AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #21 Skrevet 18. april 2024 Majoriteten av damer i forhold forsøker å holde seg i strikken. Men jeg antar at ca 25% faller inn under alt kan skje kategorien. Noen må ha oppmerksomheten, noen er misfornøyd hjemme, noen mangler empati etc etc. Det er når disse samles i en gjeng at ting kan skje. Anonymkode: 28406...11d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #22 Skrevet 18. april 2024 Det kommer an på. Er ting dårlig hjemme, tåler alkohol dårlig(forsterker ofte gode/dårlige følelser, og det som skjer på tur. I ett bra forhold skjer ikke slikt, så lett.. Anonymkode: de41f...9a6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #23 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tja, i vår vennegjeng ville man blitt kastet ut - men ikke fysisk. Mer sånn at vi andre hadde spist frokost tidligere og så «er så sliten må opp på rommet igjen og hvile meg» når den utfryste kommer ned osv. Invitasjoner som kommer helt i siste liten av typen «du kaaan jo sikkert være med hvis du absolutt vil» osv. Utroskap er bare ikke noe vi vil assosieres med og man straffes for å bryte «normene» i en gjeng ja. Anonymkode: 7e020...f77 Skogtusssa skrev (1 time siden): Er du som spør dame eller mann? Må nesten være dane for å forstå. En konsekvens om man gjør noe som er uakseptabelt i en venninnegjeng er psykisk terror. Det trengs nødvendigvis ikke bli sagt eller gjort noe, men følelsen av utfrysning vil være der, selv om du får være med fysisk. Hvorfor er dere psykopater? Hva er dette for noe psyko greier dere holder på med? Når dere holder på slik, så er jo dere MYE verre enn hun som er utro. Dere lager metoder som er dratt ut fra en psykopats lærebok. Normale mennesker sier rett ut at de avslutter vennskapet grunnet at de ikke kan være venn med noen som har slike moralske verdier. De her psykopat-metodene deres er jo bare åndssvakt. Anonymkode: 3c4b9...80e 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #24 Skrevet 18. april 2024 Skogtusssa skrev (2 timer siden): Vi drar på helgetur en sjelden gang. Vi er bare oss venninnene på en hytte. Eneste stedet vi treffer folk med kuk er på matbutikken. Vi har reist bort for å få pause fra menn og barn. Det skjer ikke at vi henger med andre menn på en venninnetur. Utroskap er langt utenfor våre verdier og holdninger. Vi drikker, spiser, sover, går tur/ski og fjoller i vei. Vel, i min kones venninnegjeng er det de gifte som som ser for seg en 100% jentekveld. Men det er alltid 2-3 single som ser på jentekvelden som et jente vors. Og kvelden avsluttes som regel på et utested med single menn etter påtrykk fra damene som er på tinder. Mitt klare inntrykk er ihvertfall at jentekvelder i virkeligheten er jentevors, og en fest uten ektemannen etterpå. Øke selvtilliten, bli spandert på, flørte og danse med andre menn. Selvtillitsboost, føle seg ung og singel igjen. Så hender det at de gifte damene blir litt for fulle og mannen sier de rette tingene og flørten går litt for langt. lengre en de hadde planlagt og det er vanskelig å stoppe når tiltrekningen er der. Så får singelgjengen et nytt tilskudd og tindergold etableres. Smittsomme saker. Anonymkode: ef24a...fb1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #25 Skrevet 18. april 2024 Alt er nevnt. Bare at vi ikke fryser hverandre ut eller er passiv aggressive mot hverandre. Det har aldri skjedd i mine 25 år på jentetur at noen har vært utro. Jentetur handler om kvalitetstid sammen, der mann, pikk, puling er helt uinteressant. På et vors før jul fortalte en venninne at hun og en kollega hadde kjent på en slags tiltrekning på jobb, der de begge oppsøkte hverandre oftere enn nødvendig, og byttet vakter for å kunne være på jobb samtidig. Vi snakket brutalt ærlig om dette og enden på visa er at hun byttet jobb tvert. Hun var aldri fysisk med han, men kjente på en tiltrekning og begjær hun ikke var komfortabel med. Vi støttet henne og hun bruker oss som fristed for tanker og følelser. Akkurat slik det skal være blant nære venner. Hadde en venninne vært promiskuøs på turer hadde hun ikke