Gå til innhold

Avsky mot menn. Endre tankesett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hat mot menn er kanskje vel hardt å si, men seriøst har jeg følt en del på en slags avsky mot menn og den typiske "mannskulturen". Opplever de som kyniske, manipulerende og kjølige. Sliter med å forstå at en mann kan ha interesse av å være genuin god og lojal mot en kvinne, det mindre han får seg noe tilbake (type sex osv). Har veldig lyst til å endre dette tankesettet, men synes det er vanskelig da jeg gang på gang får høre om disse skandalehistoriene om menn. Noen som tenker eller har tenkt det samme, og greid å finne en bedre/mer rettferdig innstilling til menn? 

 

Anonymkode: 9114e...72a

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forholdsdynamikk er en slags byttehandel, enten du liker det eller ikke. 

En mann gidder ikke å være med ei som ikke vil ha sex.

En kvinne vil ikke være sammen med en som ikke har jobb. 

Grovt forenklet, men sånn er det. Velkommen til voksenlivet.

Anonymkode: 718b9...61e

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle menn være sammen med kvinner uten å få noe ut av det? Både menn og kvinner er jo i forhold fordi det å være i forholdet er bedre enn å være singel, men da må det jo også være noe å hente i det forholdet som gjør at det er goder med å være i forholdet som overgår det å være singel. Hvilket kan være kjærlighet, samhørighet, trygghet, nærhet, med mer. Helst det meste av slikt også. Menn har samme bredde på sitt følelsesliv som kvinner. 

Det er absolutt ingen som går inn i forhold uten at det å være i forhold tilbyr dem noe bra. Noe det er godt å ha i livet. Også kvinner. 

  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke tenke på skandale-historiene, se deg rundt og fokuser på alle de gode mennene og gode forholdene du ser og hører om. 😊❤️

Anonymkode: 29877...e2b

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn er med kvinner for sex, skandale! De burde gjøre det av ren medlidenhet!

Anonymkode: 62219...1de

Snakk for deg selv. Jeg er ikke sammen med kvinner for sex. Vel,det er en av grunnene,men jeg syntes Trolltunge svarte veldig bra på det spørsmålet. For sånn tenker jeg også.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Forholdsdynamikk er en slags byttehandel, enten du liker det eller ikke. 

En mann gidder ikke å være med ei som ikke vil ha sex.

En kvinne vil ikke være sammen med en som ikke har jobb. 

Grovt forenklet, men sånn er det. Velkommen til voksenlivet.

Anonymkode: 718b9...61e

Hæ?

Med det forenkla synet på ting, er det ikke rart folk gir opp.

Har hatt større sexlyst enn samtlige mannlige partnere, og penga mine fikser jeg sjøl. Så en mann på uføretrygd/arbeidsledig, eller ei aseksuell dame er i din verden sjanseløs. 

Heldigvis er vi mange som har mye større rom og andre interesser enn som så 😂

Anonymkode: a2cc0...0fb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har hatt større sexlyst enn samtlige mannlige partnere, og penga mine fikser jeg sjøl. Så en mann på uføretrygd/arbeidsledig, eller ei aseksuell dame er i din verden sjanseløs. 

Anonymkode: a2cc0...0fb

Klart det finnes unntak, men grovt regnet stemmer det jo. Ta deg en tur bort på singelforumet og se hvor mange av damene der som vil ha en ufør mann, eller hvor mange menn som er interessert i en aseksuell kjæreste.

Anonymkode: 4a782...d5c

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forholdsdynamikk er en slags byttehandel, enten du liker det eller ikke. 

En mann gidder ikke å være med ei som ikke vil ha sex.

En kvinne vil ikke være sammen med en som ikke har jobb. 

Grovt forenklet, men sånn er det. Velkommen til voksenlivet.

Anonymkode: 718b9...61e

Byttehandel faktisk. Tenker det er MYE BEDRE å være singel og uten mann da hvis det eneste han mener å få ut av et forhold er sex. Det er jo ikke en livspartner i en som kun vil knulle deg. 

