Gå til innhold

Gynekolog som gir antibiotika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 5 år som prøver og 300k NOK fattigere har jeg lyst til å prøve antibiotika for å se om det kan gjøre at jeg blir gravid. Min IVF-klinikk har sagt nei, men bare fordi det ikke er nødvendig hvis man ikke har påvist infeksjon. Men så leser man om tusenvis av folk som får antibiotika og blir gra ide rett etterpå...

Har noen vært hos en gynekolog som har gitt antibiotika? Hvilken?

Anonymkode: 282e9...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil antibiotika hjelpe deg med å bli gravid? Du skal jo helst unngå å ta det så lenge ikkje der er snakk om sykdom/ bakterier som ikke går vekk.

Antibiotika har vel ikke noe med å bli gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurte jeg også på da jeg drev med ivf og var helt desperat. Fant dessverre ingen gynekolog som ga antibitoika, men fikk prednisolon og blodfortynnende, noe som hjalp meg. Nå vet ikke jeg hva dere har prøvd, men det er nok lettere å få enn antibiotika. 

Anonymkode: 1b9a6...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lurte jeg også på da jeg drev med ivf og var helt desperat. Fant dessverre ingen gynekolog som ga antibitoika, men fikk prednisolon og blodfortynnende, noe som hjalp meg. Nå vet ikke jeg hva dere har prøvd, men det er nok lettere å få enn antibiotika. 

Anonymkode: 1b9a6...dd4

Har fått begge disse ja. 🥺

 

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Hva vil antibiotika hjelpe deg med å bli gravid? Du skal jo helst unngå å ta det så lenge ikkje der er snakk om sykdom/ bakterier som ikke går vekk.

Antibiotika har vel ikke noe med å bli gravid? 

Fordi det hjelper mange.

Anonymkode: 282e9...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fått begge disse ja. 🥺

 

Fordi det hjelper mange.

Anonymkode: 282e9...b8d

Hvordan hjelper antibiotika en kvinne å bli gravid?  Lurer ærlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hvordan hjelper antibiotika en kvinne å bli gravid?  Lurer ærlig 

En av grunnene til at veldig mange kvinner sendte menstruasjonsprøver til Hellas når dette var mulig, fordi de tester for bakterier som ikke testes for i Norge og at disse bakteriene kan være en årsak til ufrivillig barnløshet. Jeg ville trodd at du som har vært her inne så lenge visste dette?

https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/dOJOlq/etter-11-proeveroersforsoek-og-en-antibiotikakur-lyktes-de-i-aa-bli-foreldre-paa-egen-haand

Anonymkode: cd422...51a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En av grunnene til at veldig mange kvinner sendte menstruasjonsprøver til Hellas når dette var mulig, fordi de tester for bakterier som ikke testes for i Norge og at disse bakteriene kan være en årsak til ufrivillig barnløshet. Jeg ville trodd at du som har vært her inne så lenge visste dette?

https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/dOJOlq/etter-11-proeveroersforsoek-og-en-antibiotikakur-lyktes-de-i-aa-bli-foreldre-paa-egen-haand

Anonymkode: cd422...51a

Nei aldri hørt om faktisk. Gått til 2 forskjellige gynekolog, Rikshospitalet og iui og aldri hørt om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (29 minutter siden):

Nei aldri hørt om faktisk. Gått til 2 forskjellige gynekolog, Rikshospitalet og iui og aldri hørt om dette

Det er jo fordi de ikke gir det og hele årsaken til at jeg har opprettet denne tråden. Nok avsporing nå.

Anonymkode: 282e9...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika vil nok gjøre deg mer skade en gagn. Derfor får du selvsagt ikke det utskrevet. Det ville vært feilbehandling, og samtidig uetisk også mtp resistensproblematikk.

For øvrig finnes det utallige varianter av antibiotika, som er helt ulike medisiner, og som virker på ulike bakterier. Og samme type bakterier kan i tillegg ha ulik resistensprofil og kreve ulike antibiotika til tross for at bakterien heter det samme. Så dette er mye mer komplisert enn at du kan komme med en bestilling på «antibiotika» fordi du har lest det en eller annen plass på internett.

Stol på fagkompetansen du 🙂

Anonymkode: f12d5...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Antibiotika vil nok gjøre deg mer skade en gagn. Derfor får du selvsagt ikke det utskrevet. Det ville vært feilbehandling, og samtidig uetisk også mtp resistensproblematikk.

For øvrig finnes det utallige varianter av antibiotika, som er helt ulike medisiner, og som virker på ulike bakterier. Og samme type bakterier kan i tillegg ha ulik resistensprofil og kreve ulike antibiotika til tross for at bakterien heter det samme. Så dette er mye mer komplisert enn at du kan komme med en bestilling på «antibiotika» fordi du har lest det en eller annen plass på internett.

Stol på fagkompetansen du 🙂

Anonymkode: f12d5...c7c

Fagkompetansen i Norge ligger milevis bak andre land. Vi har så strenge regler for ting at det står i veien for utvikling og innovasjon.

Anonymkode: 282e9...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...