Gå til innhold

Skatt og bot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bot for å kjøre for fort  som jeg valgte å dele opp i månedsavdrag. 
Jeg fikk tilbake en god del på skatten som jeg ble glad for og regnet med. Disse pengene skulle jeg bruke på å betale ferien min som alt er bestilt med kredittkort siden jeg jo fikk tilbake skattepenger så gamblet jeg på at jeg fikk de fort etter at meldingen var levert. 
Nå har de omregnet og tatt en del av skattepengene mine på grunn av boten! Så jeg ikke har penger til å betale ferien og får syke renter på kredittkortet når jeg ikke får betalt det i tide! Kan de bare gjøre det!? 🤬🤬🤬 

Ja jeg skulle ikke kjørt for fort spesielt når jeg har såpass lite penger som jeg har, men!! 
Jeg betaler alltid regninger og kredittkort innen forfallsdato og har aldri fått bot før! Hvorfor tar de pengene mine jeg har jo betalt mndavdragene som jeg skulle! 🤬🤬For et drittland!!  

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de kan avregne på den måten. Sånn er det. Du får heller betale ned på kredittkortet med det du skulle bruke på boten. 

Anonymkode: fdf42...e4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du få mndsavdrag når du har penger? 

Anonymkode: ed774...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal du få mndsavdrag når du har penger? 

Anonymkode: ed774...d9b

Jeg hadde ikke penger til hele boten da jeg fikk den. 

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk bot for å kjøre for fort  som jeg valgte å dele opp i månedsavdrag. 
Jeg fikk tilbake en god del på skatten som jeg ble glad for og regnet med. Disse pengene skulle jeg bruke på å betale ferien min som alt er bestilt med kredittkort siden jeg jo fikk tilbake skattepenger så gamblet jeg på at jeg fikk de fort etter at meldingen var levert. 
Nå har de omregnet og tatt en del av skattepengene mine på grunn av boten! Så jeg ikke har penger til å betale ferien og får syke renter på kredittkortet når jeg ikke får betalt det i tide! Kan de bare gjøre det!? 🤬🤬🤬 

Ja jeg skulle ikke kjørt for fort spesielt når jeg har såpass lite penger som jeg har, men!! 
Jeg betaler alltid regninger og kredittkort innen forfallsdato og har aldri fått bot før! Hvorfor tar de pengene mine jeg har jo betalt mndavdragene som jeg skulle! 🤬🤬For et drittland!!  

Anonymkode: be991...e2d

Ja de kan selvsagt avregne mot skattepenger man skulle hatt tilbake.  Nå har du kanskje lært at du verken skal kjøre for fort eller ha skattepenger til gode. Sørg for å heller ha restskatt 😆

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (Akkurat nå):

Ja de kan selvsagt avregne mot skattepenger man skulle hatt tilbake.  Nå har du kanskje lært at du verken skal kjøre for fort eller ha skattepenger til gode. Sørg for å heller ha restskatt 😆

I det drittlandet her ser det ut til at jeg heller får la være å betale skatt ja! 

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I det drittlandet her ser det ut til at jeg heller får la være å betale skatt ja! 

Anonymkode: be991...e2d

Ingen tvinger deg til å bo her..

Snodig dette fenomenet om de som hater landet vi bor i. Oftest er det de samme menneskene som har fått mest ytelser av staten. 

Anonymkode: f382b...379

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har de selvfølgelig lov til, når staten har utestående penger hos deg kan de trekke det ved skattepenger tilgode. Uansett om man har en månedsverkavtale. De har dog ikke lov til å ta det hvis man får mindre igjen enn man trenger til livsopphold.

Det gjelder selvfølgelig ikke bestilling av ferie, som er et gode og ikke livsopphold. Nå vil jo jeg si at du egentlig ikke hadde råd til denne ferien hvis du fortsatt hadde en utestående bot å betale og hadde avbetaling på den. Gjør opp for deg først, dra på tur neste år.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skylder staten penger, da får du selvsagt ikke tilbake penger før det du er skyldig er gjort opp. 

Anonymkode: 2c675...db6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen tvinger deg til å bo her..

Snodig dette fenomenet om de som hater landet vi bor i. Oftest er det de samme menneskene som har fått mest ytelser av staten. 

Anonymkode: f382b...379

Ja dette må du gjerne dokumentere med statistikk...

