Gå til innhold

Størrelse seng - mellompuddel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart få meg en mellompuddel, og må kjøpe en seng. Mange av sengene kommer i forskjellige størrelser. Hvor stor burde ca. en seng til en så stor/liten hund være? Noen som har konkrete tips til gode senger?

Anonymkode: 35bc7...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!

Jeg skal snart få meg en mellompuddel, og må kjøpe en seng. Mange av sengene kommer i forskjellige størrelser. Hvor stor burde ca. en seng til en så stor/liten hund være? Noen som har konkrete tips til gode senger?

Anonymkode: 35bc7...005

Jeg har mellompuddel. Det med seng er vanskelig. Da min var liten, trivdes han best i senger som var hakket for små, av en eller annen grunn. I dag har han seng som hadde funket fint til en Grand danois, for man må jo kunne strekke seg ut i alle retninger, må vite... Men ofte ligger han rett ut på gulvet eller på ullteppe fra Canelana. Så jeg ville ventet med å investere for mye til du finner ut hva din hund liker. Jeg har mange feilkjøp bak meg fordi jeg syns han burde like noe... 

Anonymkode: 98550...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har mellompuddel. Det med seng er vanskelig. Da min var liten, trivdes han best i senger som var hakket for små, av en eller annen grunn. I dag har han seng som hadde funket fint til en Grand danois, for man må jo kunne strekke seg ut i alle retninger, må vite... Men ofte ligger han rett ut på gulvet eller på ullteppe fra Canelana. Så jeg ville ventet med å investere for mye til du finner ut hva din hund liker. Jeg har mange feilkjøp bak meg fordi jeg syns han burde like noe... 

Anonymkode: 98550...4bb

Takk! Hadde ikke tenkt på dette med "sovestil" ennå, men det er jo et godt poeng :) 

Anonymkode: 35bc7...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mellompuddel, men Lagotto, så lignende størrelse. Da min var valp ville hun helst ligge i de små runde kattesengene. Det gjør hun forsåvidt enda, dvs nå passer hun ikke inn i de lengre..  Ellers er det sånne hundeputer fra Ikea hun liker best, om det ikke er sofaen eller gulvet eller hvor som helst ellers hun legger seg. Den senga jeg faktisk kjøpte til henne står hovedsaklig ubrukt...

Når det er sagt, kjøp en seng som kan slenges i maskina og som ikke er for dyr. Mange mange valper tygger i stykker alt mulig, inkludert egen seng. 

Anonymkode: 40da5...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke mellompuddel, men Lagotto, så lignende størrelse. Da min var valp ville hun helst ligge i de små runde kattesengene. Det gjør hun forsåvidt enda, dvs nå passer hun ikke inn i de lengre..  Ellers er det sånne hundeputer fra Ikea hun liker best, om det ikke er sofaen eller gulvet eller hvor som helst ellers hun legger seg. Den senga jeg faktisk kjøpte til henne står hovedsaklig ubrukt...

Når det er sagt, kjøp en seng som kan slenges i maskina og som ikke er for dyr. Mange mange valper tygger i stykker alt mulig, inkludert egen seng. 

Anonymkode: 40da5...c55

Hva heter hundeputene fra IKEA? Tror ikke jeg har fått med meg de. 

Anonymkode: 11fed...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsådd og Lurvig er hundesenger/putene på Ikea. De har endel annet utstyr også, så verdt en titt. 

Anonymkode: 40da5...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Utsådd og Lurvig er hundesenger/putene på Ikea. De har endel annet utstyr også, så verdt en titt. 

Anonymkode: 40da5...c55

Takk! :)

Anonymkode: 11fed...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Utsådd og Lurvig er hundesenger/putene på Ikea. De har endel annet utstyr også, så verdt en titt. 

Anonymkode: 40da5...c55

Finner ingen av disse hos IKEA i Norge. 

Anonymkode: 98550...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Finner ingen av disse hos IKEA i Norge. 

Anonymkode: 98550...4bb

Beklager, det visste jeg ikke. Tenkte at Ikea norge sikkert hadde de samme tingene som utenlandsikeaer...🙈 Bor ikke i Norge, så tenkte ikke på det. Ser at Ikea Norge nesten ikke har noen ting for dyr, det er jo synd. 

Anonymkode: 40da5...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min toypuddel en (kremt) en lite smule bortskjemt… hun har fire forskjellige senger i ulike størrelser og mykhetsgrad plassert rundt forbi. Noen i sofa, noen på gulv. Og ja hun sover også i senga hvis hun har lyst til det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...