Gå til innhold

Veggedyr eller fuglelopper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våkna med bitt for rundt en uke siden. En liten klynge på magen og noen på armen. Med en gang var jeg jo redd for veggedyr, men nå begynner jeg å bli usikker.

Jeg reiser alltid en del, så det er aldri ekstremt lenge siden forrige tur, men jeg har sjekka hoteller ekstremt nøye og aldri opplevd bitt på reise. Jeg har også hund som jeg sover med i senga, hun går fritt rundt i skogen på tur.

Etter bittene tok jeg frem lommelykt og sjekka hver eneste krik og krok på hele soverommet og madrassen, jeg finner ikke ett eneste tegn på veggdyr, ingen blodflekker, egg, svarte flekker, ingenting. Jeg har hatt tre ulike veggedyrfeller stående i en uke, men har ikke fanget noen, derfor begynner jeg nå å tenke at det er hunden som dro med seg noen fuglelopper inn, siden det jo er høysesong for det. Bittene var på underarmen akkurat der jeg holder rundt hunden.

Har ikke hatt noen nye bitt siden den ene gangen.

Er det noe mer jeg kan gjøre for å sjekke at det ikke er veggedyr?

Anonymkode: 8a83b...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok mistenkt fuglelopper. Vask sengesett, sjekk ventiler for fuglerede. 

 

Anonymkode: c88f5...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også fuglelopper fra hunden, det var helt forferdelig! Stor sjanse for fuglelopper nå, men er du i tvil kan du alltids ringe anticimex. Det gjorde jeg, var også helt overbevist om at jeg hadde veggdyr, men snakket med en så rolig og hyggelig mann. Han forklarte forskjell på hvor man ble bitt på kroppen kunne vise om det var fuglelopper eller veggdyr. Jeg husker dessverre ikke forskjellen akkurat nå, men bare ring dem og hør! 
gratis å ringe 😊 

Anonymkode: fa83d...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som fuglelopper. Bittene er jo ganske forskjellige. Veggdyr gir større gir større hevelser, mens fuglelopper er mer bittesmå kviser.

Det enkleste du kan gjøre er å skifte på sengen, støvsuge madrassen og sove på et annet rom i to netter. Er det fuglelopper er du kvitt problemet da, de klarer ikke bite etter så lang tid uten vert.

Anonymkode: f2b4c...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg fikk også fuglelopper fra hunden, det var helt forferdelig! Stor sjanse for fuglelopper nå, men er du i tvil kan du alltids ringe anticimex. Det gjorde jeg, var også helt overbevist om at jeg hadde veggdyr, men snakket med en så rolig og hyggelig mann. Han forklarte forskjell på hvor man ble bitt på kroppen kunne vise om det var fuglelopper eller veggdyr. Jeg husker dessverre ikke forskjellen akkurat nå, men bare ring dem og hør! 
gratis å ringe 😊 

Anonymkode: fa83d...dd0

Jeg bor ikke i Norge (men nære nok til at det er loppesesong her også). Alle bittene er der lopper biter mest unntatt de på armen, men det var nøyaktig der jeg holdt hunden, så lurer veldig på om hun har dratt med seg noe. Var på skikkelig langtur i skogen dagen før bittene kom.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan høres ut som fuglelopper. Bittene er jo ganske forskjellige. Veggdyr gir større gir større hevelser, mens fuglelopper er mer bittesmå kviser.

Det enkleste du kan gjøre er å skifte på sengen, støvsuge madrassen og sove på et annet rom i to netter. Er det fuglelopper er du kvitt problemet da, de klarer ikke bite etter så lang tid uten vert.

Anonymkode: f2b4c...fc5

Har gjort alle disse tingene. De fleste bittene var bittesmå kviser, et par av dem var litt større.

Jeg har blitt bitt av veggedyr før, og dette både så og kjentes litt annerledes ut. Veggedyrbittene var på rekke, mens disse var i klynge. Men er redd jeg håper litt for mye på at det ikke er veggedyr, og at det er noe jeg har misset 😅

Får ta noen sjekker til og slenge ut litt diatomaceous earth i hjørnene. Har også fryst ned alle klærne i skuffene i en uke, brukt steamer i alle hjørner og sømmer, vaska alt av sengetøy på høy temperatur, sånn i tilfelle.

Anonymkode: 8a83b...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver vår drar katta fuglelopper i hus. Det begynte for ca ei uke siden nå i nå. Og jeg blir stukket.

Anonymkode: 679e5...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hver vår drar katta fuglelopper i hus. Det begynte for ca ei uke siden nå i nå. Og jeg blir stukket.

Anonymkode: 679e5...6da

Ja, godt mulig det er fuglelopper fra hunden da.

Anonymkode: 8a83b...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...