Gå til innhold

Klistremerkebaby og søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Dere som har/har hatt klistremerkebaby eller baby med stort nærhetsbehov. Hvordan løser dere søvn til dere selv?! Min baby på 2 mnd sovner kun på brystet, og våkner idet hun legges ned. Om det er i sengen min, eller i bed side spiller ingen rolle😵‍💫 begynner å gå på helsa løs, med så lite søvn.. har ved 2 anledninger sovnet med henne på brystet, og det er jo ikke bra😵‍💫 hun sover meget godt i vogn og bil på dagtid, men kvelden/natten begynner å bli meget strevsomme

Anonymkode: 72838...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med vognen eller bare bagdelen til vognen på soverommet? Sov på sofaen mens baby sover i vogn i stua? Alle babyer er klistremerker. Sjekk ut lilleminis på insta. Søvn vil bli gradvis enklere jo eldre barnet blir. Prøv å sov så mye du kan på dagtid når baby også sover og hold ut. Kan du få noen til å trille tur på dagtid så du kan sove litt ? 

Anonymkode: 8dd16...6f0

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta med vognen eller bare bagdelen til vognen på soverommet? Sov på sofaen mens baby sover i vogn i stua? Alle babyer er klistremerker. Sjekk ut lilleminis på insta. Søvn vil bli gradvis enklere jo eldre barnet blir. Prøv å sov så mye du kan på dagtid når baby også sover og hold ut. Kan du få noen til å trille tur på dagtid så du kan sove litt ? 

Anonymkode: 8dd16...6f0

En liten feilopplysning her vel? Alle babyer er ikke klistremerkebabyer. Min sov i sprinkelseng, bil, vogn osv fra han ble født. En skikkelig sovebaby. Kjenner mange som har det sånn. Vet at jeg var heldig. Bare ikke skrem gravide med at ALLE er klistremerker 🙂

Anonymkode: 5e64d...e2a

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En liten feilopplysning her vel? Alle babyer er ikke klistremerkebabyer. Min sov i sprinkelseng, bil, vogn osv fra han ble født. En skikkelig sovebaby. Kjenner mange som har det sånn. Vet at jeg var heldig. Bare ikke skrem gravide med at ALLE er klistremerker 🙂

Anonymkode: 5e64d...e2a

Jepp! Alle babyer liker og behøver nærhet, men ikke alle er klistremerker og krever det omtrent 24/7. Babyer er forskjellige og har forskjellig temperament. Min første kunne sove i sprinkelseng, min andre... ikke sjans!

Anonymkode: 0f5fc...407

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å amme liggende på siden slik at hun ammer mens hun ligger i sengen.

Anonymkode: 1e3be...86e

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første var sånn, vi sov på skift en del måneder. Jeg sov gjerne 22-02 og mannen 02-06. Så samsov vi etterhvert. Nummer to sov godt om natta så lenge han lå helt inntil meg, så vi samsov. Ja, jeg vet at det er problematisk, men det er også problematisk å ikke få noe søvn. 

Anonymkode: 632b2...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liggende amming og samsoving!

Anonymkode: 14a8e...20d

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Liggende amming og samsoving!

Anonymkode: 14a8e...20d

Dette må vi praktisere også, med mitt klistremerke på snart 2mnd. Hater å samsove, men det er eneste alternativ for å få søvn.. 

Anonymkode: 1f2de...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Dere som har/har hatt klistremerkebaby eller baby med stort nærhetsbehov. Hvordan løser dere søvn til dere selv?! Min baby på 2 mnd sovner kun på brystet, og våkner idet hun legges ned. Om det er i sengen min, eller i bed side spiller ingen rolle😵‍💫 begynner å gå på helsa løs, med så lite søvn.. har ved 2 anledninger sovnet med henne på brystet, og det er jo ikke bra😵‍💫 hun sover meget godt i vogn og bil på dagtid, men kvelden/natten begynner å bli meget strevsomme

Anonymkode: 72838...530

Jeg fikk løst det med varneflaske i sengen. Den må ut når du legger barnet. Men man våkner im man går fra et varmt bryst til en kald seng. 