Landet vi bor i er kaldt og ufyselig store deler av året, så er ikke rart at endel folk ikke setter pris på å bo her. Men nå omhandlet dette noe annet da, som å forholde seg til reglene vi har her. Det blir selvsagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I det drittlandet her ser det ut til at jeg heller får la være å betale skatt ja! 

Anonymkode: be991...e2d

Mente ikke at du skulle la være å betale skatt, men at du kan regne deg fram til å komme bittelitt i minus slik at de ikke har noe å motregne mot. Uansett for seint for deg da. Kanskje bare avbestille ferien hvis det er så fælt å få renter av beløpet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg fikk bot for å kjøre for fort  som jeg valgte å dele opp i månedsavdrag. 
Jeg fikk tilbake en god del på skatten som jeg ble glad for og regnet med. Disse pengene skulle jeg bruke på å betale ferien min som alt er bestilt med kredittkort siden jeg jo fikk tilbake skattepenger så gamblet jeg på at jeg fikk de fort etter at meldingen var levert. 
Nå har de omregnet og tatt en del av skattepengene mine på grunn av boten! Så jeg ikke har penger til å betale ferien og får syke renter på kredittkortet når jeg ikke får betalt det i tide! Kan de bare gjøre det!? 🤬🤬🤬 

Ja jeg skulle ikke kjørt for fort spesielt når jeg har såpass lite penger som jeg har, men!
Jeg betaler alltid regninger og kredittkort innen forfallsdato og har aldri fått bot før! Hvorfor tar de pengene mine jeg har jo betalt mndavdragene som jeg skulle! 🤬🤬For et drittland!!  

Anonymkode: be991...e2d

Du skulle ikke kjørt for fort nei. Og du skulle ikke kjøpt ferie du ikke har penger til.

De har ikke tatt dine penger, de bare beholder sine penger.

Anonymkode: 14bd9...1fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ingen tvinger deg til å bo her..

Snodig dette fenomenet om de som hater landet vi bor i. Oftest er det de samme menneskene som har fått mest ytelser av staten. 

Anonymkode: f382b...379

Hva slags jævla fordom er dette? Jeg mottar lønn fra jobben jeg gjør! Og ingen spesielle ytelser bortsett fra en sykedag eller to.  

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diskulis skrev (26 minutter siden):

Ja, dette har de selvfølgelig lov til, når staten har utestående penger hos deg kan de trekke det ved skattepenger tilgode. Uansett om man har en månedsverkavtale. De har dog ikke lov til å ta det hvis man får mindre igjen enn man trenger til livsopphold.

Det gjelder selvfølgelig ikke bestilling av ferie, som er et gode og ikke livsopphold. Nå vil jo jeg si at du egentlig ikke hadde råd til denne ferien hvis du fortsatt hadde en utestående bot å betale og hadde avbetaling på den. Gjør opp for deg først, dra på tur neste år.

Jeg hadde jo skattepenger til gode å betale ferien med! Så det hadde jeg penger til. Hadde jeg fått en advarsel om at de omregnet så hadde jeg ikke bestilt ferien med kredittkort! 

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde jo skattepenger til gode å betale ferien med! Så det hadde jeg penger til. Hadde jeg fått en advarsel om at de omregnet så hadde jeg ikke bestilt ferien med kredittkort! 

Anonymkode: be991...e2d

Hva om du ikke hadde fått skatteoppgjøret før i oktober da...?

Anonymkode: ee504...067

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge bilen?

Anonymkode: e1404...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva om du ikke hadde fått skatteoppgjøret før i oktober da...?

Anonymkode: ee504...067

Da hadde det vært min feil, men fikk jo melding om at det var klart etter jeg se str det inn og trodde derfor man får penger rett etterpå for det har skjedd meg  hver gang. Men ja tok en sjanse. 

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selge bilen?

Anonymkode: e1404...e0f

Det er ikke akkurat aktuelt! Da kommer jeg meg ikke på jobb. 

Anonymkode: be991...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I det drittlandet her ser det ut til at jeg heller får la være å betale skatt ja! 

Anonymkode: be991...e2d

Lykke til med det 😉 Hvor dum går det an å bli, du skylder på skattesystemet fordi du har kjørt for fort og ikke har penger 😂 og bestiller sydentur når du har bot på nedbetaling! Koko, er det noen hjemme? 😂

Anonymkode: 0b664...c7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte jo betale boten selv om har hadde delt den opp, så skjønner ikke helt hva problemet er...

Anonymkode: ae4bb...af2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...