Gå til innhold

Barneønske og forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg og samboer har veldig stort ønske om å få barn. Han har ei datter fra før av på 7 år. Vi er begge godt i 20 åra og drømmer om å få egne barn for at familien skal bli komplett. 
Eg er ferdig utdanna med trygg og fast jobb. 
Han går på nav og får bare AAP, prøver å få ong ufør. 
Eg har virkelig lyst på at vi skal få barn, bruker ikkje prevensjon eller noe.

Problemet mitt er at Han sliter veldig mye med helsa. Sterke smerter i rygg/ hofte også har han PTSD som blir forsterka når kroppen er sliten. 
Er veldig redd for at han ikkje kommer til å klare småbarnslivet og det med at han ikkje har stabil inntekt stresser meg også veldig. vi lever for det meste av meg. 
Noen som har lignende erfaring som kan uttale seg om hvordan det har godt? vi håper begge at helsa hans blir bedre men eg er veldig redd for at eg blir stående alleine og at eg ikkje får det til økonomisk.

Hva tenker dere? Har så sterke barne ønsker at æg virkelig har begynt å snu hver stein bare å få enda mer å tenke og bekymre meg over.

Anonymkode: 7a836...4b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye omsorg har han for datteren han har fra før?

Anonymkode: 4e877...cbc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Varierer mellom hver og annenhver helg nå og snart 50%

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke få barn med utgangspunkt i at det kanskje blir bedre framover. Du må heller tenke motsatt. Sett at han ikke er i stand til å ta vare på barn og sett at han blir ufør, ønsker og orker du å ta deg av barnet 100% og har dere økonomi til et barn til med den inntekten dere har da? Det er det som må være utgangspunktet for å få barn og så får heller bedre helse og arbeidsinntekt være en bonus. 

Anonymkode: 1d797...bc3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Varierer mellom hver og annenhver helg nå og snart 50%

Jeg ville helt klart tatt en prat med eksen hans for å vite hennes versjon av hvorfor det ble slutt. Generelt er det klokt å ligge unna menn som var i brudd med barnemor før barnet ble 3-4 år. 

Tipper denne mannen er såpass ille at du egentlig må belage deg på en tilværelse lik som en alenemor om du får barn med han. 

Anonymkode: 6b632...fc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blei Ikkje slutt mellom dem på grunn av helsen hans, di var onge og jenteungen var ikkje planlagt. Di passa rett og slett ikkje sammen som et par. Di prøvde å få det til å funke et par ganger for datra sin del men slik blei det ikkje.  Han er veldig opp og ned i formen. 
Han er ivertfall verdens beste far når vi har ho lille og han gjør så godt han kann selv om han er dårlig. Men er en stor bekymring at han ikkje klarer et barn hver dag når den dårlige perioden hans er til stedet. Den delen som bekymrer meg mest. Eg hat temmelig grei inntekt. Jobber i håndverker bransjen. Blir han ifør så håper vi han rekker det så han kan få ong ufør. Har veldige mye varierende tanker når det kommer til å forstørre familien. Har ønska meg barn i mange år men man ønsker jo ikkje å måtte stå alleine med det når man har en partner. Beklager mye at og fram men tenker mye under skrivingen også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om hvor sunt det er for et barn å vokse opp med en veldig hunørmessig ustabil forelder? 

Anonymkode: 9ba42...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når ble det nevnt humørmessig ustabil forrelder? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har funnet ut at barnefedre med samvær under 50% så er det en god grunn til dette. De har aldri vært egnet som foreldre, sannsynligvis ikke dratt lasset som forelder eller tatt nok ansvar i barnets liv som forelder. Det bør undersøkes mao hvorfor det ble en skjevfordeling. Ingen mødre ønsker å frata barna sine fungerende fedre som har vært tilstede i barnas liv, ved brudd.

Som noen sier her , særlig obs, hvis bruddet skjedde i småbarnsalder. 

du vil i teorien bli alenemor, og ha ansvar for 3 barn. Deres felles, hans, og det voksne barnet som vil materalisere seg når det lille barnet fødes og du ikke kan gi like mye oppmerksomhet til mannen lenger.

dårlig økonomi er ikke et godt tegn heller.