Det funket veldig bra og hadde ikke noe problemer med nattesøvn etter det. 

Anonymkode: 237f9...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var slik. Tok heldigvis flaske så far tok baby fra 1830-24 mens jeg sov slik at jeg fikk noen timer sammenhengende søvn.

Anonymkode: 8a317...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Dere som har/har hatt klistremerkebaby eller baby med stort nærhetsbehov. Hvordan løser dere søvn til dere selv?! Min baby på 2 mnd sovner kun på brystet, og våkner idet hun legges ned. Om det er i sengen min, eller i bed side spiller ingen rolle😵‍💫 begynner å gå på helsa løs, med så lite søvn.. har ved 2 anledninger sovnet med henne på brystet, og det er jo ikke bra😵‍💫 hun sover meget godt i vogn og bil på dagtid, men kvelden/natten begynner å bli meget strevsomme

Anonymkode: 72838...530

Sov i sengen min, og kjøre bil eller gå tur med vogn , vippestol med gynge og musikkfunskjon. Sluttet tidlig med dagdupp! Bedre søvn på natten da!

Anonymkode: aadaf...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sov i sengen min, og kjøre bil eller gå tur med vogn , vippestol med gynge og musikkfunskjon. Sluttet tidlig med dagdupp! Bedre søvn på natten da!

Anonymkode: aadaf...006

Du har ikke lest HI godt nok, TS sier at ungen sover fint i vogn og bilstol på dagtid. Problemet er på natta. Og kommentaren om å slutte tidlig med dagdupper ikke relevant når det er snakk om en 2 måneders gammel baby, man kutter ikke dagdupp før tidligst når ungen er 1,5 år. De aller fleste barn har behov for å sove på dagen til de nærmer seg 3 år. 

TS - ser et par andre har skrevet det samme, men liggende amming var redningen her. Min sov også helst med puppen i munnen, så fra hun var 2-3 måneder gammel brukte jeg å sove med henne inntil meg. Det er mye tryggere enn å sovne sittende med baby i armene. Vær obs på dyner osv. i senga, dersom baby havner under din dyne blir hun fort alt for varm. Jeg løste det med å sove med singlet eller lignende, og bare ha dyna opp til rundt midja. 

Anonymkode: e3144...fb8

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke lest HI godt nok, TS sier at ungen sover fint i vogn og bilstol på dagtid. Problemet er på natta. Og kommentaren om å slutte tidlig med dagdupper ikke relevant når det er snakk om en 2 måneders gammel baby, man kutter ikke dagdupp før tidligst når ungen er 1,5 år. De aller fleste barn har behov for å sove på dagen til de nærmer seg 3 år. 

TS - ser et par andre har skrevet det samme, men liggende amming var redningen her. Min sov også helst med puppen i munnen, så fra hun var 2-3 måneder gammel brukte jeg å sove med henne inntil meg. Det er mye tryggere enn å sovne sittende med baby i armene. Vær obs på dyner osv. i senga, dersom baby havner under din dyne blir hun fort alt for varm. Jeg løste det med å sove med singlet eller lignende, og bare ha dyna opp til rundt midja. 

Anonymkode: e3144...fb8

Sluttet selvfølgelig ikke når barnet var 2måneder, påpekte bare at i forhold til andre barn sluttet vi tidlig med dagduppen og da ble søvnen bedre på natten hos barnet.. Barnet var da 1.1/2år-2år..

Og ut å gå tur , kjøre bil om det er manko på søvn, selv på natten er det faktisk noen som gjør ja..! Da kan du selv sove i forsetet om barnet sovner.. Litt søvn er bedre enn ingen søvn!

Det vet de som sliter dag og natt..

Om det å gå en tur på kvelden å sove i vognen en stund hjelper så gjør det.(sove videre i vognen inne når du kommer tilbake, om barnet ikke våkner for du stopper å triløe som noen gjør)!

En søvnløs forelder er verre enn ett barn som sov.