Anonymkode: 9114e...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hat mot menn er kanskje vel hardt å si, men seriøst har jeg følt en del på en slags avsky mot menn og den typiske "mannskulturen". Opplever de som kyniske, manipulerende og kjølige. Sliter med å forstå at en mann kan ha interesse av å være genuin god og lojal mot en kvinne, det mindre han får seg noe tilbake (type sex osv). Har veldig lyst til å endre dette tankesettet, men synes det er vanskelig da jeg gang på gang får høre om disse skandalehistoriene om menn. Noen som tenker eller har tenkt det samme, og greid å finne en bedre/mer rettferdig innstilling til menn? 

 

Anonymkode: 9114e...72a

Hadde samme problem med damer. Grunnen er vel som din og de fleste andre med avsky for det motsatte kjønn, gjentagende dårlige erfaringer, og å lese på KG gjør ikke ting bedre 😅

Problemet er at dette fort blir selvforsterkende, for å gå rundt med bitterhet og avsmak for andre gjør ikke at andre får lyst å strekke seg langt for å være en god partner.

Det måtte gode erfaringer til før jeg klarte å snu mitt tankesett og forstå at det finnes genuint gode og snille damer, det kreves en del jobbing med seg selv å endre det uten gode erfaringer først, men flertallet av menn og kvinner er ikke dårlige mennesker, dette må man rasjonelt forstå, hvis ikke er man veldig langt unna endring 

Anonymkode: d7392...4db

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener noe seriøst med at du ønsker å endre tankesett så har jeg et par tips. Tror ikke du er alene om å bli negativt preget.

1. Unngå tråder der incels og femcels legger ut om hvordan menn og kvinner er. Som regel ikke mye nyanser.

2. Skrive noe positivt om menn noen ganger. Prøv genuint å se saken fra begge sider.

Jeg tror nr 2 er viktig. Det man skriver sementerer hva man mener. 

Ting har en tendens til å eskalere på anonyme forum. Hvis noen skriver masse stygt om menn/kvinner er det veldig fristende å svare med samme mynt, men det føles veldig dårlig i lengden. Det føles bedre å skrive noe positivt eller nyansert som man kan stå for. Ikke bare score poeng. I alle fall min erfaring.

Endret av Isambard
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Byttehandel faktisk. Tenker det er MYE BEDRE å være singel og uten mann da hvis det eneste han mener å få ut av et forhold er sex. Det er jo ikke en livspartner i en som kun vil knulle deg. 

Anonymkode: 9114e...72a

Du kan jo ikke seriøst lese 1 innlegg her og gå ut fra at alle menn er sånn?

Jeg vil ha en sjelevenn, mitt livs kjærlighet er det jeg ser etter.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (47 minutter siden):

Snakk for deg selv. Jeg er ikke sammen med kvinner for sex. Vel,det er en av grunnene,men jeg syntes Trolltunge svarte veldig bra på det spørsmålet. For sånn tenker jeg også.

Uten sex (og unger og slikt sex fører med seg) hvorfor skulle du vært sammen med en kvinne da? De aller fleste menn har da generelt sett mer felles interesser med andre menn, mer lignende humor og sjargong med andre menn, osv.

Anonymkode: 80b75...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi forer bevisstheten med, får vi også (ubevisst) mer av. Er en grunn til at nybakte mødre, ser barnevogner over alt. Eller man har kjøpt seg en bil i en hèlt spesiell farge og vipps ser man flere av samme type. 

Du har kommet et stort steg ved å erkjenne at du har et problematisk forhold til menn. 

Jeg tenker en psykolog er et godt steg å starte. Du kan også starte hèlt i det små, med å ikke dyrke negativitet og spenne buen mot menn som en hel gruppe. 

Men jeg må si at det er bra du både ønsker og vil endre dette :gruppeklem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hat mot menn er kanskje vel hardt å si, men seriøst har jeg følt en del på en slags avsky mot menn og den typiske "mannskulturen". Opplever de som kyniske, manipulerende og kjølige. Sliter med å forstå at en mann kan ha interesse av å være genuin god og lojal mot en kvinne, det mindre han får seg noe tilbake (type sex osv). Har veldig lyst til å endre dette tankesettet, men synes det er vanskelig da jeg gang på gang får høre om disse skandalehistoriene om menn. Noen som tenker eller har tenkt det samme, og greid å finne en bedre/mer rettferdig innstilling til menn? 

