AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Nå kommer jeg til å bli sablet ned. Ikke at jeg synes det er riktig eller logisk. Jeg synes det er veldig trist å tenke på at om 75 år vil veldig få se ut som nordmenn. Det vil si blå øyne, lyst hår og med andre kjennetegnt som er typisk for det nordiske. Etniske nordmenn utgjør i dag omtrent 70 prosent av befolkningen. Da om vi tar bort alle som ikke hadde to norskfødte besteforeldre. Innen 2050 vil nordmenn være en minoritet. Jeg synes dette er trist og jeg blir lei meg av å tenke på det. Anonymkode: 0b856...481 7 1 3
Bålkaffe Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Har du noen kilder til tallgrunnlaget her, TS? 11 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Jeg tror større gen-pool er bra for folkehelsa. Heller friske, sunne folk med gode gener! Uavhenig av hvordan man da ser ut. Det er alt for mange byder i Norge med alt for lav gen-variasjon. Anonymkode: c3ed2...d86 19 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå kommer jeg til å bli sablet ned. Ikke at jeg synes det er riktig eller logisk. Jeg synes det er veldig trist å tenke på at om 75 år vil veldig få se ut som nordmenn. Det vil si blå øyne, lyst hår og med andre kjennetegnt som er typisk for det nordiske. Etniske nordmenn utgjør i dag omtrent 70 prosent av befolkningen. Da om vi tar bort alle som ikke hadde to norskfødte besteforeldre. Innen 2050 vil nordmenn være en minoritet. Jeg synes dette er trist og jeg blir lei meg av å tenke på det. Anonymkode: 0b856...481 De fleste vikingene hadde ikke blå øyne og blondt hår de heller… Anonymkode: 7463e...9e2 11 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 Hvorfor syns du det er trist at færre har blå øyne og lyst hår? Har det så mye å si hvilke farger vi har? Tenker at om 70 år vil vi fortsatt se ut som nordmenn, hvordan en nordmann ser ut vil bare ha forandret seg litt. Anonymkode: 3c8ec...a3e 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 Bålkaffe skrev (6 minutter siden): Har du noen kilder til tallgrunnlaget her, TS? Når det kommer til andelen fullt etnisk norske så er den vanskelig å finne på ssb. Men du kan lese litt her: https://www.rights.no/2017/03/nye-ssb-tall-om-norges-befolkning/ Sannsynligvis er antallet etniske nordmenn lavere enn 3,8 mill i dag. Når det kommer til når etniske nordmenn blir en minoritet er det ganske lett å se for seg. Når andelen innvandrere øker med 10 prosentpoeng på 10 år, siden 2010. Så er det å forvente at om 20 år vil etniske nordmenn være en minoritet. Særlig siden innvandringen har skutt faet og økt de seneste årene. Med oppmykinger i regelverket. Anonymkode: 0b856...481 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror større gen-pool er bra for folkehelsa. Heller friske, sunne folk med gode gener! Uavhenig av hvordan man da ser ut. Det er alt for mange byder i Norge med alt for lav gen-variasjon. Anonymkode: c3ed2...d86 Det stemmer ikke. En ser ikke bedret helse til mer mangfoldig et samfunn er. Anonymkode: 0b856...481 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror større gen-pool er bra for folkehelsa. Heller friske, sunne folk med gode gener! Uavhenig av hvordan man da ser ut. Det er alt for mange byder i Norge med alt for lav gen-variasjon. Anonymkode: c3ed2...d86 Du synes USA er noe å trakte etter? Anonymkode: 4ca41...917 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 Akkurat utseende og den slags bekymrer meg ingenting, tvert om, men faren er jo at samfunnet innen det i stor grad vil styres av voldelige, religiøse sosiopater. Det trengs ikke i nærheten av et flertall for at det blir et problem. Man ser jo det i enkelte bydeler osv. over store deler av Europa allerede. Anonymkode: ae20c...15f 13 4
Magika_fra_Fyll Skrevet 17. april 2024 #10 Skrevet 17. april 2024 Jeg er etnisk norsk og har brunt hår og brune øyne og kjenner jeg driter i hvordan nordmenns utseende kommer til å være lenge etter vi i denne tråden er borte. Synes det er en rar ting å være opptatt av. 17 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du synes USA er noe å trakte etter? Anonymkode: 4ca41...917 De har da en sunn genpool. Jeg antar du tenker på politikk og religion og sånt, som har fint lite med gener å gjøre. Anonymkode: f648f...dd4 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #12 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har da en sunn genpool. Jeg antar du tenker på