Gå til innhold

Første mammakveld på skolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva snakkes det om? Hva er naturlig å spørre de andre om. Jeg blir ofte stille i sånne settinger men skal tvinge meg til å gå. 

Anonymkode: 6d5fc...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva snakkes det om? Hva er naturlig å spørre de andre om. Jeg blir ofte stille i sånne settinger men skal tvinge meg til å gå. 

Hva er en mamma kveld?

Anonymkode: 32ecb...15c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva type mamma-kveld er det snakk om? Skal dere møtes i et klasserom en kveld med strikketøyet, liksom?

Man snakker vel om alt mulig, vil jeg tro. Kommer jo an på hvor godt man kjenner de andre. Noen mammaer i klassen til sønnen kjenner jeg godt, og ville snakket om alt mulig rart. Med andre som jeg snakker med for første gang, ville det kanskje bli mer om barna våre. Tviler på at man blir gitt noen samtaleemner man må snakke om, men det kommer kanskje an på settingen og hvor mange man blir. 

Anonymkode: 5d98d...425

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva type mamma-kveld er det snakk om? Skal dere møtes i et klasserom en kveld med strikketøyet, liksom?

Man snakker vel om alt mulig, vil jeg tro. Kommer jo an på hvor godt man kjenner de andre. Noen mammaer i klassen til sønnen kjenner jeg godt, og ville snakket om alt mulig rart. Med andre som jeg snakker med for første gang, ville det kanskje bli mer om barna våre. Tviler på at man blir gitt noen samtaleemner man må snakke om, men det kommer kanskje an på settingen og hvor mange man blir. 

Anonymkode: 5d98d...425

Ts 

Er ikke noe oppsett i klasserom. Er på fritida. Er for å bli kjent. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakker sikkert om helt vanlige og overfladiske ting.

Er det pappakveld også, eller er det bare mammaer som skal bli kjent? Jeg ville heller vært med på pappakveld 😃

Anonymkode: 030f1...cbe

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts 

Er ikke noe oppsett i klasserom. Er på fritida. Er for å bli kjent. 

Nettopp! 

Anonymkode: 79077...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Vet du noe om hva som er planlagt? Her er det alltid vinkveld. Jeg er avholds, men har endt opp med å dra hver gang likevel, bare for underholdningens skyld. En god del av mammaene klarer ikke begrense seg, så jeg har blitt litt for godt kjent med flere av dem og hemmelighetene deres. 🤙

Anonymkode: bef85...aff

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi møttes i sentrum. Noen spiste, noen bestilte bare drikke. Jeg drakk solo.

Vi snakket om barna, hva vi syns om lærerne/skolen. Litt hva vi jobbet med, hvilken bhg vi kom fra osv.

Pappaene hadde tilsvarende sin kveld for de som lurte på det.

Anonymkode: 29de3...991

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det pappakveld også, eller er det bare mammaer som skal bli kjent? Jeg ville heller vært med på pappakveld 😃

Jeg også! Tenk å diskutere politikk, ølsorter og lignende i stedet for nabosladder og sminke.

Anonymkode: 38453...65d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi snakket om barna, hva vi syns om lærerne/skolen. Litt hva vi jobbet med, hvilken bhg vi kom fra osv.

Hvorfor kjønnsdeler dere slik?

• Liker 7
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kjønnsdeler dere slik?

Nå var spørsmålet om mammakveld, så jeg droppet at gangen etter var det foreldrekveld med mammaer til første halvdel og pappaer til andre og motsatt til den tilsvarende kvelden.

Så svaret er vel at det var en naturlig inndeling for første gangen.

Endret av Rosa Sitron
Og der glemte jeg ab
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Sitron skrev (1 minutt siden):

Nå var spørsmålet om mammakveld, så jeg droppet at gangen etter var det foreldrekveld med mammaer til første halvdel og pappaer til andre og motsatt til den tilsvarende kvelden.

Så svaret er vel at det var en naturlig inndeling for første gangen.

Har ikke menn og kvinner lov til å være sammen? Er det en religiøs skole?

Anonymkode: d2f08...d61

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjerp deg.

Anonymkode: ce2fa...88f

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier jo at de var sammen neste kveld? Klarer du ikke lese? 

Det er veldig enkelt å dele i mamma/pappa for det er naturlige grupper. Koster litt mer, ikke mye, å legge opp en deling på noe annet. Derav en naturlig inndeling.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Singel pappa kveld  ..da hadde jeg kommet!

Anonymkode: 751e5...c6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et utrolig teit og unødvendig konsept. Sikkert kult for de som ikke ha noen annen identiet enn å være mamma da.

Anonymkode: 43966...130

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også! Tenk å diskutere politikk, ølsorter og lignende i stedet for nabosladder og sminke.

Hvorfor kan man ikke det på en mammakveld-?

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Høres ut som et utrolig teit og unødvendig konsept. Sikkert kult for de som ikke ha noen annen identiet enn å være mamma da.

Det har noe med å bli litt kjent med de andre mødrene i klassen til barna. De fleste skjønner at godt samarbeid mellom foreldrene i klassen - fører til bedre klassemiljø. Og bedre samarbeid mellom foreldrene blir det når man blir litt bedre kjent med hverandre.
Og man har selvsagt de foreldrene som gir f i både klassemiljøet og å bli kjent med de andre foreldrene, og det er greit det også. Det er som regel de foreldrene som aldri stiller som vakt på skoledisko, aldri stiller som klassekontakt eller FAU..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke det på en mammakveld-?

Det har noe med å bli litt kjent med de andre mødrene i klassen til barna. De fleste skjønner at godt samarbeid mellom foreldrene i klassen - fører til bedre klassemiljø. Og bedre samarbeid mellom foreldrene blir det når man blir litt bedre kjent med hverandre.
Og man har selvsagt de foreldrene som gir f i både klassemiljøet og å bli kjent med de andre foreldrene, og det er greit det også. Det er som regel de foreldrene som aldri stiller som vakt på skoledisko, aldri stiller som klassekontakt eller FAU..

Du snakker i stor grad om FORELDRENE, så du begrunner lite hvorfor det skal være en "mammakveld".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du snakker i stor grad om FORELDRENE, så du begrunner lite hvorfor det skal være en "mammakveld".

Det er fordi det er en enkel gruppeinndeling. Akkurat som man ofte inviterer alle guttene eller alle jentene i bursdag. 

Hos oss ble det også etterhvert delt inn i guttemamma og jentemamma. Rett og slett fordi vi har mest med hverandre å gjøre, og at det ofte er forskjellige problemstillinger man må forholde seg til som jente- eller guttemamma.

Vi har også hatt foreldrefester, det har vært pappakvelder, guttamamma-middag etc.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er dette for noe tull? Treffes for å sitte å «baksnakke» lærerne? Hadde jeg aldri giddet å delta på. Man blir kjent med de andre foreldrene i normale settinger som ikke er oppkonstruerte. F.eks.på dugnader.

Anonymkode: db3a1...c82

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...