Gå til innhold

Dexter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er den verdt å se?

Anonymkode: b820a...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt.

Anonymkode: a34ff...8d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% ja.

Anonymkode: 9bad3...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: 0a556...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste serie jeg har sett, og jeg liker stort sett ingenting. 

Anonymkode: 6c27b...920

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er den verdt å se?

Anonymkode: b820a...f84

Ja, men den er brutal. Konseptet er jo en seriemorder man skal "like", så jeg synes egentlig dette er litt i grenseland.

Forøvrlig veldig gode skuespillere/karakterer. Handlingen er veldig spennende til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske det, men hun søstra er grusom skuespiller og ødelegger hele serien 😭

Anonymkode: ed0a3...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å se første episode nettopp, og er usikker på om jeg skal fortsette. Så den er verdt det? Hva gjør serien så bra? Jeg er usikker på konseptet, blir det ikke veldig repetitivt?

Anonymkode: ae4d7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt.

 

Men om du ikke liker blod, eller krim serier. Nei.

 

Spin-off serien er også god mener jeg. Og retter opp noe av den dumme slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de første 8 sesongen. Absolutt!

Men Dexter: New Blood. Absolutt søppel! Som for øvrig ikke er spin off, men en fortsettelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den godt. Jeg synes ikke den var hverken skummel, ubehagelig, blodig eller brutal. Det finnes veldig mye verre, for å si det sånn.

Det er jo gøy at man heier på seriemorderen, morsomt konsept. Han er ydmyk, snill, dyktig og kjekk. Og når han da "bare" tar andre som har drept så er det jo greit? (At han er veldig dobbelmoralsk for så være).

Enig i søsteren, hun er slitsom.

Anonymkode: 33b0f...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 1 er bra.

Anonymkode: 91ba5...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 3 sesongene er noe av det beste som har blitt sendt på TV. Veldig dyster serie da. Men liker den tørre humoren til Dexter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serien er veldig bra, den er brutal ja. Litt sånn "Dirty Harry" i moderne utgave. Der en "rettsmedisiner" går etter massemordere og lar de få smake sin egen medisin. Brutal som pokker, men også ekstrem spennende. Og den reflekterer også over moral og etikk der man tar "loven" i egne hender der loven ikke rekker frem. Og da kan man i enkelte tilfeller bomme stygt !  En meget sterk og spennende serie, men ikke for sarte sjeler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg likte den godt. Jeg synes ikke den var hverken skummel, ubehagelig, blodig eller brutal. Det finnes veldig mye verre, for å si det sånn.

Det er jo gøy at man heier på seriemorderen, morsomt konsept. Han er ydmyk, snill, dyktig og kjekk. Og når han da "bare" tar andre som har drept så er det jo greit? (At han er veldig dobbelmoralsk for så være).

Enig i søsteren, hun er slitsom.

Anonymkode: 33b0f...99f

Hun er jo ikke slitsom :) Hun har bare stikk motsatt oppfatning om hvordan mordere skal behandles en Dexter, det er som ild og vann! Uten at hun vet om hans "mørke" side i store deler av serien. Noe som rammer henne hardt. Dexter har vel omtrent 99,9 % rett i alle sine vurderinger. Det er få av de som havner i "plast teltet" hans som ikke fortjener det 100%. Problemet hans er jo at han vikler seg inn i et edderkoppnett av et rettssamfunn som ikke liker metodene hans. Han dreper mordere og psykopater, samfunnet vil beskytte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien er ganske bra, spesielt sesong 4 

Men irriterer meg stadig over at Dexter er så god til å finne mordere for så å sabotere etterforskningen for Miami metro kun for å få sitt eget drap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomKrus skrev (37 minutter siden):

Hun er jo ikke slitsom :) Hun har bare stikk motsatt oppfatning om hvordan mordere skal behandles en Dexter, det er som ild og vann! Uten at hun vet om hans "mørke" side i store deler av serien. Noe som rammer henne hardt. Dexter har vel omtrent 99,9 % rett i alle sine vurderinger. Det er få av de som havner i "plast teltet" hans som ikke fortjener det 100%. Problemet hans er jo at han vikler seg inn i et edderkoppnett av et rettssamfunn som ikke liker metodene hans. Han dreper mordere og psykopater, samfunnet vil beskytte de.

Det er ikke derfor hun ikke blir likt. Karakteren er simpelthen irriterende 😅

Dexter dreper ikke mordere og kriminelle fordi han har et snev av moral. Han dreper fordi han elsker å drepe. Han liker makten og følelsen det gir han, som alle psykopatiske seriemordere. Den eneste grunnen til at han kun dreper kriminelle, er fordi adoptivfaren gjorde en god jobb med å tvinge inn regler for å unngå at dexter drepte uskyldige, og å bli tatt. 

Det er noe jeg synes er interessant med serien. Man sitter jo og heier på han og håper han kommer unna med det. Samtidig vet man at han ikke er bedre enn Ted bundy og andre seriemordere. Han er ikke en vigilante, Han dreper fordi han blir opphisset av det, og det er kun en grundig indoktrinering som gjør at han kun dreper kriminelle. 

Anonymkode: 0a556...3e7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg begynte å se første episode nettopp, og er usikker på om jeg skal fortsette. Så den er verdt det? Hva gjør serien så bra? Jeg er usikker på konseptet, blir det ikke veldig repetitivt?

Anonymkode: ae4d7...d21

Jeg er kanskje ikke rette personen til å svare, for jeg så vel maks halvannen sesong, men jeg syns det ble veldig gjentakende, jeg er vel den eneste jeg vet om, som ikke likte serien 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt bra serie. En av mine absolutt favoritter, og absolutt den beste krim-serien jeg noen gang har sett. Runda alle sesongene flere ganger, og er misunnelig på de som får se de for første gang. Dere har mye å glede dere til! 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle ønske det, men hun søstra er grusom skuespiller og ødelegger hele serien 😭

Anonymkode: ed0a3...509

Hun spiller jo den karakteren hun er ganske godt. Eneste karakterer som gjorde et par sesonger dårligere for meg var Quinn og Lila 🤮

Endret av casca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...