politikk og religion og sånt, som har fint lite med gener å gjøre. Anonymkode: f648f...dd4 Ingen ting tyder på at amerikanerne har bedre fysisk eller psykisk helse enn vi her i Norge. Heller er det vel motsatt? Anonymkode: 0b856...481 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #13 Skrevet 17. april 2024 Ja, det er trist. Og det som er enda tristere er at Norden blir mer og mer som muslimske land. Med vold og sharia.. Det er masseinnvandring fra disse land, og i tillegg får de svært mange flere barn. Utviklingen er en realitet selv om de politisk korrekte da vil kalle meg rasist. Anonymkode: c23cd...b20 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #14 Skrevet 17. april 2024 Det er ikke nødvendigvis slik gener fungerer. Ingen av mine foreldre eller besteforeldre har blondt hår, men forskjellige varianter av brun, mest mørkebrunt. Jeg fikk allikevel blondt hår, og har det selv som voksen. Min søster har også det, selv som voksen. Anonymkode: 302f0...706 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #15 Skrevet 17. april 2024 Jeg har en etnisk norsk søster som blir tatt for å være utlending. Jeg kunne ikka ha brydd meg om folk oppfyller klisjeene om hvordan nordmenn skal se ut. Hvis dette er den største bekymringen din så lever du et særdeles beskyttet liv. Anonymkode: e7e4f...aa4 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #16 Skrevet 17. april 2024 Hvite mennesker er jo en minoritet globalt sett og utgjør ca 8% av befolkningen, med dagens innvandring så er nok muligheten til stede for at vi blir en minoritet i Norge. Det finnes allerede byer i England som f.eks. London og Birmingham der etniske briter allerede har blitt en minoritet. Anonymkode: d0dc8...114 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #17 Skrevet 17. april 2024 Jeg er halvt nordlending og halvt bergenser. Norsk i mange, mange, mange generasjoner tilbake. I følge My Heritage er det litt finsk og litt skotsk i genene. Jeg har brunt hår og mørk brune øyne. Født og oppvokst i Bergen. Det er betydelig færre blonde i Bergen enn på Østlandet. Klassebildene mine viser at kun 2-3 personer blant ca. 25 er det vi kaller blond. Svært få med blå øyne. Samme gjelder familie og slekt i Nord-Norge. Dette er fra 60- og 70-tallet, altså lenge før det ble betydelig innvandring av andre etniske grupper til Norge. Når jeg derimot ser på klassebildene til min venninne fra Moss, er minst halvparten blonde med blå øyne. Anonymkode: b08de...f82 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #18 Skrevet 17. april 2024 Hvorfor bekymre seg for noe man mest sannsylig aldri vil oppleve? Om 75 år er vel de fleste av oss som er over 15 år, død? Anonymkode: a227f...a88 2 1
Leifr Skrevet 17. april 2024 #19 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er halvt nordlending og halvt bergenser. Norsk i mange, mange, mange generasjoner tilbake. I følge My Heritage er det litt finsk og litt skotsk i genene. Jeg har brunt hår og mørk brune øyne. Anonymkode: b08de...f82 Befolkningen i Norge i historisk tid er uansett nedstammet fra en blanding av et betydelig antall førhistoriske folkevandringer. Den populære forestillingen om at vi i hovedsak skulle være etterkommere av de første jeger/samler-folkene som kom hit da isen smeltet, har liten rot i virkeligheten -- paleogenetisk forskning tyder på at det i løpet av tusenvis av år var mange store utskiftninger og blandinger. 2 6
Bålkaffe Skrevet 17. april 2024 #20 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Når det kommer til andelen fullt etnisk norske så er den vanskelig å finne på ssb. Men du kan lese litt her: https://www.rights.no/2017/03/nye-ssb-tall-om-norges-befolkning/ Sannsynligvis er antallet etniske nordmenn lavere enn 3,8 mill i dag. Når det kommer til når etniske nordmenn blir en minoritet er det ganske lett å se for seg. Når andelen innvandrere øker med 10 prosentpoeng på 10 år, siden 2010. Så er det å forvente at om 20 år vil etniske nordmenn være en minoritet. Særlig siden innvandringen har skutt faet og økt de seneste årene. Med oppmykinger i regelverket. Anonymkode: 0b856...481 Denne kilden gir ikke noe grunnlag for tallene du har kommet med i HI, disse tallene: Sitat Etniske nordmenn utgjør i dag omtrent 70 prosent av befolkningen. Da om vi tar bort alle som ikke hadde to norskfødte besteforeldre. Innen 2050 vil nordmenn være en minoritet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå