Gå til innhold

Gave til bestefar


Lone

Anbefalte innlegg

Bestefar fyller år og planen er at barn og barnebarn gir opplevelser, men vi jobber litt med å finne opplevelser fra småbarna (opptil 4år). Selvom bestefar er sprek er ikke helt leos lekeland stedet. Fra storebarn er det klatrepark og skidag. Andre forslag enn Teknisk museum?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det opplevelse til bestefar eller til barnabarna dere ønsker å gi?

Min bestefar hadde likt å få billetter til konsert eller teater, at vi alle gikk ut og spiste sammen, båtsafari eller noe lignende

Anonymkode: 9c520...245

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort favoritt kafé.

Anonymkode: af9f3...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er bestefar og barna? Hvor mange barn skal være med?

Fisketur kan være kjempefint, bestefar kan bruke sin visdom og lære i fra seg, barnebarn har sjans å få fisk. En skal ikke undervurdere verdien av å tilbringe tid sammen i rolige omgivelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bonusbarn pleier å "ta med" svigers på bowling. Da koser alle seg :) 

Anonymkode: 9ad2b...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo området forstår jeg. Hva med en hel dag på hunderfossen familiepark med hele familien

Anonymkode: 32cbe...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med bestefar på kapp melkefabrikk. På sommeren er det mstserverinh i telt og urbane totninger, og nå i år har de villtotninger  i juni. Der kan du velge mellom div  kjente  komikere. Feks terje sposem, bonde tusvik, kalvø osv. 

Det er også  mulig å kjøppe italiensk  buffé.  Pleier å være nydelig mat der. Og Kapp  o deg selv er jo en perle ved mjøsa.

Et annet alternativ er feks  å ta en runde med skibladner. Litt usikker på om den står stille nå i år. Men da kan dere ta den fels ut fra hamar eller gjøvik

Anonymkode: 32cbe...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen variant av forrige forslag;

Her vi bor er det stadig åpen dag på gård, og også andre varianter av åpen dag plasser med gamle eller spesielle bygninger. Der er det ofte aktiviteter for barn, bli kjent med dyr(gård), mulighet for å ta med egen mat og ha piknik, eller kjøpe mat. Varierer mye fra arrangement til arrangement.

Tenker det er kjekt både for bestefar, og barn i alle aldre. Og ikke minst samler det alle. I en klatrepark vil barna for eksempel bli veldig fokusert på seg selv, og det er lite inkluderende for bestefar, kan jeg se for meg. 

Anonymkode: 53fa7...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerbanemuseet, veimuseet ved hunderfossen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må barna være med på opplevelsen, og skal hele slekta være med på alt? Kan jo bli litt voldsomt for bestefar 🙃.

Ville gitt voksne opplevelser til bestefar. Opera, teater, revy, restaurant, museum, båttur....

Anonymkode: 26d99...58f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste bursdagsgaveforslaget jeg har hørt. 

La bestefar få en bestefar oppgave, ikke tilpasset barn og ungdom. 

Veldig spesielt. 

Anonymkode: a83e0...c2c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ønsker seg opplevelser, så betyr det vel ikke nødvendigvis at barnebarna må kunne være med?

 

hva med billetter til konsert, middag ute, billetter til et show, klippekort på badstue etc?

Anonymkode: 0943e...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller gitt en opplevelse som er mer for bestefar. Noe han liker. Selvsagt liker han nok å være med barn og barnebarn. Men han er vel jevnlig med dere eller dere ber han med på middag, tur, åpen gård osv?

Om barna vil være med på en gave så kan de jo feks bake noe han kan ha i frysen. Lage kort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der høres jo mer ut som en gave til ungene, ikke til bestefar. Han blir sikkert bare sliten av de forslagene der. Det er jo for barnas del, ikke bestefar, som er den som har bursdag. Rareste forslagene jeg har sett. De er ikke for bestefar.

Hvis du vil ha forslag til hva han kan få av opplevelser HAN vil ha, så må du fortelle mer om han. Hva liker han? Hva er hobbyene hans? Liker han i det hele tatt å dra hjemmefra?

Anonymkode: a144a...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet fokuset litt..

Her er det jo hva barna liker som bestefar kan være med på. Det er bestefars dag, gi han opplevelser han liker fra barna, uten at barna er med.  Vil han i klatreparken med barnebarn så tar han med barnebarn i klatreparken selv, når det passer seg. 

Anonymkode: 3d8ef...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde jeg nok gitt mer info, det blir ulike opplevelser så vi voksne gir typiske voksenopplevelser som konsert/opera/finere restaurant. 

Barna og bestefar er mye aktive sammen og elsker å være sammen i klatrepark og stå på ski sammen. Han tar de med dit, men tanken er at barna skal vise at de setter pris på det og invitere han på felles aktiviteter de sammen liker å gjøre.

Litt av poenget er å gi opplevelser både voksne og barn setter pris på - som skibladner og enkelte museer er spennende for både voksne og barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle skal heller ikke være med på alt, det går på interesser og fellesskap med bestefar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Rareste bursdagsgaveforslaget jeg har hørt. 

La bestefar få en bestefar oppgave, ikke tilpasset barn og ungdom. 

Veldig spesielt. 

Anonymkode: a83e0...c2c

Her har bestefar alt for mye tid, og alt for mye penger. Så alt mulig annet kan han kjøpe seg selv. 

Den fineste gaven han kan få er at alle setter av tid sammen, og at både barn og ungdom koser seg maks. 

Anonymkode: 53fa7...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...