blitt invitert med flere ganger. Da hadde hun ikke vært en nær venninne egentlig fordi verdisynet vårt hadde vært så forskjellig. For ordens skyld så har jeg vært alene med barn i 10 år, singel, aldri vært interessert i menn på jentetur. Nå har jeg mann og vært med han i to år, og har heller ikke nå vært det spøtt interessert i andre menn verken på jentetur eller ellers, edru eller full. Anonymkode: c7cf8...11b 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #26 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, i min kones venninnegjeng er det de gifte som som ser for seg en 100% jentekveld. Men det er alltid 2-3 single som ser på jentekvelden som et jente vors. Og kvelden avsluttes som regel på et utested med single menn etter påtrykk fra damene som er på tinder. Mitt klare inntrykk er ihvertfall at jentekvelder i virkeligheten er jentevors, og en fest uten ektemannen etterpå. Øke selvtilliten, bli spandert på, flørte og danse med andre menn. Selvtillitsboost, føle seg ung og singel igjen. Så hender det at de gifte damene blir litt for fulle og mannen sier de rette tingene og flørten går litt for langt. lengre en de hadde planlagt og det er vanskelig å stoppe når tiltrekningen er der. Så får singelgjengen et nytt tilskudd og tindergold etableres. Smittsomme saker. Anonymkode: ef24a...fb1 Dette har jeg ALDRI opplevd. Anonymkode: c7cf8...11b 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #27 Skrevet 18. april 2024 Jeg er på to venninneturer i året, med to ulike gjenger, og det siste vi er interessert i på disse turene er menn, enten vi er single eller i forhold. Det har faktisk aldri skjedd at noen så mye som har gitt en klem til en mann engang på disse turene. Vi reiser ikke med danskebåten, ts, men på storbyferie for å gå på museer og gallerier, gatevandringer, spise godt og oppleve nye kulturer. Kvelden avsluttes med en drink eller et glass vin på en bar, og vi legger oss tidlig for å kunne stå opp tidlig neste morgen og fylle dagen med opplevelser. Menn har null plass i dette opplegget. Anonymkode: 75a35...879 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #28 Skrevet 18. april 2024 "Eventen" jeg skal med danskebåten er puletur. Pikk hjemme og pikk borte 🏳 Anonymkode: acf59...1db 1 1
Skogtusssa Skrevet 18. april 2024 #29 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er dere psykopater? Hva er dette for noe psyko greier dere holder på med? Når dere holder på slik, så er jo dere MYE verre enn hun som er utro. Dere lager metoder som er dratt ut fra en psykopats lærebok. Normale mennesker sier rett ut at de avslutter vennskapet grunnet at de ikke kan være venn med noen som har slike moralske verdier. De her psykopat-metodene deres er jo bare åndssvakt. Anonymkode: 3c4b9...80e Det er et helt naturlig sosisalt blant kvinner. Ikke noe vi gjør bevisst. Vi bruker ikke fysisk makt eller harde ord for å håndtere en konflikt eller fryse noen ut som ikke tilpasser seg gruppereglene. Det er gjerne et maktspill som er helt usynlig for menn. Det kan være ganske grusomt faktisk. Men å kalle det psykopati blir feil, de aller fleste kvinner er ikke psykopater. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #30 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Majoriteten av damer i forhold forsøker å holde seg i strikken. Men jeg antar at ca 25% faller inn under alt kan skje kategorien. Noen må ha oppmerksomheten, noen er misfornøyd hjemme, noen mangler empati etc etc. Det er når disse samles i en gjeng at ting kan skje. Anonymkode: 28406...11d Det er også mye godt AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så hender det at de gifte damene blir litt for fulle og mannen sier de rette tingene og flørten går litt for langt. lengre en de hadde planlagt og det er vanskelig å stoppe når tiltrekningen er der. min erfaring, etter mange år i et reisendeyrke. Spesielt blandt modne damer på 40/45+. Ingen store problem å få i seng, om man ikke er for kresen og har erfaring med "å si de rette tingene". 😈 Anonymkode: 03db8...a75 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #31 Skrevet 18. april 2024 Skogtusssa skrev (29 minutter siden): Det er et helt naturlig sosisalt blant kvinner. Ikke noe vi gjør bevisst. Vi bruker ikke fysisk makt eller harde ord for å håndtere en konflikt eller fryse noen ut som ikke tilpasser seg gruppereglene. Det er gjerne et maktspill som er helt usynlig for menn. Det kan være ganske grusomt faktisk. Men å kalle det psykopati blir feil, de aller fleste kvinner er ikke psykopater. Oi, det der er ikke bra på vegne av dere selv. Hvis dette ikke er psykopatisk oppførsel, så vet ikke jeg. Du beskriver det selv som grusomt, og så fortsetter dere i det samme (grusomme) sporet? Det er ikke friskt i det hele tatt. Moralsk sett ser jeg på deres holdninger som dårligere enn henne som er utro. Anonymkode: 3c4b9...80e 2
Skogtusssa Skrevet 18. april 2024 #32 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi, det der er ikke bra på vegne av dere selv. Hvis dette ikke er psykopatisk oppførsel, så vet ikke jeg. Du beskriver det selv som grusomt, og så fortsetter dere i det samme (grusomme) sporet? Det er ikke friskt i det hele tatt. Moralsk sett ser jeg på deres holdninger som dårligere enn henne som er utro. Anonymkode: 3c4b9...80e Det er jo ikke noe «vi» driver med. Det er måten kvinner håndterer det sosiale samspillet, opprettholder hierarkiet og «reglene» i gruppa. Vi kvinner vet hvordan det fungerer, og de aller fleste har ingen problemer med å tilpasse seg dette. Det finnes selvsagt grader her for hvordan dette utføres. Den verste straff for en kvinne fra tidenes morgen var å bli fryst ut. Det betydde ofte døden. Ble man overlatt til seg selv ville man som oftest ikke overleve særlig lenge. Nå har vi jo orden på dette i dagens samfunnsstruktur. Så det verste som skjer er at du ikke føler deg som en del av gruppa. Kan man ikke tilpasse seg verdiene i vennegjengen bør man heller finne seg en gjeng man passer sammen med. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #33 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Oi, det der er ikke bra på vegne av dere selv. Hvis dette ikke er psykopatisk oppførsel, så vet ikke jeg. Du beskriver det selv som grusomt, og så fortsetter dere i det samme (grusomme) sporet? Det er ikke friskt i det hele tatt. Moralsk sett ser jeg på deres holdninger som dårligere enn henne som er utro. Anonymkode: 3c4b9...80e Ikke glem at hvis mennene til de andre gifte damene i gruppa får vite om utroskap på tur så vil det medføre skepsis til neste tur. Om kona henger med venninner som er utro, og dermed indirekte godkjenner det som skjer ved å ikke ta avstand. Det smitter over på dem som holder seg på matta. Hadde jeg reist på guttetur med 2-3 stk som kjøpte sex på bordeller og kona fant ut det??? Hadde det sett dårlig ut for min del. Ved å unngå slike folk så skaper man ro i forholdet, usikkerheten mindre, tilliten større og motstanden mot fremtidige turer mindre. "De andre er utro men jeg lover at ikke jeg er det altså". Det flyr dessverre ikke... Anonymkode: ef24a...fb1 1 2
Skogtusssa Skrevet 18. april 2024 #34 Skrevet 18. april 2024 (endret) De som tenker på dette som psykopatisk har nok ikke helt forstått at dette ikke er noe vi driver med 24/7. Det blir litt som å si at dere menn er psykopatiske og umoralske fordi det er banker og dreper hverandre. Endret 18. april 2024 av Skogtusssa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #35 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på mange jenteturer, mest som singel. Og aldri har jeg eller mine venninner hatt sex med noen på disse turen. Vi som er single kan flørte litt. Men vi er på jentetur, og vil være sammen med venninnene våres. Anonymkode: af95a...6fe Min erfaring som mann er at sånne jentegjenger man treffer på ute på byen osv., kan oppleves noe flørtende, også de av jentene som ikke er single, men at det stopper der. Man slår av en prat, inviterer noen forbipasserende menn til å sette seg hos dem, danser litt osv, men går ikke lenger. De passer gjerne på å få flettet inn i samtalen at de er gift/samboende, så da blir det heller ikke noen sjekkeforsøk fra min side. Vi bare slår av en hyggelig prat, og så går jeg videre når tidspunktet for det faller seg naturlig. Anonymkode: fdb40...88a 4