Amm barnet i sengen til det sovner og pakk puppen inn i ammebh og sov ! Det blir bedre etter hvert, men tungt når det står på. Noen barn trenger den ekstra tryggheten.

Anonymkode: aadaf...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sluttet selvfølgelig ikke når barnet var 2måneder, påpekte bare at i forhold til andre barn sluttet vi tidlig med dagduppen og da ble søvnen bedre på natten hos barnet.. Barnet var da 1.1/2år-2år..

Og ut å gå tur , kjøre bil om det er manko på søvn, selv på natten er det faktisk noen som gjør ja..! Da kan du selv sove i forsetet om barnet sovner.. Litt søvn er bedre enn ingen søvn!

Det vet de som sliter dag og natt..

Om det å gå en tur på kvelden å sove i vognen en stund hjelper så gjør det.(sove videre i vognen inne når du kommer tilbake, om barnet ikke våkner for du stopper å triløe som noen gjør)!

En søvnløs forelder er verre enn ett barn som sov.

Amm barnet i sengen til det sovner og pakk puppen inn i ammebh og sov ! Det blir bedre etter hvert, men tungt når det står på. Noen barn trenger den ekstra tryggheten.

Anonymkode: aadaf...006

Kanskje jeg skal skrive at 2timer å prøve å få til å sove på dagtid for 15min powernap og våkne igjen og lange netter... Så ble det bedre å kutte dagduppen, sov hele natten og fornøyd på dagen! Sovnet barnet i vogn,bil eller armene etter det så var det selvsagt helt ok...! Bare for å påpeke før du kommer med flere kommentarer! Helt utrolig hvor nærtagende  og hissige enkelte her er!

Anonymkode: aadaf...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å vende henne til å amme liggende inntil meg og sovne sånn, sov med henne helt inntil meg i hvert fall 1 år før jeg klarte å trekk meg gradvis unna. Cm for cm og over lengre og lengre tid. 

Sovnet ofte med henne på brystet. Men bygget opp med puter og gjorde det så trygt som mulig. Sørget for at verken jeg eller henne kom til å kunne flytte på oss når vi sovnet sittende. Vet at mange gjør dette 

Anonymkode: 6a3d0...da2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøv å amme liggende på siden slik at hun ammer mens hun ligger i sengen.

Anonymkode: 1e3be...86e

Ammer ikke dessverre😵‍💫 ts

Anonymkode: 72838...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Liggende amming og samsoving!

Anonymkode: 14a8e...20d

Ammer dessverre ikke, men samsover, så fremt hun ikke våkner idet jeg forsiktig legger henne ned :) 

Anonymkode: 72838...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk løst det med varneflaske i sengen. Den må ut når du legger barnet. Men man våkner im man går fra et varmt bryst til en kald seng. 

Det funket veldig bra og hadde ikke noe problemer med nattesøvn etter det. 

Anonymkode: 237f9...7d7

Det skal jeg teste ut! Ts

Anonymkode: 72838...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Vi ammer dessverre ikke, men samsover når hun ikke våkner av å bli lagt ned. Har gitt opp bedsiden enn så lenge! Skal teste ut varmeflaske som en foreslo, ellers blir det vel bare å stå i det, og vente på bedre tider😵‍💫🤞🙃 ts

Anonymkode: 72838...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det også sånn.  Vi delte opp natten, slik at samboer tok 20-01, og så tok jeg resten av natten. Litt kjipt å legge seg klokken åtte om kvelden, men sånn var det bare. Vår ville ikke ligge i sengen vår heller, kun brystet som var godt nok, så kunne ikke samsove heller. Fikk sett masse serier og spilt mye spill i den perioden mens jeg måtte holde meg våken😅

Fra tre måneder begynte baby å kunne sove litt i egen seng og resten samsoving. På seks måneder var det som om noen trykket på en knapp, og plutselig sov han godt i sengen sin både på dagen og natten. Det går seg til, selv om det kan være fryktelig tungt mens det står på❤️

Anonymkode: f7054...c1c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...