Gå til innhold

Utsette masteroppgave på et semester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Masteroppgaven min som jeg skulle levere 16.05.24 på 30 stp ble litt større en det jeg trodde. Jeg vurderer derfor å utsette den i ett semester til, den skulle vært 2 år. nå blir det 2.5 

Hvilken negative konsekvenser vil det ha for meg?

Anonymkode: feb7b...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Kan du høre med studieveileder? Jeg tror det bare er at du bruker et halvt år ekstra. Vet ikke om andre konsekvenser enn det.

Anonymkode: 9aa12...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får konsekvenser i form at at du enten må melde deg opp i andre emner, eller jobbe ved siden av for å ha noe å leve av. Ellers får det vel ikke noen spesielle konsekvenser? Viktig at du finner ut når trekkfristen er, slik at du ikke bruker opp et forsøk. 

Anonymkode: db05b...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som studiekonsulent på to masterstudier, og hos oss var det ikke anledning til å bare bestemme seg for å utsette innlevering. Da må man søke, ha en god grunn (f.eks sykdom, dødsfall i nær familie, graviditet), og man får beskjed i vedtaksbrevet om hvor mange uker man får innvilget utsatt innlevering. Det dreier seg  stort sett om at man får utsatt innlevering i 2-3 uker.

Så i verste fall får du ikke levere oppgaven hvis du ikke leverer til fristen. Snakk med studiekonsulenten ved ditt institutt, så du er helt sikker på at du ikke gjør noe dumt ved å ikke levere til fristen!

Anonymkode: 801af...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...