Bamseklemmer Skrevet 18. april 2024 #36 Skrevet 18. april 2024 (endret) Skogtusssa skrev (1 time siden): Det er jo ikke noe «vi» driver med. Nnjaa.. Jeg traff slike to "vi" venninner på club4 i trondheim. De ble paff da de møtte meg der, for vi kom fra samme bygda og kjente hverandre godt. De ble fort enige at de ville være med meg hjem😉 Det er heller ikke første gangen jeg treffer to venninner.. Men blir de mere enn to venninner, da skjer dette aldri.. Det finnes ikke noe "oss" "alle" eller "vi" kvinner eller menn! For du vil da vel ikke sammenlignes med ei "lett på tråden" kvinne.. Så jo.. det finnes alltid forskjellige kvinner og menn i blandt oss, og ingen er bedre enn andre.. selv om det finnes noen utroe blandt dem🙄 Endret 18. april 2024 av Bamseklemmer ..små justeringer bare.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #37 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det ville på ingen måte vært sosialt akseptert i min vennegjeng å være utro, så dette skjer ikke på mine jenteturer hvertfall. Anonymkode: 7d844...905 Samme her! Hadde noen i venninne gjengen oppført seg sånn så hadde vi sagt fra, og neste tur hadde vært uten henne tror jeg.. Vi er en gjeng på 6 kvinner i 40 årene, alle gift med barn i forskjellig alder, som drar på 1 jentetur (torsdag-mandag) i året… Aldri vært verken ett tema eller problem på de 9 årene🤷♀️ Vi vil bare være sammen og skravle, uavbrutt!! Enten vi er på en hytte i skogen eller i spania! Jeeeezz, la oss være i fred, og la oss drikke varm kaffe, spise varm mat, ingen av oss har laget, og latt oss sove så lenge vi vil😂😂 Mannfolkene våre drar også på en fisketur i året sammen, de vurderte dra til utlandet ett år, men de valgte den faste fisketuren😊 Som de alle sier; Vi vil bare sitte sammen i stillhet og fiske om dagen, og om kvelden vil vi bare sitte å drikke rundt bålpanna🤪 Anonymkode: ffa93...83f 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #38 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er også mye godt min erfaring, etter mange år i et reisendeyrke. Spesielt blandt modne damer på 40/45+. Ingen store problem å få i seng, om man ikke er for kresen og har erfaring med "å si de rette tingene". 😈 Anonymkode: 03db8...a75 Akkurat. Har vert på 25+ turer til Polen. Sett mange av disse 45+ gjengene der også. Rett og slett rølpete noen av de. Prøver å legge an på unge mannlige servitører, snakker grovt rett ut hva de ønsker.. Men samfunnet utvikler seg, kvinner er vel ikke så underdanige lenger og likestilling går fremover. Så at det blir mer av slikt blant kvinner også er vel bare som et resultat av det. Om verden blir bedre av denne utviklingen? Ikke i mine øyne, nokså tragisk å se både voksne menn og kvinner oppføre seg slik. Anonymkode: 69a4a...5e1 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #39 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor er dere psykopater? Hva er dette for noe psyko greier dere holder på med? Når dere holder på slik, så er jo dere MYE verre enn hun som er utro. Dere lager metoder som er dratt ut fra en psykopats lærebok. Normale mennesker sier rett ut at de avslutter vennskapet grunnet at de ikke kan være venn med noen som har slike moralske verdier. De her psykopat-metodene deres er jo bare åndssvakt. Anonymkode: 3c4b9...80e Kvinner er kvinner verst. De er mestre på psykisk terror, på en helt annen måte enn menn. Bare se på all drama, manipulasjon og psykisk terror som foregår i venninnegjenger sammenlignet med menn, det er skremmende stor forskjell, og noe de lærer tidlig. Min hypotese er at de blir gode på slikt tidlig pga de ikke har den fysiske makten gutter har, så de enkelt forklart må skape andre maktmidler som en forsvarsmekanisme Anonymkode: b8a80...dd5 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #40 Skrevet 18. april 2024 Nei, heregud. Får nok mannfolk hjemme - har ikke kapasitet eller ork til mer. Jentetur handler om jentene! Anonymkode: 665a2...31a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå