Gå til innhold

Krasjet i bil. Gi pengegave?


Mayer

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med bilforsikringssaker. Bør man gi en pengegave i tillegg, som plaster på såret, f.eks. 1000- 2000 kr? Eller blir det bare dumt?

 

Hendelse: skulle på verksted for å skifte dekk. Stoppet på parkeringsplassen for å se hvilket bygg jeg måtte gå inn i (var to med bedriftsnavnet på.) Sjekket google maps, kikket raskt opp mot riktig bygg, svingte ca 0,5- 1 meter til venstre for å kunne kjøre fremover, men det rakk jeg ikke - der sto en plutselig bil parkert på min venstre side veldig nærme . Begge parter anser dette som min feil. Skjermen foran løsnet på hans bil på den ene siden, slik at han ikke kan kjøre den ennå. Han ble tydelig lei seg, og han hadde nettopp fikset den på  verksted. 

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mayer skrev (5 minutter siden):

Har ingen erfaring med bilforsikringssaker. Bør man gi en pengegave i tillegg, som plaster på såret, f.eks. 1000- 2000 kr? Eller blir det bare dumt?

 

Hendelse: skulle på verksted for å skifte dekk. Stoppet på parkeringsplassen for å se hvilket bygg jeg måtte gå inn i (var to med bedriftsnavnet på.) Sjekket google maps, kikket raskt opp mot riktig bygg, svingte ca 0,5- 1 meter til venstre for å kunne kjøre fremover, men det rakk jeg ikke - der sto en plutselig bil parkert på min venstre side veldig nærme . Begge parter anser dette som min feil. Skjermen foran løsnet på hans bil på den ene siden, slik at han ikke kan kjøre den ennå. Han ble tydelig lei seg, og han hadde nettopp fikset den på  verksted. 

Nei, det er helt unødvendig.

Anonymkode: e2996...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du får nok å betale siden dette var fin feil( selv med forsikring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (5 minutter siden):

Nei. Du får nok å betale siden dette var fin feil( selv med forsikring)

Dekker ikke delkasko skaden på hans bil da? Jeg må vel kun betale for egen bil? Jeg fikk ikke noen stor skade.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å se forsikringsoppgjør. Be om å se spesifisert faktura for reparasjon Sav akkurat den skade. Betal mellom differanse hvis noe mangler. Og dette bør skje kjapt så ikke skaden blir større. 

Anonymkode: c48c2...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (11 minutter siden):

Dekker ikke delkasko skaden på hans bil da? Jeg må vel kun betale for egen bil? Jeg fikk ikke noen stor skade.

Ansvarsforsikringen din dekker hans skade. Hvis du ikke har koblet inn forsikringsselskapet er det på høy tid å fylle ut skademelding. Aldri gjør opp direkte hvis du ikke har god kunnskap.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spinner skrev (3 minutter siden):

Ansvarsforsikringen din dekker hans skade. Hvis du ikke har koblet inn forsikringsselskapet er det på høy tid å fylle ut skademelding. Aldri gjør opp direkte hvis du ikke har god kunnskap.

Vi ringte sammen på stedet siden vi har samme selskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...