Gå til innhold

Skal du se Debatten i kveld?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Gjest Splurge
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hørtes skikkelig science fiction ut, men med dagens-og ikke minst framtidens teknologi så trenger det faktisk ikke å være utenkelig å få til noe slikt.

Anonymkode: bab5e...059

Jeg vet! Jeg tenkte en del på det etter å ha sett alle Black Mirror episodene. :D Det var ingen slike ideer der, men det var jo mye rart med teknologi i flere av episodene. Men jeg tror det er veldig mange år til det først og fremst blir utviklet, og så enda flere år til "alle" har det. Om verden holder så lenge... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opptak av sexen er jeg som mann 100% enig i, så slipper jeg å bevise at jeg er uskyldig hvis jeg noen gang stikker pikken i en gal kjerring. For det er det som er problemet dere damer ikke forstår, en falsk anklage og du er ferdig FOR ALLTID. Voldtektsstempelet kan  ikke vaskes av med vann for å si det slik. Det holder ikke at du blir renvasket.

Det kan skje med hvem som helst hvis dama er psyk nok.

Anonymkode: 09e88...4cf

Jeg kjenner noen som har blitt anklaget, og det har hatt varrierende effekt. 

Han ene er en super fin og emosjonelt klok mann som var uheldig og hadde kjæreste som ville skjule at hun faktisk hadde 2 og ikke ville miste nummer 1. Det går super bra med han. 

Den andre saken er jeg usikker på, for jeg har opplevd noe litt ekkelt med den samme mannen. Han ble frikjennt, og Jeg tenkte ikke han var skyldig, før jeg møtte han forrige gang og han er fortsatt litt ekkel. Han har ingen konsekvenser forbi at jeg syns han er små sketchy, å det er han uansett om han har begått overgrep eller ikke. Håper ikke han gjorde noe, men om han gjorde syns jeg syn på henne de drar gjennom driten på grunn av det. 

Og jeg kjenner til overgripere. 

Den 3 er overgriper og måtte i fengsel, det var insest og barneovergrep. Men straffen var minimal og han fortsatte å være en plage for offeret sitt i etterkant. 

Den 4 også insent og barneovergrep, men slapp unna og er idag død. Ikke relatert til sin kriminelle adferd. Offrene for nummer 4 ble ikke møtt med å bli trodd, og de er mange. 

Den 5, ble ikke anmeldt, vet ikke navnet hans, men har fått høre hva han gjorde og det var hysterisk frekt. Satt og foklarte offeret hvordan han beskyttet henne fra andre menn mens hun ikke en gang klarte å gå hjem selv og endte med å ha sex med henne da hun var ute av stand til å samtykke! Sykelig dum mann. Burde vært fengslet for å manglende hjernekapasitet alene. 

Den 6, han er ikke en gang viten om at han har begått overgrep. Han var helt konfortabel med å ligge med noen som frøys til. Nok et uanmeldt tilfelle.

Anonymkode: dc885...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (7 timer siden):

Skal du se debatten i kveld?

Den vil handle om gruppevoldtekten i Bergen blant annet. Det foreslås en ny lov som vil gjøre det litt lettere for jenter/kvinner å få medhold i retten når de forteller at sex var mot deres vilje og de derfor ble utsatt for overgrep/voldtekt. Så får vi se da hvor lang tid det tar å utarbeide den nye loven og når den trer i kraft.. Det blir en interessant diskusjon tenker jeg….c’’.)

Jeg støtter kvinnenes kamp mot voldtekt, så det er uten tvil.. Men endring av loven reduserer ikke antallet voldteksmenn, og heller ikke større bøter og fengsel vil skremme dem. Jeg mener bestemt at en voldteksmann er psykisk ustabil i gjærningsøyeblikket, for generelt normale friske menn holder seg til samtykkeloven. Jeg synes kvinner og menn burde støtte og samarbeide mere, istede for å krangle og forsvare sitt eget kjønn..

"Erfaringene fra Skottland som innførte en samtykkebasert voldtektsbestemmelse i sin straffelov i 2009 viser at antallet voldtektsanmeldelser doblet seg etter innføringen av loven" Hvorfor det? tenkte jeg når jeg leste dette..

Ble det enklere å anmelde? Men det førte heller ikke til flere oppklarte saker, pga at de manglet bevis. Er anmeldelsene er "hevnaksjon" fra ustabile psykiske kvinner? Eller ble det plutselig en dobling av voldtektsmenn? 

Det må bli lettere for kvinner å finne gode bevis og spor etter en voldtekt.. det bør det jobbes mye mere med💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bamseklemmer skrev (5 timer siden):

Jeg støtter kvinnenes kamp mot voldtekt, så det er uten tvil.. Men endring av loven reduserer ikke antallet voldteksmenn, og heller ikke større bøter og fengsel vil skremme dem. Jeg mener bestemt at en voldteksmann er psykisk ustabil i gjærningsøyeblikket, for generelt normale friske menn holder seg til samtykkeloven. Jeg synes kvinner og menn burde støtte og samarbeide mere, istede for å krangle og forsvare sitt eget kjønn..

