Eføy Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har pleid å ta mine gynekologundersøkelser hos fastlegen, men kunne egentlig tenke meg å gjøre dette hos en gynekolog nå. Det jeg lurer på er om dette er dyrere enn å gjøre det hos fastlegen? Det jeg også lurer på er om gynekologen i den sammenheng skriver ut ny resept på p-piller, eller må jeg til fastlegen for å ordne det?
Gjest 2324 Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 JA, gynekologen vil i de fleste tilfeller være dyrere enn fastlegen. Jeg betaler 700 kr for en time hos min gynekolog, og hun skriver ut resept på p-piller til meg.
Gjest Liten Tapir Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 En time hos offentlig spesialist koster 265,-. Litt dyrere enn fastlege, altså. Og ja, gynekologen kan skrive ut p-piller.
Eføy Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2006 Ok. 700 kr syns jeg jo var litt mye, men jeg kan jo se om jeg finner en offentlig spesialist her jeg bor. Takker uansett for svarene!
lillesky Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Går gynekolog under lege på egenandelskortet? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Må du ikke bli henvendt av fastlege for å bruke offentlige spesialister?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Min fastlege i Norge fungerer også som gynekolog for meg. Betaler verken 700 eller 265 kr, men har betalt 100-150 kr for konsultasjon og undersøkelse. Gikk til egen spesialistgynekolog før han gikk av med pensjon, kan ikke huske at det kostet mer enn konsultasjon hos vanlig lege. P-pillene koster jo det samme uansett hvem som skriver dem ut, hvis det var en del av spørsmålet :klø:
Gjest Nemesis Skrevet 8. februar 2006 #8 Skrevet 8. februar 2006 Hos min tidligere gynekolog i Oslo, spesialist sådan, betalte jeg 160,- Der trengte jeg henvisning kun første gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå