Gå til innhold

Har du noen gang reddet/snudd et giftig forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på om det er noen her som har klart å "redde" et toxic forhold? Et forhold hvor en eller begge har såret hverandre over lenger tid, men likevel klart å kjempe for forholdet, og i dag har en sunn og kjærlighetsfylt relasjon, uten noe som helst giftighet? Fra giftige krangler med destruktive mønster, til sunn og konstruktiv konflikthåndtering? 

Jeg vet det hører sjeldenheten til, men om det finnes noen fine eksempler, så vil jeg gjerne høre det ❤️ 

Anonymkode: 9ebc7...7ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope, ikke klart det…

Klarte å komme meg vekk til slutt❤️

Anonymkode: 794d6...ab2

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg har skrevet såpass mye om dette også at folk sikkert er lei. 😆

Slikt er mulig, men KUN om begge to er veldig dedikert til å snu slikt. En kan ikke gjøre det alene. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vi fikk hjelp. Vi hadde et giftig forhold de fem første årene våre, nå har vi vært sammen i 25 år og er verdens beste venner og kjærester (og foreldre til fire).

Anonymkode: 40e92...e64

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold blir ikke giftig uten at minst en av partene er giftige. Og giftige personligheter finnes det ingen kur for.

Anonymkode: 665a4...7a9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et forhold blir ikke giftig uten at minst en av partene er giftige. Og giftige personligheter finnes det ingen kur for.

TS her: jeg har diagnoser som gjør meg «skyldig» men denne diagnosen får jeg nå hjelp og behandling for, og prognosene er gode. Ingen kur, men håp og stor sannsynlighet  for at jeg vil bli bedre. Da er det godt å se at andre har erfaring med at  «trenden» kan endres og at forholdet kan reddes 😊

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Ja. Jeg har skrevet såpass mye om dette også at folk sikkert er lei. 😆

Slikt er mulig, men KUN om begge to er veldig dedikert til å snu slikt. En kan ikke gjøre det alene. 

Om du føler for å skrive en gang til, så er jeg veldig interessert i å lese, har ikke vært her så lenge 😅 men godt å vite at det finnes solskinnshistorier der ute 😊

Skrevet

Spennende tema :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du føler for å skrive en gang til, så er jeg veldig interessert i å lese, har ikke vært her så lenge 😅 men godt å vite at det finnes solskinnshistorier der ute 😊

Følte ikke for det akkurat nå, men skrev om litt av det i denne tråden for noen dager siden.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1761530-er-jeg-helt-freak-som-ikke-trenger-verken-sex-eller-nærhet-med-mannen-min/page/15/#comments

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror hverken jeg eller partneren er giftige personligheter. Men begge er fanget i en negativ spiral.

Anonymkode: 479b9...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...