Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har liksom aldri solet emg noe eller vært ordentlig brun, og kunne tenkt meg å prøve solarium. Men har ingen idé hvordan det funker eller hvordan jeg "kjøper tid" til en solseng? Har et bluebox studio og et brun & blid studio i nærheten av der jeg bor. 

Hvor ofte skal man dra dit, hvor lenge bør man ligge i solarium og hva bør man smøre seg med der? Evt andre tips hvis dere har 😊

Anonymkode: 7b1ee...490

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å stå etter. Hold deg unna de kreftmaskinene😵‍💫

Anonymkode: 8e780...4c2

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har liksom aldri solet emg noe eller vært ordentlig brun, og kunne tenkt meg å prøve solarium. Men har ingen idé hvordan det funker eller hvordan jeg "kjøper tid" til en solseng? Har et bluebox studio og et brun & blid studio i nærheten av der jeg bor. 

Hvor ofte skal man dra dit, hvor lenge bør man ligge i solarium og hva bør man smøre seg med der? Evt andre tips hvis dere har 😊

Jeg ville bare aldri gjort det! Det er helt ut med solarium og jeg er sikker på at det vil bli ulovlig om noen år fordi det er så farlig. Ikke minst bortkastede penger for for litt brun farge som kun varer ett par uker før de døde fargede  hudcellene skrumper inn og ramler av.

Var selv av sorten som solte meg hver uke på 90-tallet. Ble avhengig. Blir skremt bare av å tenke tilbake på det🙈

Men siden du spør og sikkert akter å gjennomføre dette uansett hva jeg råder deg til;)

Start med 15 min på lav styrke de første 2-3 gangene. Så øk gradvis til 20-30 min. Hold det langt unna de sterkeste styrkene med kort varighet. Det gir x 10 gaver større risiko for hudskader. Husk at en hudskader du får som 15-20 åring kan ligger latent under huden og kan gi kreft 50 år senere. 

Anonymkode: 222d7...e08

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Last ned brun og blid appen. Scann døra på solsengen du vil ha (ulike priser, det står på hver dør). Du velger antall minutter og betaler i appen, og solsengen starter av seg selv etter noen minutter. Husk briller! 

Anonymkode: b46f1...efc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Dra dit bare en gang i uken i starten. Max 10 min. Smør deg med solkrem. 

Anonymkode: 8d532...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk selvbruning i stedet. 

Anonymkode: ccb5a...3f1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ender bare opp med ekstra mye rynker, tørr hud og veldig økt risiko for kreft. Skjønner ikke at solarium er en ting enda eller lov.. :(

Anonymkode: 1c422...9dd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Last ned brun og blid appen. Scann døra på solsengen du vil ha (ulike priser, det står på hver dør). Du velger antall minutter og betaler i appen, og solsengen starter av seg selv etter noen minutter. Husk briller! 

Anonymkode: b46f1...efc

Takk!

Skrevet

Har ikke tatt sol på minst 15 år. Turte ikke mer da det ble mer og mer fokus på hvor farlig det er. Tok sol ca annenhver uke i kanskje 5 år. Ikke så lenge da og jeg hadde aldri på ansiktssolen mer enn noen få min, men blir likevel nesten skremt bare jeg tenker på det. Da jeg tok sol puttet man mynter på et myntapparat ved døren, men sånn er det vel ikke mer. Man fikk kjøpt solkort også, men det tror jeg aldri jeg gjorde.

Nå er jeg helt «nazi» med solkremen og soler meg aldri. Er ute og går tur med hunden og sånt i sola, men har ikke ligger og solt meg på mange år.

Så ts, vær så snill, aldri begynn med den dritten der! Ja, det er behagelig og man får fin farge om man ikke overdriver, men det er ikke verdt det. De kreftmaskinene burde vært forbudt! Bruk selvbruning i stedet, det er litt styr, men gir i hvert fall ikke kreft. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke...om du må ha farge bruk tanning farger istedenfor.  Du aner ikke hvor fort gjort det er å få hud kreft eller føflekker kreft. Bruk 50 og kos deg ute nå til vår og sommer 

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min tok mye solarium da hun var tenåring, hun fikk kreft før hun bikket 30 og sliter fortsatt mye med senplager etter kreften. Så ville styrt unna, not worth it.

Anonymkode: 225ec...20f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Maks 10 min , jeg ble solbrent av 15 🙈 brun og blid appen ja . 

Anonymkode: 1319a...e3e

• Nyttig 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Anbefaler heller at du er mye ute i vårsola, tidlig sommer, og så ta en tur til Syden når du har fått litt farge.

Bedre med ekte sol enn solarium. 

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (Akkurat nå):

Anbefaler heller at du er mye ute i vårsola, tidlig sommer, og så ta en tur til Syden når du har fått litt farge.

Bedre med ekte sol enn solarium. 

Jeg studerer og jobber omtrent hele tiden, så har ikke muligheten til å være mye ute i sola.. Har heller ikke verken råd eller tid til en sydentur...

Gjest Bromance
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg studerer og jobber omtrent hele tiden, så har ikke muligheten til å være mye ute i sola.. Har heller ikke verken råd eller tid til en sydentur...

Ok, bare ta det forsiktig da hvis du går for solarium. Hvilken hudtype / hårfarge har du?

Endret av Bromance
skrivefeil
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor må du bli brun?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (1 minutt siden):

Ok, bare ta det forsiktig da hvis du går for solarium. Hvilken hudtype / hårfarge har du?

Har svartbrunt hår og det man kaller "oliven" hudtone

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må du bli brun?

Jeg har lyst til det, fordi jeg føler meg ikke vel når jeg føler jeg ser så blek ut.

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har svartbrunt hår og det man kaller "oliven" hudtone

Ok, da tåler du sannsynligvis solarium godt 🙂 verre hvis du hadde vært rødhåret og full av fregner liksom...

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (1 minutt siden):

Ok, da tåler du sannsynligvis solarium godt 🙂 verre hvis du hadde vært rødhåret og full av fregner liksom...

Ja, skjønner den. Jeg får ofte folk som spør om jeg er utlending eller bare automatisk går utifra at jeg ikke er norsk og snakker til meg på engelsk eller sier "oi du er så flink i norsk" og virker så overrasket når jeg forteller jeg er norsk. Så jeg er "mørk" i den forstand at håret og øynene er mørke og at jeg har oliven hudtone, men jeg føler meg ganske blek etter en lang vinter hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...