AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Gutten fyller 6, og farmoren ville kjøpe skolesekk. Hun tok ham med for at han skulle få velge. Han pekte ut en rosa/lilla «jentesekk» med enhjørning på, men farmoren sa nei, og kjøpte en blålig dinosaur-sekk i stedet. Hun mente jentesekk ville kunne føre til mobbing. Tanker om dette? Anonymkode: 9865a...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Akkurat her er jeg enig med farmor. Kan heller få rosa penal etc. Anonymkode: 331cd...d7b 35 1 13
Momma Skrevet 18. april 2024 #3 Skrevet 18. april 2024 (endret) Jeg tenker at en enhjørning-sekk hadde vært midt i blinken for gutten, og at farmor er gammeldags. De kuleste guttene er de som velger annerledes, men det krever selvsagt litt å stå i det. Jeg hadde hatt tillit til at gutten var modig nok. Endret 18. april 2024 av Momma 28 1 8
svartkatt Skrevet 18. april 2024 #4 Skrevet 18. april 2024 Jeg hadde bytta sekken til den han vil ha. 24 3 8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #5 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat her er jeg enig med farmor. Kan heller få rosa penal etc. Anonymkode: 331cd...d7b Enig med farmor jeg og. Jeg vet at min sønn ville blitt mobbet med en slik sekk, for barn på den alderen er opptatt av slikt. Får sikkert pepper nå, men synes det går for langt innimella når mødre skal la gutter gå i rosa kjole og med andre jenteting. Det er jo å be om at de blir ertet. (Og forvirret?) Anonymkode: 31056...1b8 26 2 20
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #6 Skrevet 18. april 2024 Er faktisk enig med farmor.. Anonymkode: 3c301...66e 14 1 4
Phoenix Heart Skrevet 18. april 2024 #7 Skrevet 18. april 2024 Det er stor sjanse for at han blir mobbet med rosa sekk, barn kan være grusomme. 12 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #8 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med farmor jeg og. Jeg vet at min sønn ville blitt mobbet med en slik sekk, Anonymkode: 31056...1b8 På vår skole har dette aldri vært grunn til mobbing. Kanskje litt småkommentarer, men med litt korrigering av små venner og voksne, så er de ferdige med det og opptatt av andre ting. Så det betyr kanskje noe hvor man bor. Anonymkode: fc4e2...48d 14 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #9 Skrevet 18. april 2024 svartkatt skrev (7 minutter siden): Jeg hadde bytta sekken til den han vil ha. Samme her. Tenker barnet skal få bestemme sekk selv. Og at det ikke er noe som heter "Gutte -" eller jentesekk. Anonymkode: ef95a...14d 18 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #10 Skrevet 18. april 2024 Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden): Det er stor sjanse for at han blir mobbet med rosa sekk, barn kan være grusomme. Bør man ikke da ta tak i mobbingen? I stedet for at offeret skal endre seg. Anonymkode: ef95a...14d 29 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #11 Skrevet 18. april 2024 Momma skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at en enhjørning-sekk hadde vært midt i blinken for gutten, og at farmor er gammeldags. De kuleste guttene er de som velger annerledes, men det krever selvsagt litt å stå i det. Jeg hadde hatt tillit til at gutten var modig nok. Dette ble veldig selvmotsigende.. Jeg har aldri registrert at de kuleste guttene på 6 år er de som velger annerledes - for deretter å stå i det... Hva mener du? Anonymkode: 389fd...4c4 13 2
solsolsol Skrevet 18. april 2024 #12 Skrevet 18. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig med farmor jeg og. Jeg vet at min sønn ville blitt mobbet med en slik sekk, for barn på den alderen er opptatt av slikt. Får sikkert pepper nå, men synes det går for langt innimella når mødre skal la gutter gå i rosa kjole og med andre jenteting. Det er jo å be om at de blir ertet. (Og forvirret?) Anonymkode: 31056...1b8 Blir gutter forvirret om de har enhjørning på sekken sin? Seriøst? To av guttene mine har vært veldig glad i rosa/lilla/enhjørning/dukker, det har hendt at noen har kommentert, feks hvorfor har du jentesko? Men ingen av de har blitt ertet. Mine har bare svart, "det er ikke jentesko" eller, "hvorfor tror du det er jentesko?". De som har kommentert aller mest er voksne som ikke klarer å holde tankene sine for seg selv. Merkelig nok har jenta mi, som alltid ville ha biler og dinosaurer og svarte ting, aldri fått noen kommentarer. Så flott at hun ikke liker rosa liksom. Den ene gutten min er ungdom nå, og sluttet vel med rosa omtrent i 2. eller 3. Den andre går på slutten av barneskolen nå og er fortsatt glad i alle slags farger og malte faktisk akkurat rommet sitt i regnbuefarger. Endret 18. april 2024 av solsolsol 15 5 2