Anonymkode: 73c02...e2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når ble det nevnt humørmessig ustabil forrelder? 

Jeg forsto det sånn når du skriver han har posttraumatisk stresslidelse og er veldig opp og ned i formen. Kan hende jeg tar helt feil, men da tenker jeg at han noen ganger er «opp», som i f eks rolig, energisk, utadvendt mot andres behov, glad/fornøyd, og andre ganger «ned» som i f eks urolig, energiløs, innadvendt mot egne problemer, nedstemt/trist eller lignende svingninger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Blei Ikkje slutt mellom dem på grunn av helsen hans, di var onge og jenteungen var ikkje planlagt. Di passa rett og slett ikkje sammen som et par. Di prøvde å få det til å funke et par ganger for datra sin del men slik blei det ikkje.  Han er veldig opp og ned i formen. 
Han er ivertfall verdens beste far når vi har ho lille og han gjør så godt han kann selv om han er dårlig. Men er en stor bekymring at han ikkje klarer et barn hver dag når den dårlige perioden hans er til stedet. Den delen som bekymrer meg mest. Eg hat temmelig grei inntekt. Jobber i håndverker bransjen. Blir han ifør så håper vi han rekker det så han kan få ong ufør. Har veldige mye varierende tanker når det kommer til å forstørre familien. Har ønska meg barn i mange år men man ønsker jo ikkje å måtte stå alleine med det når man har en partner. Beklager mye at og fram men tenker mye under skrivingen også :) 

Han høres jo ut til å takle ting ganske bra. Så med mindre du tenker at her er det i utgangspunktet helt umulig å få til barn. Så tenker jeg det går ganske bra. Han vil jo alltid  være hjemme og tilgjengelig for barnet. 

Dere får ta en prat om hvordan dere ser for dere det å bli foreldre sammen. Men på en ærlig måte ikke slik man håper og tror men realistisk.  

Han er jo en fin pappa for det første barnet sitt og da blir han nok en fin pappa for nr 2 også

Anonymkode: 4da4d...904

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ville helt klart tatt en prat med eksen hans for å vite hennes versjon av hvorfor det ble slutt. Generelt er det klokt å ligge unna menn som var i brudd med barnemor før barnet ble 3-4 år. 

Tipper denne mannen er såpass ille at du egentlig må belage deg på en tilværelse lik som en alenemor om du får barn med han. 

Anonymkode: 6b632...fc9

For et merkelig råd ... Det er mange grunner til at folk går fra hverandre imens barna er små. Det i seg selv betyr da ikke at han er en forferdelig mann?

Og hva mener du med "såpass ille"? Han er jo syk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden, men det er veldig vanskelig å få ung ufør. Det går ikke bare på alder, men kravet om alvorlig sydkom tolkes veldig strengt etterhvert. Det kan også innvilges selv om han får innvilget uføretryd senere, om alvorlighetsgraden anses stor nok og sykdommen er dokumentert tidlig nok.

Anonymkode: 14bdf...a44

Skrevet

Ikke råd om det du spør om, men ville bare høre om han har forsøkt å gå til osteopat? Om ikke, bør han forsøke. ❤️ Er ikke sikkert det hjelper for han, men for meg løste det nesten alle mine helseutfordringer ila en måned, og jeg var på god vei mot ufør. PTSD lå i bunnen, og traumene hadde satt seg i kroppen slik at jeg fikk flere kroniske smertesykdommer i tillegg. Absolutt verdt et forsøk ihvertfall!

Min behandler er fysioterapeut og osteopat, som jeg tror er en god kombinasjon, selv om han hovedsakelig bruker osteopati på meg. Det førte også til at jeg får det dekt (betaler bare egenandel opp til frikort), siden fysio er dekt (ikke på alle klinikker, sjekk på forhånd).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forsto det sånn når du skriver han har posttraumatisk stresslidelse og er veldig opp og ned i formen. Kan hende jeg tar helt feil, men da tenker jeg at han noen ganger er «opp», som i f eks rolig, energisk, utadvendt mot andres behov, glad/fornøyd, og andre ganger «ned» som i f eks urolig, energiløs, innadvendt mot egne problemer, nedstemt/trist eller lignende svingninger. 

Med opp og ned mente eg mer hans daglige fort. Belager dårlig forklaring :) smertene hans eg tenker på der. PTSD problemet prøver vi å forbedre. Prøver ut litt forskjellige typer medisiner som kan hjelpe han i verdiget. Er stort sett om nettene han sliter. Siden det skjedde ting i barndommens hans som har gjort at det forfølger han om nettene :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har funnet ut at barnefedre med samvær under 50% så er det en god grunn til dette. De har aldri vært egnet som foreldre, sannsynligvis ikke dratt lasset som forelder eller tatt nok ansvar i barnets liv som forelder. Det bør undersøkes mao hvorfor det ble en skjevfordeling. Ingen mødre ønsker å frata barna sine fungerende fedre som har vært tilstede i barnas liv, ved brudd.

Som noen sier her , særlig obs, hvis bruddet skjedde i småbarnsalder. 

du vil i teorien bli alenemor, og ha ansvar for 3 barn. Deres felles, hans, og det voksne barnet som vil materalisere seg når det lille barnet fødes og du ikke kan gi like mye oppmerksomhet til mannen lenger.

dårlig økonomi er ikke et godt tegn heller.

Anonymkode: 73c02...e2b

Det er sånn fordi mor og far ikkje er gode på talefoten. Har skjedd mye mellom di 2 og det går ut over samvær med  datra. Di har vert på mekling nylig og det går videre til rettssak for han er lei av at morra skal få bestemme hver gang om han får ha datra eller ikkje. Har ikkje blitt fulgt no regler og lovverk her for å si det sånn men han har måtte finne seg i det i frykt om å ikkje få ha ho lille igjen. Men nå er han lei av det og han ønsker å ha mye mer tid med datteren sin. Har vert sånn i mange år dessverre. Vert mye styr rundt det temaet der. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt på siden, men det er veldig vanskelig å få ung ufør. Det går ikke bare på alder, men kravet om alvorlig sydkom tolkes veldig strengt etterhvert. Det kan også innvilges selv om han får innvilget uføretryd senere, om alvorlighetsgraden anses stor nok og sykdommen er dokumentert tidlig nok.

Anonymkode: 14bdf...a44

Det veit vi, han har holdt på med det i noen år. Han fikk nettopp ny fastlege og da tok det plutselig lenger tid igjen. Men alt var nesten igjennom :)

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (12 minutter siden):

Ikke råd om det du spør om, men ville bare høre om han har forsøkt å gå til osteopat? Om ikke, bør han forsøke. ❤️ Er ikke sikkert det hjelper for han, men for meg løste det nesten alle mine helseutfordringer ila en måned, og jeg var på god vei mot ufør. PTSD lå i bunnen, og traumene hadde satt seg i kroppen slik at jeg fikk flere kroniske smertesykdommer i tillegg. Absolutt verdt et forsøk ihvertfall!

Min behandler er fysioterapeut og osteopat, som jeg tror er en god kombinasjon, selv om han hovedsakelig bruker osteopati på meg. Det førte også til at jeg får det dekt (betaler bare egenandel opp til frikort), siden fysio er dekt (ikke på alle klinikker, sjekk på forhånd).

Vi går faktisk dit begge 2 nå. Han virka veldig positiv på at han kunne hjelpe slik at han ikkje hadde like mye smerter og kansje kunne bli kvitt noe for godt :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver PTSD grunnet noe i barndommen. Hvordan kommer dette til syne i hans fungering? Hvordan er han emosjonelt? Vil han være i stand til å dekke de emosjonelle behovene til en baby/et barn + barnet han allerede har? Dette er ting dere bør drøfte med behandleren hans.. Og selvsagt se på det økonomiske, sette opp budsjett.

Anonymkode: 8eeae...900

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi går faktisk dit begge 2 nå. Han virka veldig positiv på at han kunne hjelpe slik at han ikkje hadde like mye smerter og kansje kunne bli kvitt noe for godt :) 

Så bra, håper det hjelper! ❤️

Er fortsatt i sjokk over hvor nye det har hjulpet her. Jeg har fått livet mitt tilbake. 🥹 Trodde ikke det var mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...