Gå til innhold

Psykolog møtte ikke opp til timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestilt time hos psykolog (privat), og møtte opp til avtalt tidspunkt og ventet, men psykologen dukket ikke opp. Jeg prøvde å ringe og sende melding, men fikk ikke noe svar, og satt og ventet nesten ut hele timen. Jeg så det var en ledig time etterpå, så tenkte at hvis hun hadde glemt meg kunne jeg bare ta den timen etterpå, fordi det haster. Når timen nesten skulle vært ferdig fikk jeg svar om at jeg ikke var i psykologens system, og at jeg ikke hadde noen time i dag, enda jeg har bestilt og fått ordrebekreftelse og påminnelse. Og ja, har dobbeltsjekket tidspunkt og dato. Psykologen beklaget, men sa at de ikke kunne gi meg noen time i det hele tatt - enda jeg så det var ledig...

Jeg synes det er ganske dårlig. Jeg skjønner det kan skje feil, men synes at det er spesielt dumt når dette skjer hos en psykolog, ettersom man ofte er i en sårbar situasjon når man endelig oppsøker en psykolog. Har jeg krav på noe kompensasjon for dette, eller å få time likevel (og ev. avslag på denne)? Det er jo en time jeg hadde krav på, som jeg ikke fikk, i tillegg til at jeg kastet bort tid med lang reisevei.

Anonymkode: f2188...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig lei situasjon, men det må jo ligge noe mer bak her?

Kunne de ikke tilby time i det hele tatt fremover, eller at du ikke kunne få i det hele tatt denne dagen?
Ny pasient krever en del mer, så ikke alltid ledige timer betyr at det er ledig for oppstart av nye.

Anonymkode: d04ba...974

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en systemfeil? Hadde nok uansett valgt en annen psykolog. Å starte terapi med litt irritasjon innabords blir neppe bra 

Anonymkode: c8a28...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Høres ut som en systemfeil? Hadde nok uansett valgt en annen psykolog. Å starte terapi med litt irritasjon innabords blir neppe bra 

Anonymkode: c8a28...bd9

Veldig enig med dette. 

Jeg ville ikke kastet bort mer tid på å forsøke å finne ut av dette. Jeg ville tenkt at det var jævlig teit, og at de burde møtt meg på en annen måte siden det var på deres side feilen var. Og så ville jeg prioritert å finne en annen psykolog. Du vet ikke hva det handler om. Kanskje vedkommende er utbrent, ikke tar inn nye pasienter, men ikke har fjernet de tilgjengelige timene på bestillingssiden pga glemsel f.eks. Det kan være uendelig med grunner. 

Prioriter deg selv nå. Du trenger en psykolog, du står i noe vanskelig, finn en annen. ❤️ 

Anonymkode: 6530b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenk at det var useriøst og valgt noen andre.

Anonymkode: 77686...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...