 

Anonymkode: 9114e...72a

Mitt forslag er å holde deg unna menn for mennenes skyld. Ingen menn fortjener å utsettes for ditt hat og fordommer mot dem.

Anonymkode: 80b75...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri lur deg selv til å tro at folk på KG er lik folk ellers i livet 

Var hakket før KG ødela kvinnesynet mitt etter å ha lest hvor fæle mange her er og hvor mye stygge holdninger mot menn som blir delt. Men det er ikke sånn virkeligheten er, så ikke ta ting her så seriøst.

Møter man bare idioter ellers også, så er litt selvrefleksjon lurt, for går det samme mønsteret igjen hele tiden, så er det ikke lenger pga man er uheldig 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Uten sex (og unger og slikt sex fører med seg) hvorfor skulle du vært sammen med en kvinne da? De aller fleste menn har da generelt sett mer felles interesser med andre menn, mer lignende humor og sjargong med andre menn, osv.

Anonymkode: 80b75...e92

Les det Trolltunge skrev. Hun beskrev det veldig godt. :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 16.07):

Hat mot menn er kanskje vel hardt å si, men seriøst har jeg følt en del på en slags avsky mot menn og den typiske "mannskulturen". Opplever de som kyniske, manipulerende og kjølige. Sliter med å forstå at en mann kan ha interesse av å være genuin god og lojal mot en kvinne, det mindre han får seg noe tilbake (type sex osv). Har veldig lyst til å endre dette tankesettet, men synes det er vanskelig da jeg gang på gang får høre om disse skandalehistoriene om menn. Noen som tenker eller har tenkt det samme, og greid å finne en bedre/mer rettferdig innstilling til menn? 

 

Anonymkode: 9114e...72a

Jeg forstår deg. Det er nok en del menn som er lit som du beskriver  men det er nok ikke alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2024 at 4:07 PM, AnonymBruker said:

Hat mot menn er kanskje vel hardt å si, men seriøst har jeg følt en del på en slags avsky mot menn og den typiske "mannskulturen". Opplever de som kyniske, manipulerende og kjølige. Sliter med å forstå at en mann kan ha interesse av å være genuin god og lojal mot en kvinne, det mindre han får seg noe tilbake (type sex osv). Har veldig lyst til å endre dette tankesettet, men synes det er vanskelig da jeg gang på gang får høre om disse skandalehistoriene om menn. Noen som tenker eller har tenkt det samme, og greid å finne en bedre/mer rettferdig innstilling til menn? 

 

Anonymkode: 9114e...72a

Problemet med sosiale medier er at man hører jo bare det som er helt sykt gale. Det gjelder alle ting, menn, kvinner, innvandrere, etc. 

Tips nummer en er å logge seg av litt og ta alt med en stor klype salt. 

Gi verden en sjanse så ser du fort at det ikke er så gale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lett å bli kynisk men folk flest er ikke så ille. Mange uten hell i kjærlighet som tøffer seg noe voldsomt. 

Anonymkode: d1d78...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 16.07):

Hat mot menn er kanskje vel hardt å si, men seriøst har jeg følt en del på en slags avsky mot menn og den typiske "mannskulturen". Opplever de som kyniske, manipulerende og kjølige. Sliter med å forstå at en mann kan ha interesse av å være genuin god og lojal mot en kvinne, det mindre han får seg noe tilbake (type sex osv). Har veldig lyst til å endre dette tankesettet, men synes det er vanskelig da jeg gang på gang får høre om disse skandalehistoriene om menn. Noen som tenker eller har tenkt det samme, og greid å finne en bedre/mer rettferdig innstilling til menn? 

Anonymkode: 9114e...72a

Husk at du må feile noen ganger, før du treffer mannen i ditt liv❤️

Hvorfor kjører du ikke tålmodighets testen? Det går ut på at han må ligge på gjesterommet ei uke.. er han der fremdeles, har du funnet en god trofast kjærlig mann å bygge videre med.. Men etter en uke må du ikke være grådig i senga, for da blir du liggende alene som et spørsmålstegn😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...