"Erfaringene fra Skottland som innførte en samtykkebasert voldtektsbestemmelse i sin straffelov i 2009 viser at antallet voldtektsanmeldelser doblet seg etter innføringen av loven" Hvorfor det? tenkte jeg når jeg leste dette..

Ble det enklere å anmelde? Men det førte heller ikke til flere oppklarte saker, pga at de manglet bevis. Er anmeldelsene er "hevnaksjon" fra ustabile psykiske kvinner? Eller ble det plutselig en dobling av voldtektsmenn? 

Det må bli lettere for kvinner å finne gode bevis og spor etter en voldtekt.. det bør det jobbes mye mere med💙

Ingenting av det du sier her tilsier at du støtter kvinners kamp mot voldtekt. "Psykisk ustabil i gjerningsøyeblikket"..... Men men, inne mer å forvente når du også mener det er ok at en elskerinne planlegger å forføre elsker ens kone og ha trekant med dem begge uten å informere kona om at hun alt er mannens elskerinne. 

Det ble dobling i anmeldelser fordi kvinnen visste hun nå kunne anmelde selv om hun ikke gjorde fysik motstand. Før kunne hun ikke det så da gadd hun ikke å anmelde. Mer hevngjerrige kvinner? Du vet du snakker om kvinner som har følt seg tvunget til å ha sex mot sin vilje altså? 

Du ønsker å fremstille deg som kvinnens forkjemper men du er bare en gammel mann som ikke skjønner at mange mange kvinne har hatt sex mot sin vilje, også med sin partner fordi de var redd for konsekvensen av å si nei. Du har ingen seksuell innsikt om kvinner! 

Anonymkode: 5357d...ba7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mens menn ikke skal ha noen rettigheter altså?

Anonymkode: 74e54...af4

Selvsagt! Du må ikke se svart/hvitt på det. Det er i hovedsak menn som voldtar, er det ikke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, Splurge said:

Og voldtekt kan skje hvem som helst hvis mannen er fæl nok.

Og poenget var...?

Anonymkode: 09e88...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Mens menn ikke skal ha noen rettigheter altså?

Anonymkode: 74e54...af4

Dette er også for menns rettigheter. Veldig mange blir jo utsatt for falsk anmeldelse.

Anonymkode: b3ba8...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er tilbøyelig til å tenke a denne tråden ikke hører hjemme under seksualitet

Anonymkode: e8b47...75e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingenting av det du sier her tilsier at du støtter kvinners kamp mot voldtekt. "Psykisk ustabil i gjerningsøyeblikket"..... Men men, inne mer å forvente når du også mener det er ok at en elskerinne planlegger å forføre elsker ens kone og ha trekant med dem begge uten å informere kona om at hun alt er mannens elskerinne. 

Det ble dobling i anmeldelser fordi kvinnen visste hun nå kunne anmelde selv om hun ikke gjorde fysik motstand. Før kunne hun ikke det så da gadd hun ikke å anmelde. Mer hevngjerrige kvinner? Du vet du snakker om kvinner som har følt seg tvunget til å ha sex mot sin vilje altså? 

Du ønsker å fremstille deg som kvinnens forkjemper men du er bare en gammel mann som ikke skjønner at mange mange kvinne har hatt sex mot sin vilje, også med sin partner fordi de var redd for konsekvensen av å si nei. Du har ingen seksuell innsikt om kvinner! 

Anonymkode: 5357d...ba7

Visste du at mobbing etc. på nettet gir like store bøter og fengselstraff som voldtekt?  Synes du ikke det er pussig?

Da må du sannelig ha my skit på brillene, hvis du ikke ser den siste linja jeg skrev. Men du avslørte deg selv å ha deltatt i den angående tråden.. den ble rapportert pga hatytringer og falske rykter. Det ble pussig nok stille fra de som mobbet mest, så jeg gjorde min plikt for at KG skal bli et bedre forum. Men også for å beskytte TS, for noe hun ikke har gjordt..

Jo, jeg støtter kvinnenes kamp og jeg har et utmerket godt kvinnesyn. Og årsaken til det, kommer av at jeg selv har blitt utsatt for overgrep som 6 åring. Så slutt å avspore og komme med nye løgner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er også for menns rettigheter. Veldig mange blir jo utsatt for falsk anmeldelse.

Anonymkode: b3ba8...f38

Helt enig.. for det finnes også ondsinnet kvinnfolk.. Det bør være bred enighet om, at ondsinnet kvinner og menn må bli tatt. Gode kvinner og menn diskuterer, så fjære fyker for å forsvare sitt eget kjønn. Alle burde legge ned den stridsøksa, og ha blitt enige om å stoppe voldtekten for hverandre..

Når jeg ser kampanjen i media, og de som virkelig jobber for saken.. Da ser jeg også at de ødelegger mere enn de gjør nytte.. for alle menn blir tatt under samme kam.. Hvordan kan det skape samarbeidsvilje mellom kvinner og menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koffor i helvete velger du seksualitet forumet for dette innlegg? Kan admin vennligst flytte dette!

Anonymkode: 385aa...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ignorere brukere her. Bare et tips

Jeg skal ikke se debatten, men følger med på saken og håper på samtykkelov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...