Momma Skrevet 18. april 2024 #13 Skrevet 18. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette ble veldig selvmotsigende.. Jeg har aldri registrert at de kuleste guttene på 6 år er de som velger annerledes - for deretter å stå i det... Hva mener du? Anonymkode: 389fd...4c4 Jeg synes ikke det er selvmotsigende, dette er min erfaring etter å ha hatt tre barn gjennom barneskolen. Endret 18. april 2024 av Momma 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #14 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): På vår skole har dette aldri vært grunn til mobbing. Kanskje litt småkommentarer, men med litt korrigering av små venner og voksne, så er de ferdige med det og opptatt av andre ting. Så det betyr kanskje noe hvor man bor. Anonymkode: fc4e2...48d Ja, da er det vel forskjell på hvor man bor. Her vi bor skal man ikke skille seg ut, gutta er veldig opptatt av klær og utstyr. Må være riktige farger, mønster osv. Jeg har aldri oppfordret min sønn til slik oppførsel, og han er nok ikke av de som erter andre tror jeg. Men han har blitt erta mer enn en gang, helt fra barnehagen. Barnslig med paw patrol genser, teit med maskintrykk på klærne, rosa er det værste, osv. 2 klassing nå, og klærne skal være ensfarget, helst av merket hummel, eller slike sportsklær. Nåde den som skiller seg ut. Trasig at det er slik, men ikke noe man kan snu alene. Anonymkode: 31056...1b8 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #15 Skrevet 18. april 2024 Mamma sa også til meg at jeg ikke burde la 4 åringen få neglelakk fordi de andre barna kunne finne på å plage han. Men jeg er litt delt på akkurat dette. Vil at barna mine skal få uttrykke seg samtidig som de ikke blir plaget. Anonymkode: 200f3...64e 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #16 Skrevet 18. april 2024 Jeg er faktisk også enig med farmor. Ja, barna skal få velge, men samtidig har samfunnet noen forventninger til hva som «passer inn» og ikke. Vi som foreldre må hensynta denne balansen og vurdere hva som er mest fornuftig mtp barnets trivsel. Ender man som mobbeoffer er det ikke så koselig lenger. Og det gjør man fort med rosa sekk som gutt om man møter på feil folk på skolen. Så derfor ville jeg ikke kjøpt en «jentesekk», synes ulempene rett og slett kan bli for store for barnet - og det kan faktisk ikke barnet vurdere selv når det er 6 år. Anonymkode: bcdf7...803 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #17 Skrevet 18. april 2024 Enig med farmor.... Hatt barn i skolen snart 18 år. Aldri sett en gutt med Rosa sekk i første klasse..... Aldri! Anonymkode: 78338...d9b 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #18 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mamma sa også til meg at jeg ikke burde la 4 åringen få neglelakk fordi de andre barna kunne finne på å plage han. Men jeg er litt delt på akkurat dette. Vil at barna mine skal få uttrykke seg samtidig som de ikke blir plaget. Anonymkode: 200f3...64e Neglelakk er normalt. En fase. Noe annet med skolens første sekk du har i 3 år ca. Anonymkode: 78338...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #19 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med farmor.... Hatt barn i skolen snart 18 år. Aldri sett en gutt med Rosa sekk i første klasse..... Aldri! Anonymkode: 78338...d9b Det har jeg, null problem Anonymkode: 565d7...ee1 8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #20 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neglelakk er normalt. En fase. Noe annet med skolens første sekk du har i 3 år ca. Anonymkode: 78338...d9b Det går an å kjøpe ny sekk før Anonymkode: 565d7...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå