Gå til innhold

Hvor ofte er det normalt å dra på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset drar vi på ferie i utlandet to ganger i året, en i februar når det har vært vinter lenge til varmere land, og en om sommeren til valgfri storby.

Er det normalt? Hvor mange ganger i året er det normalt å dra på ferie?

Anonymkode: 5da3d...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Før Covid  5-6 ganger hvert år

Etter Covid 0-2

Svarer for min familie. Vet ikke hva som er normalt

Endret av mimifin72
AnonymBruker
Skrevet

Vi drar på ferie til utlandet én gang i løpet av året. I tillegg ferierer vi hos familie i Norge ved jul, påske, høstferie.

Anonymkode: c7f72...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Antar 1-2 ganger er vanligst - i alle fall blant bekjente - kolleger, famile  og venner. Noen reiser veldig mye, mens andre nesten ikke reiser i det hele tatt... Årsakene er ymse. Noen bare MÅ reise, andre synes det er for mye styr. Ofte er vel det en kombo, der f.eks. økonomi, familieforold og lignende spiller inn.

Selv har jeg vært single de siste 20 årene og har vel i snitt hatt 4-5 utelandsturer med formål "ferie" hvert år. Prioritere dette høyt, og eier verken båt, bil eller hytte.

Anonymkode: 8a65d...edd

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med å dra på ferie. Vi drar på hytta for en uke eller mer i jul, vinterferie, påske og høstferie, samt sommerferie, så det er 5 ganger. Så pleier vi å ta en uke hos mine foreldre hver sommer, så da blir det iallfall seks feriereiser.

I tillegg kommer ulike helgeturer, langhelger osv. 

Anonymkode: 8fd05...f23

AnonymBruker
Skrevet

For meg kanskje 6-8 ganger i året. Aldri på sommeren eller i feriene og reiser svært billig. Er alene uten barn.

Anonymkode: bf492...f60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Her i huset drar vi på ferie i utlandet to ganger i året, en i februar når det har vært vinter lenge til varmere land, og en om sommeren til valgfri storby.

Er det normalt? Hvor mange ganger i året er det normalt å dra på ferie?

Anonymkode: 5da3d...14d

1 gang per år til utlandet her som regel, hendt 2.

Anonymkode: b6ecc...0d4

Gjest Luksusbia
Skrevet

Før korona hvert år, nå hvert tredje år

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Finnmark så det blir utenlandsferie max 1 gang i året. Koster skjorta å fly herfra til Gardermoen..

Anonymkode: 75bb5...a0f

• Liker 2
Skrevet

Jeg drar ikke på ferie til utlandet hvert år. 

• Liker 1
Skrevet

Vi tar to utenlandsferier i året (en på to uker og en på tre) og to eller tre kortere turer til steder i nærheter, vanligvis med varighet fra fredag til mandag. Jeg ser flere her ferierte mer før pandemien, for oss er det motsatt. Vi tjener mye bedre nå, og feriene er noe vi prioriterer høyt.

AnonymBruker
Skrevet

Har minst 3 lange utenlandsturer i året. Ofte 4. To uker på vinteren(feb/mars, evnt påsken hvis det passer best), en uke i mai/evnt en langhelg, fire uker i juli, og to-tre uker i juleferien. Vi er to voksne uten barn, og reising er vår hobby. Sitter hjemme og sparer ellers i året og bruker alt vi har til overs på reiser(bor billig ifht andre på vår alder, er aldri ute på byen osv, røyker/snuser/drikker ikke).

Anonymkode: 835c0...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Drar skjeldnest mulig. Jeg bor i mitt paradis. 

Anonymkode: 375b4...927

• Liker 1
Skrevet

Vi drar gjerne på 3-6 turer til utlandet per år. Elsker å reise.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser fort på minst 10 turer pr år. Foretrekker helgeturer og aldri mer enn 3-4 netter. Mange spør hvordan jeg kan ha råd til det. Og så setter de seg i bilen og kjører til hytta ca hver helg selv, i tillegg til lang sommerferie syden all inclusive 😅

Anonymkode: 2e28d...4e2

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar utenlands ca tre ganger i året og andre ferier/helger er vi på hytta om vi reiser bort. På vinteren/påsken er vi på fjellet (leier hytte eller låner mine foreldre sin leilighet på fjellet).

Jeg tror vi reiser mer utenlands enn de fleste rundt oss. 

Anonymkode: 2c689...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Som regel utenlandsferie 2-3 uker på sommeren, og storby en langhelg i året. 2 voksne og 3 ungdommer. 

Anonymkode: 98786...3ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg reiser fort på minst 10 turer pr år. Foretrekker helgeturer og aldri mer enn 3-4 netter. Mange spør hvordan jeg kan ha råd til det. Og så setter de seg i bilen og kjører til hytta ca hver helg selv, i tillegg til lang sommerferie syden all inclusive 😅

Anonymkode: 2e28d...4e2

Skjønner ikke hva hytteturer har med saken å gjøre. Å kjøre til hytta (som mine foreldre eier) koster vel ca 200 kroner hver vei. Ofte mindre, fordi vi lader bilen når det er gratis støm.

Anonymkode: 451c3...744

AnonymBruker
Skrevet

For noen er det vanlig å reise annen hvert år mens for andre er det vanlig å reise flere ganger i året. Det har vel med interesse og økonomi å gjøre.

Selv reiser vi mye og prioriterer reising fremfor mye annet. I fjor var vi på 5 reiser til utlandet over 7 uker i år ender vi nok opp på ca det samme. Vi har fleksitid på jobben og bruker den til å reise.

Anonymkode: f5737...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar utenlands 8-10 ganger i året. Par midt i livet, god økonomi, fleksibel jobb. Sitter i en Airbnb i en by i Europa nå. Her er vi i en drøy uke, og jobber noen timer fra hjemmekontoret hver dag. 

Anonymkode: a9838...6e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...