Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg startet tidlig i 20-årene på drømmekarrieren. Jeg gjorde det bra og trivdes. Dessverre grunnet sykdom, måtte jeg avbryte karrieren. Jeg strevde egentlig i mange år med å akseptere det som var skjedd og forsøkte samtidig se fremover og finne andre veier i livet. Etter hvert tok jeg ny utdanning, har alltid kjent på at det hverken var første eller andre valget, men klarte akseptere situasjonen, trivdes godt, gjorde det veldig bra i jobben i det nye yrket. 

Nå er jeg i begynnelsen av 40 årene. Nå har det vokst seg frem et endringsbehov som jeg ikke lenger klarer undertrykke. Dette endringsbehovet består av to ting.

Jobben gir meg ikke lenger samme glede, jeg føler jeg står fast i livet og kjenner jeg trenger en karriere endring. Jeg har laget meg en plan b og begynt å ta opp fag og er godt i gang med det.

Samtidig begynner det som skjedde for godt og vel 20 år siden komme opp igjen. Sistnevte er destruktivt og jeg jobber med å la det fare. Jeg ser at dette nok kommer opp grunnet jeg nå står på et sted hvor jeg føler jeg er på feil hylle.

Så mitt spørsmål blir som følger. 

Jeg har som følge av sykdommen og det som skjedde, et godt hull i CV en. Dette synes jeg er problematisk å «forklare» både til andre (altså, helt vanlig minglingen prat) og ved fremtidig intervjue. Hvordan forklarer man dette uten å måtte gå i detalj på et intervju. 

Sitat

Anonymkode: ee715...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør høre med et bemanningsbyrå. De vil kunne hjelpe.

Du kan ellers være kort og presis.  Du ble syk og falt ut av atbeidslivet.  Nå har du vært frisk og motivert til å gjøre god innsats 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...