Gå til innhold

Kjøpt leilighet uten å ha sett den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så har vi kjøpt leilighet uten å ha sett den. Realtivt ny leilighet bygget 2019. Jeg har fra dag en etter at budet ble godtatt bedt om å få se leilighet før kontraktskriving. Jeg vet ikke om jeg har krav til noe her. Men hva tenker dere? Kontrakt skal opprinnelig signeres førstkommende fredag

Anonymkode: 149f5...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må jo være en trolletråd. Selvsagt er bud bindende og du kan ikke trekke deg 

Anonymkode: 2ddb5...788

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du var ikke på visning i leiligheten før du kjøpte den ? Sendte du andre på visning for deg ?Det hadde ikke jeg tørt. Og et bud er bindene,så du kan ikke trekke deg nå. Leligheten er kjøpt og da må dere nok flytte inn i den.

Anonymkode: 79a75...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du bud egentlig er? En måte å si at man kanskje er interessert i å kjøpe? 

Anonymkode: bfa1e...424

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så du den ikke før bud?

Kjøpet er like bindende nå selv om du skulle få se den.

Anonymkode: 4458b...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke: "Hvem faen kjøper leilighet usett?!"

Wow. KG overrasker HVER eneste dag 😂😂

Anonymkode: a565d...751

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du se den før du skriver under? 

Du burde ha sett den før du la inn bud.

Anonymkode: 7d90c...92b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Første tanke: "Hvem faen kjøper leilighet usett?!"

Wow. KG overrasker HVER eneste dag 😂😂

Anonymkode: a565d...751

🙈 Jeg kjøpte min leilighet usett, men hadde bodd i naboleiligheten så kjente til bygget. Den gikk under takst og jeg hadde forkjøpsrett. Gråt da jeg så kjøkkenet første gang, men det beste kjøpet jeg har gjort noensinne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig! Har inntrykk av at mange kjøper uten å lese papirene. Å kjøpe uten å se er vel nesten hakket verre. Bud er bindende.

Anonymkode: 8e554...cdd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som overskriften sier så har vi kjøpt leilighet uten å ha sett den. Realtivt ny leilighet bygget 2019. Jeg har fra dag en etter at budet ble godtatt bedt om å få se leilighet før kontraktskriving. Jeg vet ikke om jeg har krav til noe her. Men hva tenker dere? Kontrakt skal opprinnelig signeres førstkommende fredag

Anonymkode: 149f5...4f5

Hvorfor er det viktig for deg å se den før? Det endrer ingenting om du liker den eller ikke. Du har kjøpt leiligheten. 

Anonymkode: 93ac4...80a

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kissmequick said:

🙈 Jeg kjøpte min leilighet usett, men hadde bodd i naboleiligheten så kjente til bygget. Den gikk under takst og jeg hadde forkjøpsrett. Gråt da jeg så kjøkkenet første gang, men det beste kjøpet jeg har gjort noensinne.

Forstår bare ikke tankegangen, det er en utrolig stor risk og ta uansett. Jeg er håndverker da, så kanskje det er derfor jeg reagerer.. det er så utrolig mye dårlig arbeid utført på mange boliger at jeg hadde bare ikke turt 😅

Anonymkode: a565d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forstår bare ikke tankegangen, det er en utrolig stor risk og ta uansett. Jeg er håndverker da, så kanskje det er derfor jeg reagerer.. det er så utrolig mye dårlig arbeid utført på mange boliger at jeg hadde bare ikke turt 😅

Anonymkode: a565d...751

Jeg må ærlig si at jeg som ikke er håndverker virkelig ikke visste hva jeg skulle se etter på visning. Nå var det en leilighet i borettslag og det er kanskje litt annerledes enn et hus. Men alt var jo grundig beskrevet i salgsoppgaven, takstrapport etc. Jeg så at flatene kan trenge oppussing, men det var virkelig ikke noe avgjørende å dra dit for å se på det 🤷 Så ved kjøp av leilighet i blokk i alle fall, så kunne jeg sikkert ha kjøpt usett. Føler i alle fall i ettertid at jeg like gjerne kunne gjort det 😅

Anonymkode: 1132f...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du var ikke på visning i leiligheten før du kjøpte den ? Sendte du andre på visning for deg ?Det hadde ikke jeg tørt. Og et bud er bindene,så du kan ikke trekke deg nå. Leligheten er kjøpt og da må dere nok flytte inn i den.

Anonymkode: 79a75...45f

Med mindre det er boplikt, må de ikke flytte inn i den. Men kjøpet er bindende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har man god økonomi, når man løper en sånn type risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår bare ikke tankegangen, det er en utrolig stor risk og ta uansett. Jeg er håndverker da, så kanskje det er derfor jeg reagerer.. det er så utrolig mye dårlig arbeid utført på mange boliger at jeg hadde bare ikke turt 😅

Anonymkode: a565d...751

🤷🏻‍♀️ jeg hadde bodd i naboleiligheten, de pusset opp alle badene samtidig, og alle kjøkkenene i sin tid. Jeg hadde betalt mer enn den gikk for, men var i usa under visning og budrunde, så fikk det ikke med meg før jeg fikk info om at jeg hadde forkjøpsrett. 
Strukturelt kjente jeg jo bygget, og alt annet er overflate, så synes ikke det var den største risikoen i verden.

Måtte renovere badet og kjøkkenet etterhvert, men overflatefikset det meste først og bodde der ti år før jeg pusset opp ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Første tanke: "Hvem faen kjøper leilighet usett?!"

Wow. KG overrasker HVER eneste dag 😂😂

Anonymkode: a565d...751

Kanskje kjøpt på tvangssalg?

Anonymkode: 45d14...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboeren min hadde ikke sett leiligheten vår da vi kjøpte. Han stolte 100% på meg. 
Men, jeg hadde selvfølgelig til gjengjeld satt meg skikkelig inn i ting, både borettslaget, leiligheten i seg selv, salgsrapporten og naturligvis økonomien. 
Jeg kjente også området godt så vi kjøpte ikke blindt. Selv dette synes jeg var skummelt nok.

Det var et godt valg, fem år senere er vi fortsatt strålende fornøyde.

Anonymkode: f6a57...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Første tanke: "Hvem faen kjøper leilighet usett?!"

Wow. KG overrasker HVER eneste dag 😂😂

Anonymkode: a565d...751

Hva med mennesker som har sterkt nedsatt syn eller er blinde; skal de bo på gaten siden alternativet er å kjøpe en leilighet usett ...?

Anonymkode: 9caa4...fae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt noe usett. Hadde jeg vært blind, hadde jeg fått noen til å vurdere med meg rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Utrolig! Har inntrykk av at mange kjøper uten å lese papirene. Å kjøpe uten å se er vel nesten hakket verre. Bud er bindende.

Anonymkode: 8e554...cdd

Uenig. Papirene er viktigst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...