Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært eller har erfaring med digitalt jobbsøkerkurs via NAV? Kan dere fortelle litt om hvordan det er og om dere fikk jobb etter kurset? 

Anonymkode: ff9e1...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det som arrangeres av Falck du tenker på? Jeg går på det nå! Er kjempebra, veldig lærerikt og motiverende. Anbefales! 

Anonymkode: a59b0...cba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre dårlig erfaring. De jeg har vært på har vært "Hvordan skrive CV og søknad"-kurs uten å hjelpe meg med å komme ut i jobb. Hvis du sliter med selve søkinga så får du hjelp og sikkert jobb til slutt. Jeg slet mer med å finne en aktuell jobb til utdanningen eller interessene mine, og der fikk jeg ikke noe hjelp. Ble bedt om å sende x antall søknader hver uke, og det var det...

Anonymkode: 7d4c9...df9

AnonymBruker
Skrevet

Alle kursene som NAV har er bare tull...var på den vanlige jobbsøkerkurset før covid,en katastrofe. 6 uker med barneskolenivå.

Det verste er å vite at DETTE har JEG betalt skattepenger til!!! Staten bryr seg NULL om kvaliteten på produkter som kjøpes inn...bare følg med på sløseriombudsmannen.

Anonymkode: 0f2f9...e70

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er det som arrangeres av Falck du tenker på? Jeg går på det nå! Er kjempebra, veldig lærerikt og motiverende. Anbefales! 

Jada....du jobber der? Eller er på mentalt nivå med en 12åring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen som har vært eller har erfaring med digitalt jobbsøkerkurs via NAV? Kan dere fortelle litt om hvordan det er og om dere fikk jobb etter kurset? 

Kurset gir deg ikke noe jobb, poenget med hele greia er at et firma selger en tjeneste til NAV for å tjene penger.

Nok av gode nettsider som gir deg bedre hjelp, gratis.

https://sol.no/nyheter/nav-kjoper-tjenester-for-66-milliarder-kroner-i-aret/69943125

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jada....du jobber der? Eller er på mentalt nivå med en 12åring.

Hvem er 12 år av oss, med et slikt svar? 🤔Jeg deler mine erfaringer og jeg har hatt kjempenytte av kurset.

Dyktige, motiverende veiledere, lærerikt innhold, god støtte og oppfølging underveis og ikke minst - godt opplegg fra morgen til ettermiddag som gjør at du får fyllt dagene med å lære og utfordre deg selv.

Det er hva man gjør utav det, de som i utgangspunktet er negative vil nok ikke ha noe utbytte av det, naturlig nok. Jeg er kjempefornøyd, men det krever selvsagt egeninnsats 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Alle kursene som NAV har er bare tull...var på den vanlige jobbsøkerkurset før covid,en katastrofe. 6 uker med barneskolenivå.

Det verste er å vite at DETTE har JEG betalt skattepenger til!!! Staten bryr seg NULL om kvaliteten på produkter som kjøpes inn...bare følg med på sløseriombudsmannen.

Så du har tatt alle tiltakene, fra ulike tilbydere, i alle fylkene? :ler:

Anonymkode: c42e3...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har dessverre dårlig erfaring. De jeg har vært på har vært "Hvordan skrive CV og søknad"-kurs uten å hjelpe meg med å komme ut i jobb. Hvis du sliter med selve søkinga så får du hjelp og sikkert jobb til slutt. Jeg slet mer med å finne en aktuell jobb til utdanningen eller interessene mine, og der fikk jeg ikke noe hjelp. Ble bedt om å sende x antall søknader hver uke, og det var det...

Anonymkode: 7d4c9...df9

Er jo det alle må gjøre, uansett hvilken jobb de vil ha. Du kan ikke forvente at NAV skal servere deg drømmejobben.

Anonymkode: 8a1c6...d4c

• Liker 1
  • Nyttig 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er påmeldt dette kurset nå, begynner 15 juli. Det kom brått på så jeg har allerede planlagt 2 dager privat midt inne i kurset. Noen som har erfaring med dette?. Et annet spørsmål er om noen har et eksempel på en timeplan?

Anonymkode: f4391...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på kurset i fjor sommer, er fremdeles arbeidsledig. Så ingen garanti for at man blir mer ettertraktet ihvertfall.
De fleste på kurset var oppegående, ressurssterke mennesker som mest sannsynlig ikke trengte kurs og hadde mange andre baller i luften.

Anonymkode: d12c0...5a2

Skrevet (endret)

Så dumt da!. Jeg skal ha møte med veileder snart og håper å få overbevist henne om at jeg er oppegående på dette (gjennom kurs fra gammel jobb samt fagforening). Var de 3 ukene fulle dager?

Endret av Annecharlotte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...