeg googlet "Hudanalyse" og navnet på byen min, kom opp masse Anonymkode: f7f66...f5f Se det ja. Søkte på det jeg også, og det kom opp noen klinikker. Takk!😊 Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #12 Skrevet 19. april 2024 Sånn var jeg også! Fet og tørr om hverandre i ansiktet. Store fæle porer her og der. Helt håpløst å sminke seg. Prøvde en haug med kremer og peeling. Liksom ingenting som hjalp. Jeg fant en peeling gel fra Body Shop, som jeg sverger til. Bruk den, og smør deg godt etterpå. Mitt ansikt er så godt som nytt. Får komplimenter for huden min. Lett å sminke med både foundation og pudder. Anonymkode: 20ce3...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #13 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sånn var jeg også! Fet og tørr om hverandre i ansiktet. Store fæle porer her og der. Helt håpløst å sminke seg. Prøvde en haug med kremer og peeling. Liksom ingenting som hjalp. Jeg fant en peeling gel fra Body Shop, som jeg sverger til. Bruk den, og smør deg godt etterpå. Mitt ansikt er så godt som nytt. Får komplimenter for huden min. Lett å sminke med både foundation og pudder. Anonymkode: 20ce3...0cc Oii ja da skulle jeg prøvd det!🤩 har du bilde eller navn? Også hvilken krem smører du deg med etterpå? Smører du kremen i hele fjeset da? Der du var fet også? Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #14 Skrevet 19. april 2024 Dere som snakker om tørr hud, fet og tørr hud om hverandre. Sjekk ut seboreisk eksem. Og til dere som sier "dra til hudklinikk og få hudanalyse", vit at den typen eksem har ikke de peiling på. Jeg har hatt knusktørr hud i ansiktet så lenge jeg kan huske. Mer eller mindre hele livet. Når jeg var liten hadde jeg atypisk eksem også, og tro meg. Det er noe helt annet. Den tørre huden har gjort at jeg aldri gadd å sminke huden, den ødela selvtilliten min, og jeg har fått mer rynker enn hva jeg egentlig hadde trengt å hatt. Jeg var på en sånn hudanalyse. To ganger til og med. Og de skulle selge produkter, naturligvis. Jeg har vært på hudpleiesalonger og fått veiledning. Til slutt fikk jeg time hos hudLEGE. Tok henne tre sekunder å sette diagnosen. Jeg fikk en krem, men syns ikke den funket så bra. Men jeg visste i alle fall hva som feilet huden min, og så noen år etter fant jeg kremen som revolusjonerte livet mitt. Så hvis dere vil droppe hudlegetime i første omgang, prøv Ducray Kelual DS cream for lett seboreisk eksem fra apoteket. Skrubb av så mye av den tørre huden etter å ha "myket den opp" i dusjen, og smør på den kremen. Gi det en ukes tid. Om ikke dette gjør susen, så hadde jeg fremdeles oppsøkt hudlege fremfor å kaste bort masse penger på kostbare hudpleieprodukter som ikke fungerer og dyre hudpleiebehandinger med lite effekt på det som faktisk potensielt starter problemet. Den kremen har i hvert fall endret mitt liv, og jeg har for første gang gått en hel vinter uten tørr hud. Noen av rynkene er i ferd med å glatte seg ut igjen også. Uendelig takknemlig for den kremen. Og om den ikke funker optimalt, så har La Roche-Posay en også. Anonymkode: e5191...e91 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #15 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sånn var jeg også! Fet og tørr om hverandre i ansiktet. Store fæle porer her og der. Helt håpløst å sminke seg. Prøvde en haug med kremer og peeling. Liksom ingenting som hjalp. Jeg fant en peeling gel fra Body Shop, som jeg sverger til. Bruk den, og smør deg godt etterpå. Mitt ansikt er så godt som nytt. Får komplimenter for huden min. Lett å sminke med både foundation og pudder. Anonymkode: 20ce3...0cc Inneholder den peeling gelen tea tree olje? Anonymkode: e5191...e91
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #16 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Inneholder den peeling gelen tea tree olje? Anonymkode: e5191...e91 Nei Anonymkode: 20ce3...0cc
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #17 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 1.06): Dere som snakker om tørr hud, fet og tørr hud om hverandre. Sjekk ut seboreisk eksem. Og til dere som sier "dra til hudklinikk og få hudanalyse", vit at den typen eksem har ikke de peiling på. Jeg har hatt knusktørr hud i ansiktet så lenge jeg kan huske. Mer eller mindre hele livet. Når jeg var liten hadde jeg atypisk eksem også, og tro meg. Det er noe helt annet. Den tørre huden har gjort at jeg aldri gadd å sminke huden, den ødela selvtilliten min, og jeg har fått mer rynker enn hva jeg egentlig hadde trengt å hatt. Jeg var på en sånn hudanalyse. To ganger til og med. Og de skulle selge produkter, naturligvis. Jeg har vært på hudpleiesalonger og fått veiledning. Til slutt fikk jeg time hos hudLEGE. Tok henne tre sekunder å sette diagnosen. Jeg fikk en krem, men syns ikke den funket så bra. Men jeg visste i alle fall hva som feilet huden min, og så noen år etter fant jeg kremen som revolusjonerte livet mitt. Så hvis dere vil droppe hudlegetime i første omgang, prøv Ducray Kelual DS cream for lett seboreisk eksem fra apoteket. Skrubb av så mye av den tørre huden etter å ha "myket den opp" i dusjen, og smør på den kremen. Gi det en ukes tid. Om ikke dette gjør susen, så hadde jeg fremdeles oppsøkt hudlege fremfor å kaste bort masse penger på kostbare hudpleieprodukter som ikke fungerer og dyre hudpleiebehandinger med lite effekt på det som faktisk potensielt starter problemet. Den kremen har i hvert fall endret mitt liv, og jeg har for første gang gått en hel vinter uten tørr hud. Noen av rynkene er i ferd med å glatte seg ut igjen også. Uendelig takknemlig for den kremen. Og om den ikke funker optimalt, så har La Roche-Posay en også. Anonymkode: e5191...e91 Fikk tak i den kremen i går. Så nå skal jeg teste den en stund framover og se om den hjelper! Jeg håper virkelig det! Har brukt den til nå, men kjente det svei litt når jeg tok den på. Føler ikke rødheten forsvant.. føler jeg ble enda mer rød😅 men kanskje det blir bedre. Anonymkode: 9ebbf...180 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #18 Skrevet 21. april 2024 Lykke til! Håper så inderlig det hjelper like mye for deg som for meg. Jeg blir også rød stadig vekk. Men det roer seg. Og om du har seboreisk eksem vil denne svi litt i starten fordi den jobber på eksemen. Men det vil også roe seg når eksamen (som forårsaker den tørre huden) blir bedre. Anbefaler å rense huden hver kveld og ta den på. Etter hvert som du får bukt med eksamen kan det være det holder å bruke den bare en til to ganger i uka og vanlig fuktighetskrem ellers. Anbefaler også toneren med tea tree olje fra The Body Shop på det varmeste! Krysser fingrene for at du får orden på huden din uansett hva det måtte være. Ingen skal måtte gå rundt med tørr og flassende hud uten at det er nødvendig 🤗 Anonymkode: e5191...e91 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #19 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lykke til! Håper så inderlig det hjelper like mye for deg som for meg. Jeg blir også rød stadig vekk. Men det roer seg. Og om du har seboreisk eksem vil denne svi litt i starten fordi den jobber på eksemen. Men det vil også roe seg når eksamen (som forårsaker den tørre huden) blir bedre. Anbefaler å rense huden hver kveld og ta den på. Etter hvert som du får bukt med eksamen kan det være det holder å bruke den bare en til to ganger i uka og vanlig fuktighetskrem ellers. Anbefaler også toneren med tea tree olje fra The Body Shop på det varmeste! Krysser fingrene for at du får orden på huden din uansett hva det måtte være. Ingen skal måtte gå rundt med tørr og flassende hud uten at det er nødvendig 🤗 Anonymkode: e5191...e91 Tusen takk 🥰 Håper virkelig selv at denne vil hjelpe! Er så stress å være så tørr og rød, er nesten flaut å gå ut blant andre folk av og til når jeg blir så veldig rød, ser ut som en rød bart😅 Ja jeg leste det at hvis den funket og du hadde brukt den en stund, så var det nok og bruke den bare 1 til 2 ganger i uken for å holde det vedlike. Mens i starteten anbefales det 2 ganger til dagen. Spurte de på apoteket når jeg kjøpte den, hva de mente om den og om den hjalp. Men hun sa den var så ny, at de hadde ikke noe erfaring med den. Men ja, satser på siden det svir litt, at den holder på å jobbe!🤩 blir veldig glad hvis jeg kan få bort dette! Okay! Da skal jeg ta meg en tur på bodyshop og skaffe den, Tusen takk for tips 🥰 tar du den på før eller etter kremen?😊 Anonymkode: 9ebbf...180
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #20 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk 🥰 Håper virkelig selv at denne vil hjelpe! Er så stress å være så tørr og rød, er nesten flaut å gå ut blant andre folk av og til når jeg blir så veldig rød, ser ut som en rød bart😅 Ja jeg leste det at hvis den funket og du hadde brukt den en stund, så var det nok og bruke den bare 1 til 2 ganger i uken for å holde det vedlike. Mens i starteten anbefales det 2 ganger til dagen. Spurte de på apoteket når jeg kjøpte den, hva de mente om den og om den hjalp. Men hun sa den var så ny, at de hadde ikke noe erfaring med den. Men ja, satser på siden det svir litt, at den holder på å jobbe!🤩 blir veldig glad hvis jeg kan få bort dette! Okay! Da skal jeg ta meg en tur på bodyshop og skaffe den, Tusen takk for tips 🥰 tar du den på før eller etter kremen?😊 Anonymkode: 9ebbf...180 Ja, to ganger om dagen er det aller beste i begynnelsen! Helt klart. Den tea tree toneren bruker jeg før jeg tar på kremen. Den er super syns jeg, og huden føles så ren. Pass på en ting! Og dette er noe av det viktigste jeg har lært etter minst 20 år med tørr hud. Det er at når du kommer ut av dusjen og har fått skrubbet vekk den tørre huden, IKKE la det gå for lang tid før du tar på krem. La ansiktet være vått til du har toner og krem klar. Så tørker jeg ansiktet lett med håndkle. Skrubber og tørker ikke med håndkleet, bare legger ansiktet ned i det litt. Så på med toner, og så på med hudkrem når toneren så vidt har rukket å trekke litt inn. Please hold meg oppdatert! Er håpefull og spent på dine vegne! 🥰 Anonymkode: e5191...e91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå